Vårföräldrar 2016 del 4

Gnäll allt du vill! Jag verkar också få fortsätta gnälla för här har allt stannat av och det är som jag drömde natten. Tillbaka till noll tecken men måste ändå åka in och kolla upp eftersom det ändå kom en hel del vätska.

@Whirlie säger det klokt men jag oroar mig också måste jag erkänna.

Eftersom jag hade tidig vattenavgång så fick jag antibiotika intravenöst två ggr på förlossningen. Sedan var rutinen att vi skulle stanna minst 48h för observation. De tog bebisens temp och kollade andningen vid minst tre tillfällen efter förlossningen (enav gångerna kl 5 på morgonen), det var med ngt visst intervall. De tog även min temp vid några tillfällen. Så jag har förstått att det är viktigt att hålla koll.

Här är det lite kämpigt.. Men så känns det fel att känna att det är lite jobbigt med minstingen, för det räknas kallt med att man skall vara så himla glad och positiv. Jag är otroligt glad över att han finns och förgyller våra liv naturligtvis :love:.
Han spyr sådana otroliga mängder att han går upp i vikt dåligt så han har fått börja med ersättning på BVCs inrådan. Skall dit i övermorgon så får vi se om han lagt på sig.
Jag vågar inte låta honom sova i sin säng, för att han spyr sådana mängder spelar ingen roll hur långt eller kort tid de gått efter matning, rädd att han skall kvävas eller npgot av spyorna :nailbiting:
Så tillråga på detta är han ju konstant hungrig, så han är otroligt gnällig, jag sover kanske 4 timmar per natt, 6 om jag har tur, inte sammanhängande sömn så inte konstigt om man börjar känna sig gött sliten..

Någon som har några bra tips för att få han sluta spy så förbannat? Vi går snart omkring nakna och sitter på golvet för de blir enorma mängder tvätt :wtf:

Det är tur att han är så hemskt hemskt söt att det kompenserar upp det jobbiga just nu..
Jobbigt att han kräks så mycket! Ville BVC ge ersättning för att se om han går upp bättre eller för att han skulle kräkas mindre? Fattar inte riktigt varför han skulle kräkas mindre (brukar väl snarare vara tvärtom med flaska eftersom man kan äta fortare).

Vår tre-åring hade ganska kraftig reflux och kräktes mycket, men gick upp ok förutom i början. De trodde att magmun-muskulaturen inte var färdigutvecklad. Vid ett tillfälle när jag kände mig lite förtvivlad provade jag att utesluta mjölkprodukter och då blev det bättre. Trodde då att hon var laktosintolerant, men när jag började dricka mjölk etc igen var det fortfarande lika bra. Så det växte bort med tiden. Men era kräkningar verkar vara på en annan nivå, så stå på er angående undersökning.

@Linduzz det som hjälpte lite för oss förresten var att avbryta amningen lite i förtid så att hon inte åt för mycket och istället amma oftare. Och inte jonglera med henne i onödan.

Firar 2 månader idag. Eller ja- det har gått två månader på något oförklarligt vis.
Är det någon mer som fått delade magmuskler efter graviditeten- alltså mer än normalt...?

@Linduzz det som hjälpte lite för oss förresten var att avbryta amningen lite i förtid så att hon inte åt för mycket och istället amma oftare. Och inte jonglera med henne i onödan.

Har provat att avbryta amning i förtid, då blir han bara förbannad och tjuter ännu mera så man blir liksom illa tvungen att mata tills han är nöjd. När han äter så håller vi honom så stilla som det bara går. Men det hjälper inte.
Det som hjälper lite är att om han är lite mer upprätt när han äter, inte riktigt sitter det går ju inte så spyr han något mindre. Men såfort ryggläge eller man flyttar så kaskadspyr han..
Har oxå testat att inte äta mjölkprodukter, ingen skillnad.

BVC ville ge ersättning dels för vikten och se om han får behålla den bättre, han äter Nan sensitive, ingen direkt skillnad heller med den eller amningen..

Hoppas innerligt vi kan få lite mer hjälp inorgon, nu har vi fått betydligt mer kött på benen :up:

Firar 2 månader idag. Eller ja- det har gått två månader på något oförklarligt vis.
Är det någon mer som fått delade magmuskler efter graviditeten- alltså mer än normalt...?

Oj, har det gått så lång tid redan? Tänker dagligen på er.
Jag har delade magmuskler, vet att min syster hade så stort 'glapp' att hon fick opereras och sy ihop dom igen.

Oj, har det gått så lång tid redan? Tänker dagligen på er.
Jag har delade magmuskler, vet att min syster hade så stort 'glapp' att hon fick opereras och sy ihop dom igen.
Helt sjukt. Tiden stannar men ändå går den.

Jag har inga fysiska problem än men har en delning på mer än tre fingrar och det räknas ju som mindre bra. Hade din syster problem med smärta eller var det mer "estetiskt "?

Helt sjukt. Tiden stannar men ändå går den.

Jag har inga fysiska problem än men har en delning på mer än tre fingrar och det räknas ju som mindre bra. Hade din syster problem med smärta eller var det mer "estetiskt "?

Usch ja, tiden rusar för fort. :crazy:
Min syster hade stora problem med mycket ryggont som försvann sen när magmusklerna var på plats igen, hon kunde heller inte träna magen ordentligt, sit ups och så, det kan inte jag heller. Har för mig hon kunde få emellan 5 fingrar..

Usch ja, tiden rusar för fort. :crazy:
Min syster hade stora problem med mycket ryggont som försvann sen när magmusklerna var på plats igen, hon kunde heller inte träna magen ordentligt, sit ups och så, det kan inte jag heller. Har för mig hon kunde få emellan 5 fingrar..
Sorry om jag är lite nosig. ..Men hur långt efter graviditeten gjorde hon operationen?

Oroar mig lite eftersom jag har ganska tungt jobb. Klarat mig bra hittills utan ryggont men har ju undvikit tunga lyft på grund av snittet. Svårt att säga i dagsläget om jag har problem eller inte.

Ingen fara ;)
Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg, tror det kan vara 2-3 år sedan, barnen är idag 12 och 9. Vet att hon kämpade länge med träning, i samband med detta gjorde hon bukplastik, de var då dom upptäckte hur delat det verkligen var, läkaren sa att det hade varit omöjligt att få tillbaka musklerna med enbart träning..

• Gilla
Reactions: Ray
Ingen fara ;)
Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg, tror det kan vara 2-3 år sedan, barnen är idag 12 och 9. Vet att hon kämpade länge med träning, i samband med detta gjorde hon bukplastik, de var då dom upptäckte hur delat det verkligen var, läkaren sa att det hade varit omöjligt att få tillbaka musklerna med enbart träning..
Bra att hon fick ordning på det ändå! Har ju förstått att det inte alltid går att träna bort och att många lider i onödan istället för att operera.
Jag får kanske renovera magen i 40 års present. ..

:heart Det är märkligt att tiden fortsätter ticka på efter något så ofattbart som ni varit med om.

Hur vet man om det är ovanligt mycket?

Och appropå renoveringar... Jag tänker nog att mina tuttar borde få åka hiss uppåt några våningar i fyrtio-årspresent. Har på allvar fått bröst som når halvvägs ner till naveln.

• Gilla
Reactions: Ray
:heart Det är märkligt att tiden fortsätter ticka på efter något så ofattbart som ni varit med om.

Hur vet man om det är ovanligt mycket?

Och appropå renoveringar... Jag tänker nog att mina tuttar borde få åka hiss uppåt några våningar i fyrtio-årspresent. Har på allvar fått bröst som når halvvägs ner till naveln.
Man har inget bättre för sig än att googla ...
Avståndet mellan magmusklerna ska helst vara mindre än 2 fingrar i bredd och så grund som möjligt.
40 är ju det nya 30 så man får väl toppa sig själv då...

Liveuppdaterar.
Fy helvete vad jag är imponerad av alla er som gått igenom detta med förlossning. Jag vill just nu skjuta mig själv i huvudet helst, åkte in går ca 12. Blev ordinerad igångsättning och fick första drickdosen cytotec ca 14. Då kom de inte ens åt tappen för att den var så omogen. 6 doser senare var den 2 cm lång och jag var 2 cm öppen. Då hade helvetet börjat med värkar sen några timmar tillbaka, ganska värdelösa värkar dessutom:( 2 ytterligare doser så sitter jag här och har 4-5 värkar per 10 minut med ordinationen att jag ska "försöka sova". Går inte så bra kan jag säga:( antar att det blir en ny hemsk undersökning av tappen snart. Jag grät hysteriskt efter den inatt, det var fruktansvärt! Så, det är status för mig just nu:(

(Sambon är på väg hem och ska kolla till stoet och bevaka hur hennes mjölk ser ut, genomskinlig igår iaf)

Liveuppdaterar.
Fy helvete vad jag är imponerad av alla er som gått igenom detta med förlossning. Jag vill just nu skjuta mig själv i huvudet helst, åkte in går ca 12. Blev ordinerad igångsättning och fick första drickdosen cytotec ca 14. Då kom de inte ens åt tappen för att den var så omogen. 6 doser senare var den 2 cm lång och jag var 2 cm öppen. Då hade helvetet börjat med värkar sen några timmar tillbaka, ganska värdelösa värkar dessutom:( 2 ytterligare doser så sitter jag här och har 4-5 värkar per 10 minut med ordinationen att jag ska "försöka sova". Går inte så bra kan jag säga:( antar att det blir en ny hemsk undersökning av tappen snart. Jag grät hysteriskt efter den inatt, det var fruktansvärt! Så, det är status för mig just nu:(

(Sambon är på väg hem och ska kolla till stoet och bevaka hur hennes mjölk ser ut, genomskinlig igår iaf)
Heja dig! Det är jobbigt och det gör ont, men klyschigt nog är det värt det när du väl sitter med bebis i famnen. Fokusera på målet! :banana:

Man har inget bättre för sig än att googla ...
Avståndet mellan magmusklerna ska helst vara mindre än 2 fingrar i bredd och så grund som möjligt.
40 är ju det nya 30 så man får väl toppa sig själv då...
Aha. Får in 3 fingrar just nu. Kompisen hade rejält delade magmuskler efter 2 stora barn och menar att plankan varje dag har gjort underverk. Kanske dags för mig att börja plåga mig själv en stund varje dag.

Toppa vid 40... Eller så får jag rulla in brösten i bh:n och tänka att det är mysigt med tuttar i armhålan när jag sover. :p På så sätt har jag ju helt plötsligt "tjänat" en massa pengar som tex kan läggas på ny sadel eller annat viktigt! ;)

Liveuppdaterar.

Heja heja!
Tror det är individuellt. Jag var öppen 1,5 cm redan på morgonen efter vattenavgången och då hade jag ganska milda värkar fram tills dess. Sedan fick jag värkpaus under dagen och först till natten kom värkarna igång rejält. Under natten fram till 2 till 7:30 på morgonen öppnade jag mig till 4,5 cm med kraftiga o tätnande värkar. Sedan ny paus fram till eftermiddagen då jag fick värkstimulerande dropp. Då kom värkarna from hell men efter tre timmar var han ute. Så hellre kort intensiv pina än att ha det som du! Härda ut!
Kram!

Aha. Får in 3 fingrar just nu. Kompisen hade rejält delade magmuskler efter 2 stora barn och menar att plankan varje dag har gjort underverk. Kanske dags för mig att börja plåga mig själv en stund varje dag.

Toppa vid 40... Eller så får jag rulla in brösten i bh:n och tänka att det är mysigt med tuttar i armhålan när jag sover. :p På så sätt har jag ju helt plötsligt "tjänat" en massa pengar som tex kan läggas på ny sadel eller annat viktigt! ;)
Hur vet man om man har delade magmuskler?
Ska börja köra med Mammamageappen, den har jag fått rekommenderad av både ryttarkompisar och gyminstruktörer.

Man ska låta bli plankan tills man kan göra den 100% korrekt och inte kompenserar med ytliga muskler...

Hur vet man om man har delade magmuskler?
Ska börja köra med Mammamageappen, den har jag fått rekommenderad av både ryttarkompisar och gyminstruktörer.
Ligg på rygg med böjda ben och spänn magmusklerna, lyft huvudet från marken. Sen mäter du typ ovanför naveln hur många fingrar som får plats mellan musklerna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka