Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sånna här dagar uppskattar man verkligen sin föräldrarledighet extra mycket! Andra jobbar medans man själv är ute på sommarstället i skärgården och njuter i lagom 20 graders värme och sol! En vanlig måndag sådär!
Vad gör ni idag?
Ja, det är väl bara att räkna till 10, andas djupt och tänka att det snart kommer en lugnare period.Det låter ganska mycket som storebror här hemma. Han är 3,5 år och vill också hålla på med bebisen hela tiden så att man får stoppa honom rätt ofta, hon måste ju få vara ifred när hon äter, ska somna osv.
Det har helt klart gått över förväntan, han är verkligen glad och stolt över sin lillasyster men han har börjat varva upp nåt enormt och blir helt vild ibland
Jag har inget tips att ge tyvärr, jag hoppas att det ger sig med tiden när han hunnit bearbeta omställningen lite mer.
I länken står det ju att hormonprickar har en gul upphöjnad i mitten
Har varit i kontakt med sjukvården och det är troligen nässelutslag, så han har nog reagerat på nåt jag ätit.
Sånna här dagar uppskattar man verkligen sin föräldrarledighet extra mycket! Andra jobbar medans man själv är ute på sommarstället i skärgården och njuter i lagom 20 graders värme och sol! En vanlig måndag sådär!
Vad gör ni idag?
Kiddot är 11 dagar idag och här är det baby blues deluxe. Jag börjar böla minst en gång om dagen ibland helt utan anledning. Hon diggar inte vagn än och jag har varit väldigt trött, så vi har inte kommit ut på några mysiga utflykter än som alla andra verkar göra... Jag bor typ i soffan ammandes under dagarna. Hon sover helt okej på nätterna men vägrar sova ensam så vi samsover (trodde jag aldrig att jag skulle göra) vivilket ger mig ångest eftersom jag vet att det ökar risken för psd... Hon är det finaste jag sett, men jag känner att hon nog inte kommer få några syskon om det ska kännas såhär första tiden...
Någon som kan erbjuda lite pepp? Lite "det går över och blir bättre" skulle sitta fint just nu.
Det blir bättre!!! Första tiden spenderas främst i soffan, ammandes. Även fast det känns som att "alla andra" är ute på utflykter. Det var lättare att få barn på hösten för då kändes det mer ok att sitta i soffan och amma. Ladda upp med några bra serier och låtsats att det regnar uteKiddot är 11 dagar idag och här är det baby blues deluxe. Jag börjar böla minst en gång om dagen ibland helt utan anledning. Hon diggar inte vagn än och jag har varit väldigt trött, så vi har inte kommit ut på några mysiga utflykter än som alla andra verkar göra... Jag bor typ i soffan ammandes under dagarna. Hon sover helt okej på nätterna men vägrar sova ensam så vi samsover (trodde jag aldrig att jag skulle göra) vivilket ger mig ångest eftersom jag vet att det ökar risken för psd... Hon är det finaste jag sett, men jag känner att hon nog inte kommer få några syskon om det ska kännas såhär första tiden...
Någon som kan erbjuda lite pepp? Lite "det går över och blir bättre" skulle sitta fint just nu.
Kiddot är 11 dagar idag och här är det baby blues deluxe. Jag börjar böla minst en gång om dagen ibland helt utan anledning. Hon diggar inte vagn än och jag har varit väldigt trött, så vi har inte kommit ut på några mysiga utflykter än som alla andra verkar göra... Jag bor typ i soffan ammandes under dagarna. Hon sover helt okej på nätterna men vägrar sova ensam så vi samsover (trodde jag aldrig att jag skulle göra) vivilket ger mig ångest eftersom jag vet att det ökar risken för psd... Hon är det finaste jag sett, men jag känner att hon nog inte kommer få några syskon om det ska kännas såhär första tiden...
Hur många dagar har du gått över tiden nu? Finns det ngn plan för hur länge det får gå?Jag har mockat hage, boxar och dragit lite tråd i en hage..
Men bebis håller ut där inne...
Så stänger vi väntelistan i vårtråden med en gossepojk
15.50 kom vår andra son, mycket snabbare än jsg hade tänkt men det gjorde mig inte jättemycket för jag påmindes lite om förra årets 'jag ska aldrig mer...'.
Vi mår bra, bara lite feber på båda som ska hållas koll på. Nu vilar vi på rummet
Städhjälp är guld värt! Nästan mer nu när vi går hemma och trampar/stökar ner på dagarna än när vi jobbar och går på förskola.Åh va skönt det låter
Idag har vi varit på babymusik hela förmiddagen, supermysigt är det! Nu har vi precis kommit in från en pw i solen. Barnen sover i vagnen o jag trotsar tvätthög, diskberg & kaoset av leksaker & filtar i vardagsrummet.
Börjar på allvar fundera över städhjälp 1 gång varannan vecka..
Grattis!Så stänger vi väntelistan i vårtråden med en gossepojk
15.50 kom vår andra son, mycket snabbare än jsg hade tänkt men det gjorde mig inte jättemycket för jag påmindes lite om förra årets 'jag ska aldrig mer...'.
Vi mår bra, bara lite feber på båda som ska hållas koll på. Nu vilar vi på rummet
Så stänger vi väntelistan i vårtråden med en gossepojk
Grattis!Så stänger vi väntelistan i vårtråden med en gossepojk
Det går över och blir bättre! Ta det lugnt och i er egen takt. Vi kommer inte heller ut på mycket utflykter, eftersom storasyskonen har en massa tider att passa. Men trädgården (eller soffan) är också mysigt Om hon inte gillar vagnen och gillar att vara nära kanske sjal eller bärsele vore värt ett försök?Kiddot är 11 dagar idag och här är det baby blues deluxe. Jag börjar böla minst en gång om dagen ibland helt utan anledning. Hon diggar inte vagn än och jag har varit väldigt trött, så vi har inte kommit ut på några mysiga utflykter än som alla andra verkar göra... Jag bor typ i soffan ammandes under dagarna. Hon sover helt okej på nätterna men vägrar sova ensam så vi samsover (trodde jag aldrig att jag skulle göra) vivilket ger mig ångest eftersom jag vet att det ökar risken för psd... Hon är det finaste jag sett, men jag känner att hon nog inte kommer få några syskon om det ska kännas såhär första tiden...