Vårföräldrar 2017 del 6

Ringde mvc nu. De sa att de inte stoppar det om det skulle dra igång nu. Så jag får bara bita ihop och ta det lugnt. Har inte tid att få bäbis än :nailbiting:
Du är ju nästan lika långt som jag. Så bebis klarar sig fint om den kommer nu. Hoppas bebis håller sig inne ett par veckor till iaf :up:

Blodprover tagna inför snittet imorgon och barnmorskan har fått en megakram:heart
Får se ifall bebis kan vänta tills imorgon, slemproppen har börjat lossna och det molar en del i magen. Skulle inte förvåna mej ifall den vill dela födelsedag med sin storasyster:love:
:love:
Resa sig från köksstolen är en mardröm! Jag tar ett djupt andetag och försöker skjuta mig upp så fort det bara går.

Jag har två stolsdynor på köksstolen, går det?

I morgon är det dags för fyra veckors kontroll... Hur gick det till?
Det känns som att hon skulle vara två veckor gammal men ändå som att hon funnits hos oss i evigheter.

Känner lite samma här, cornelis blir 6 veckor på fredag. På ett sätt känns det som "när måste vi lämna tillbaka honom", som att han bara är till låns, samtidigt som det känns som att vara mamma till honom är det mest självklara i hela världen!

Du är ju nästan lika långt som jag. Så bebis klarar sig fint om den kommer nu. Hoppas bebis håller sig inne ett par veckor till iaf :up:

Ja det hoppas jag också. Har ju inte några riktiga värkar än utan det är ju på nätterna det håller på mest. Och på dagen om jag inte tar det lugnt. Vet ju att du har haft det liknande ett tag utan fara.

Ja det hoppas jag också. Har ju inte några riktiga värkar än utan det är ju på nätterna det håller på mest. Och på dagen om jag inte tar det lugnt. Vet ju att du har haft det liknande ett tag utan fara.
Japp, hela dagen idag har jag haft värkar med ojämna mellanrum. Rätt så intensiva som faktiskt delvis har gjort ont. Antagligen så lägger det sig sen igen :meh:

Här händer det inget, 11dagar till bf... Och jag grejar o har mig i huset, börjar bli tyngre - känns mest i ryggen om jag bär lite mycket eller som nyss klä in en ny soffa i sitt fodral - det var jobbigt med magen í vägen ;) På torsdag är planen att vi ska börja bo här även om det fortfarande ser ut som ett bombnedslag... Om bara bänkskivan till stora badrummet kunde komma så badrummet kunde bli helt klart.... I övrigt är fötterna stora som vanligt, ska till BM på fredag o hoppas allt ser bra ut... Finns inga tecken på att lillan skulle vilja komma ut i förtid så försöker ställa in mig på 25dagar kvar o inte 11.... Vore himla Nice om hon vill komma på typ söndag :rofl: Önska kan man ju alltid ;)

Besök hos BM idag. Fick träffa en ny idag då min vanliga lite hastigt fått nått förhinder. Vi fick OK i alla fall både jag och bebis. Var lite orolig att min trötthet senaste veckan skulle bero på att järnvärdet blivit sämre så jag skulle behöva börja äta järntabletterna igen (vilka gjorde mig väldigt trög magen :() men alla värden var bra så är nog bara trött ändå.
Lite nojig dock över att magmåttet som hela graviditeten legat så fint på den mittersta kurvan nu de senaste två besöken stadigt verkar accelerera ifrån mittenkurvan upp mot den övre kurvan :nailbiting: Jag hoppas på att det beror på att jag haft andra BM än min vanliga dessa två gångerna och att de helt enkelt mätt lite annorlunda... Annars kommer jag behöva trycka ut ett bowlingklot om storleken ska fortsätta öka i denna takten :arghh:

Alltså eftersom det inte varit förlossning på g de senaste veckorna trots onda förvärkar så antar jag att läget är det samma fortfarande men jag hoppas verkligen att dom gör nån nytta i alla fall så det går smidigt när det väl är dags :cautious: vill ha ut den här lille filuren nu!!!

Var orolig på kvällen så jag kom inte ut i stallet. Nu sover han trots att jag lämnat sängen och förberett för imorgon och startat en diskmaskin. Han som ska ha medicin vid 22... Och jag vill också sova ju.

Har sovit rätt hyfsat inatt faktiskt, att ha värkar större delen av igår måste verkligen tagit musten ur mig. Jag vet inte om haloinbladsteet gör den skillnaden eller om det licksom ärjagsjälv.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 034
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka