Vårföräldrar 2016 del 4

Här är det lite kämpigt.. Men så känns det fel att känna att det är lite jobbigt med minstingen, för det räknas kallt med att man skall vara så himla glad och positiv. Jag är otroligt glad över att han finns och förgyller våra liv naturligtvis :love:.
Han spyr sådana otroliga mängder att han går upp i vikt dåligt så han har fått börja med ersättning på BVCs inrådan. Skall dit i övermorgon så får vi se om han lagt på sig.
Jag vågar inte låta honom sova i sin säng, för att han spyr sådana mängder spelar ingen roll hur långt eller kort tid de gått efter matning, rädd att han skall kvävas eller npgot av spyorna :nailbiting:
Så tillråga på detta är han ju konstant hungrig, så han är otroligt gnällig, jag sover kanske 4 timmar per natt, 6 om jag har tur, inte sammanhängande sömn så inte konstigt om man börjar känna sig gött sliten..

Någon som har några bra tips för att få han sluta spy så förbannat? Vi går snart omkring nakna och sitter på golvet för de blir enorma mängder tvätt :wtf:

Det är tur att han är så hemskt hemskt söt att det kompenserar upp det jobbiga just nu..

Men vad jobbigt :( Tycker inte bvc att han borde undersökas för att se vad som gör att han kräks så mycket? Någonstans i bakhuvet minns jag en kompis lillebror som kaskadkräktes och som hade något fel på magmunnen..:confused:

Men vad jobbigt :( Tycker inte bvc att han borde undersökas för att se vad som gör att han kräks så mycket? Någonstans i bakhuvet minns jag en kompis lillebror som kaskadkräktes och som hade något fel på magmunnen..:confused:

Det är riktigt jobbigt, påfrestande och bara blä :yuck:. Vill ju kunna njuta riktigt av bebis ordentligt nu eftersom det inte blir fler..
BVC pratade sist om magmunnen, men ville stt vi skulle prova ersättning först om det beror på min mjölk, eller att han är för ivrig. Men det är ingen större skillnad mer än att det är skönt att slippa några matningar, har förvisso pumpat ur lite mellanåt så pappa kan ta lite matningar :)
Får helt enkelt stå på mig lite på onsdag när vi skall till BVC.

Det är riktigt jobbigt, påfrestande och bara blä :yuck:. Vill ju kunna njuta riktigt av bebis ordentligt nu eftersom det inte blir fler..
BVC pratade sist om magmunnen, men ville stt vi skulle prova ersättning först om det beror på min mjölk, eller att han är för ivrig. Men det är ingen större skillnad mer än att det är skönt att slippa några matningar, har förvisso pumpat ur lite mellanåt så pappa kan ta lite matningar :)
Får helt enkelt stå på mig lite på onsdag när vi skall till BVC.

Vad kämpigt för er. :(

Min lillebror kaskadkräktes som nyfödd. Hade för tight magmun och fick operaras. Tror dock inte jag är @BubbelA kompis. :p

Stå på er hos BVC. Låter ju som att det är kräkningar som ligger utanför det normala.

Vad är egentligen "normala kräkningar"? Sonen kräks väldigt mycket, oftast ganska tätt inpå matningarna. Ibland ser det ut som att hela måltiden kommer upp, så man blir ju orolig att han inte får i sig det han ska. Han kissar och bajsar dock ordentligt så det borde inte vara någon fara tycker jag. Det verkar som att han kräks mer av ersättningen än bröstmjölken, så jag funderar på om det är koppmatningen som gör det eller om han inte tål den. Vågar man testa flaska om man vill fortsätta kombinera med amning?

Vad kämpigt för er. :(

Min lillebror kaskadkräktes som nyfödd. Hade för tight magmun och fick operaras. Tror dock inte jag är @BubbelA kompis. :p

Stå på er hos BVC. Låter ju som att det är kräkningar som ligger utanför det normala.

Det som är mest jobbigt är när folk runtomkring säger att det är normalt alla barn kräks. Jo, tack. Mellansonen spydde oxå mkt, men minstingen spyr otroliga mängder, skojar inte att det säkert rör sig om närmre 1 DL...
Hoppas innerligt att det kan vara något sådant sänka ske man kan få hjälp med det, så bebis kan bli nöjd och må bra och gå upp o vikt eftersom dom tyckte han gått upp för lite.. :(

Vad är egentligen "normala kräkningar"? Sonen kräks väldigt mycket, oftast ganska tätt inpå matningarna. Ibland ser det ut som att hela måltiden kommer upp, så man blir ju orolig att han inte får i sig det han ska. Han kissar och bajsar dock ordentligt så det borde inte vara någon fara tycker jag. Det verkar som att han kräks mer av ersättningen än bröstmjölken, så jag funderar på om det är koppmatningen som gör det eller om han inte tål den. Vågar man testa flaska om man vill fortsätta kombinera med amning?

Vet inte riktigt vad som är normala krökningar men glupska barn kan ju spy för att dom äter för fort tex.
Min bebis kan spy i samband med matning en spyr oxå långt efter matning, inte ovanligt att det går en timme så spyr han mängder.
Min äter med flaska, en sån dr brown. Tycker det funkar bra dom gångerna så kanske han spyr lite mindre.
Min bebis tar både flaska och amning utan bekymmer :)

Det som är mest jobbigt är när folk runtomkring säger att det är normalt alla barn kräks. Jo, tack. Mellansonen spydde oxå mkt, men minstingen spyr otroliga mängder, skojar inte att det säkert rör sig om närmre 1 DL...
Hoppas innerligt att det kan vara något sådant sänka ske man kan få hjälp med det, så bebis kan bli nöjd och må bra och gå upp o vikt eftersom dom tyckte han gått upp för lite.. :(

Det låter verkligen jättejobbigt, hoppas ni får bukt med det snart!

@Linduzz Jag har haft två barn som kräkts väldigt mycket! Lilla C som nu är 16 månader slutade kräkas när hon var strax över ett år. Både hon och hennes storebror är/var mjölkproteinallergiska. De äter/har ätit mjölkproteinfri ersättning och kost. Stora N som snart är 7 år dricker fortfarande inte ren mjölk men klarar allt annat. Lilla C har vi inte börjat introducera mjölk till ännu. Hon ska börja efter 2 år.

Mina barn har kräkts kopiösa mängder. Vi har haft 90st små Ikea handdukar och tvättat varannan eller var tredje dag för att de var slut. Allt luktar kräks. Det luktade inte bara ersättning eller bröstmjölk utan magsyra. Lilla C fick prova magsyra dämpande medicin men det var ingen skillnad. Lilla C fick även genomgå någon typ av röntgen i realtid för att se hur magmunnen arbetade. Hon förklarades frisk men med en notering om att vätska samlades i övre magsäcken (?) och nedre magmunnen öppnades för långsamt.

Stå på dej mot BVC. Det är inte normalt med ett barn som kräks så mycket och dessutom inte går upp i vikt. Ni ska få hjälp och er bebis ska undersökas. Jag var inte tuff med Stora N som var första barnet där sköterskan hävdade att alla barn kräks. Med lilla C krävde jag att få prata med allergiläkaren efter 3 veckor när jag såg tydliga likheter med storebror.

Lider med er och kan skicka trösten att det växer troligtvis bort :crazy: Och jag vet, det är svårt att se ljuset i tunneln och skogen för alla träd men plötsligt är ni på andra sidan!

Fråga gärna om du undrar något särskilt!

Mvh Miks

Min son kräktes också en hel del och gick inte upp i vikt. Blev inlagda när han var 2½-3 veckor i några dagar för att försöka vända det. Gjorde kontraströntgen som visade sig att övre magmunnen inte stängdes helt. Inget annat fel hittades.
Han spydde mängder. Varenda bild på honom när han är liten har han en handduk runt halsen... Han fick ingen mat innan dopet med risken för att kräka ner prästen när dom lyfter upp bebisen över sig mot himlen. Kunde varit fint annars :p
Han kunde spy flera timmar efter han ätit. Kändes som precis allt kom upp igen oavsett konsistens på maten.
Det slutade när han var runt året. Så det blir bättre men det kan tyvärr ta ett tag.

Peppar peppar ta i trä men jag tror mitt vatten har gått lite halvt. Inget splash utan snarare lite i taget. Hade lite värkar kring det men nu har de avtagit till en molvärk. Ringt förlossningen som säger att jag ska avvakta och kontakta dem imorgonbitti för kontroll eller om det kommer igång ordentligt.

Roligt att min kloke terrierpojke kände på sig ngt redan igår och ville gosa hela natten. Det är ej hans stil i vanliga fall:)

Peppar peppar ta i trä men jag tror mitt vatten har gått lite halvt. Inget splash utan snarare lite i taget. Hade lite värkar kring det men nu har de avtagit till en molvärk. Ringt förlossningen som säger att jag ska avvakta och kontakta dem imorgonbitti för kontroll eller om det kommer igång ordentligt.

Roligt att min kloke terrierpojke kände på sig ngt redan igår och ville gosa hela natten. Det är ej hans stil i vanliga fall:)
Heja! Spännande! Hoppas den lille tänkte komma nu då! :up:

Jag själv ligger vaken med magont men mer som i gruvlig magknip, har planat ut till uthärdligt nu iaf.
Och bebis har hicka och disco samtidigt :cool::heart

6 dagar över tiden idag, inga som helst tecken på nånting och jag börjar förlika mig med att jag förmodligen kommer bli den sista runda kossan i hagen. :(

Har nu börjat bli ledsen på riktigt över att gå som en vätskefylld preggo-boll i värmen med en unge som aldrig kommer ut, och dessutom är jag orolig för henne varje dag hon är kvar där inne, så jag tar en liten paus från tråden tills hon är ute eller något spännande händer. Vill inte dra ner stämningen i tråden med mitt övertids-gravidgnäll. :(

6 dagar över tiden idag, inga som helst tecken på nånting och jag börjar förlika mig med att jag förmodligen kommer bli den sista runda kossan i hagen. :(

Har nu börjat bli ledsen på riktigt över att gå som en vätskefylld preggo-boll i värmen med en unge som aldrig kommer ut, och dessutom är jag orolig för henne varje dag hon är kvar där inne, så jag tar en liten paus från tråden tills hon är ute eller något spännande händer. Vill inte dra ner stämningen i tråden med mitt övertids-gravidgnäll. :(
:heart
Så tycker jsg inte du behöver känna, du hör till Tråden lika mycket för det. :heart

Sen förstår vad jag vad du menar och förstår oron också för den delen!
Hoppas det drar igång snart för dej!

@Ottisen heja heja!

@Magnum svärmor trodde först hon var dålig i magen pga att hon ätit för mkt stekt strömming. Man kan ju få dålig mage, och så lite "magknip" på det. Det var svärfar som efter flera timmar undrade om det inte kunde vara ngt annat...

@KattenKorven Förstår hur du känner. Jag ville inte heller gå över BF pga oro :-( . Men statistiskt är det inte konstigt eller farligt, det är viktigt att komma ihåg.

@Magnum svärmor trodde först hon var dålig i magen pga att hon ätit för mkt stekt strömming. Man kan ju få dålig mage, och så lite "magknip" på det. Det var svärfar som efter flera timmar undrade om det inte kunde vara ngt annat...
.
Å hjälp :nailbiting:

gick över mot molvärk sen och nu är det lugnt.
Har iofs haft massor av problem med magkatarrer och känslig mage (som veckor i fosterställning) tidigare och mageont kan ju vara svår att lokalisera riktigt.
Jag behöver vänta till mån eftermiddag ju :angel::D

Ni med bebisar på utsidan. Hur är era bebisar nu i värmen? Min lilla vakenfis sover jättemycket (i jämförelse med en normal dag) och jag oroar mig lite för att hon inte får i sig tillräckligt med vätska.

Hon äter dock ungefär var 3-4 timma, ca 90-120 ml. Det kanske är ok och inget att oroa sig över, bara lite ovant att ha så mycket "fritid" ;-).

Vår minste skriker när det är för varmt så dagarna går mest ut på att hitta svala platser i huset eller skuggan ute. Riktigt varma dagar så är det bara blöja som gäller och sen en tunn sommarfilt över. Han blir utslagen av värmen och sover mycket. Han äter det dubbla jämfört med din dotter i vanliga fall men inte alltid som han ens vill äta hälften av men har alltid fulla kissblöjor så vätska får han i sig.

Jag förstår både att du är less på att gå gravid och oron (även om det som @Whirlie så klokt påpekade är bra att komma ihåg att det inte är något farligt att gå över tiden egentligen).

Tycker dock inte du ska känna att du drar ner någon stämning i tråden - tycker vi är en hel del som gnällt tidigare! :) Sedan kan det ju vara så att du vill ta en paus från tråden oavsett och då tycker jag du ska göra det och komma tillbaka när du känner ork och lust igen! Om du tar en paus - jag håller tummarna för att bebis bestämmer sig för att det räcker att ligga i magen snart! :bump:

Gnäll allt du vill! Jag verkar också få fortsätta gnälla för här har allt stannat av och det är som jag drömde natten. Tillbaka till noll tecken men måste ändå åka in och kolla upp eftersom det ändå kom en hel del vätska.

@Whirlie säger det klokt men jag oroar mig också måste jag erkänna.

:heart
Så tycker jsg inte du behöver känna, du hör till Tråden lika mycket för det. :heart

Sen förstår vad jag vad du menar och förstår oron också för den delen!
Hoppas det drar igång snart för dej!

@KattenKorven Förstår hur du känner. Jag ville inte heller gå över BF pga oro :-( . Men statistiskt är det inte konstigt eller farligt, det är viktigt att komma ihåg.

Jag förstår både att du är less på att gå gravid och oron (även om det som @Whirlie så klokt påpekade är bra att komma ihåg att det inte är något farligt att gå över tiden egentligen).

Tycker dock inte du ska känna att du drar ner någon stämning i tråden - tycker vi är en hel del som gnällt tidigare! :) Sedan kan det ju vara så att du vill ta en paus från tråden oavsett och då tycker jag du ska göra det och komma tillbaka när du känner ork och lust igen! Om du tar en paus - jag håller tummarna för att bebis bestämmer sig för att det räcker att ligga i magen snart! :bump:

Gnäll allt du vill! Jag verkar också få fortsätta gnälla för här har allt stannat av och det är som jag drömde natten. Tillbaka till noll tecken men måste ändå åka in och kolla upp eftersom det ändå kom en hel del vätska.

@Whirlie säger det klokt men jag oroar mig också måste jag erkänna.

:heart Det här är verkligen bästa tråden! Har en liten svacka just nu, tror jag. Kombon värme + känslan av att graviditeten aldrig kommer ta slut blev lite för mycket för mig nu på morgonen. Ska knata iväg till affären och köpa en gigantisk låda isglass och se om jag kan återuppstå som en normalfungerande människa igen framåt eftermiddagen. ;)

Håller tummarna för att det kommer igång igen @Ottisen !:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka