Vårföräldrar 2016 del 4

Liveuppdaterar.
Fy helvete vad jag är imponerad av alla er som gått igenom detta med förlossning. Jag vill just nu skjuta mig själv i huvudet helst, åkte in går ca 12. Blev ordinerad igångsättning och fick första drickdosen cytotec ca 14. Då kom de inte ens åt tappen för att den var så omogen. 6 doser senare var den 2 cm lång och jag var 2 cm öppen. Då hade helvetet börjat med värkar sen några timmar tillbaka, ganska värdelösa värkar dessutom:( 2 ytterligare doser så sitter jag här och har 4-5 värkar per 10 minut med ordinationen att jag ska "försöka sova". Går inte så bra kan jag säga:( antar att det blir en ny hemsk undersökning av tappen snart. Jag grät hysteriskt efter den inatt, det var fruktansvärt! Så, det är status för mig just nu:(

(Sambon är på väg hem och ska kolla till stoet och bevaka hur hennes mjölk ser ut, genomskinlig igår iaf)
Heja dig!
Jag förstår dig! Men när bebis väl är ute så är allt det här förarbetet och det jättejobbiga bortblåst :)

Efter sonen för bara ett år kände jag 'aldrig aldrig mer'. Och jag kände så av en anledning såklart, så sjukt utdraget och jobbigt! meeen nu sitter jag här :cool::heart

Oj, har det gått så lång tid redan? Tänker dagligen på er.
Jag har delade magmuskler, vet att min syster hade så stort 'glapp' att hon fick opereras och sy ihop dom igen.

Vet du om hon fick det betalt genom landstinget eller om hon betalade själv? Tänkte ansöka via landstinget om några år. Innan tredje barnet så fick jag 5 fingrar emellan. Har fått stor mage 3 gånger och 2 barn som vägt 5 kg resp ca 5,3 kg så min mage har tagit stryk både med överflödigt skinn och kraftigt delade magmuskler.

Vet du om hon fick det betalt genom landstinget eller om hon betalade själv? Tänkte ansöka via landstinget om några år. Innan tredje barnet så fick jag 5 fingrar emellan. Har fått stor mage 3 gånger och 2 barn som vägt 5 kg resp ca 5,3 kg så min mage har tagit stryk både med överflödigt skinn och kraftigt delade magmuskler.

Hon pröjsade kalaset själv, vart inte så hiskeligt dyrt. Mycket pengar självklart men att få tillbaka en fungerande och hel kropp och få tillbaka självkänslan gjorde det värt pengarna :)

Liveuppdaterar.
Fy helvete vad jag är imponerad av alla er som gått igenom detta med förlossning. Jag vill just nu skjuta mig själv i huvudet helst, åkte in går ca 12. Blev ordinerad igångsättning och fick första drickdosen cytotec ca 14. Då kom de inte ens åt tappen för att den var så omogen. 6 doser senare var den 2 cm lång och jag var 2 cm öppen. Då hade helvetet börjat med värkar sen några timmar tillbaka, ganska värdelösa värkar dessutom:( 2 ytterligare doser så sitter jag här och har 4-5 värkar per 10 minut med ordinationen att jag ska "försöka sova". Går inte så bra kan jag säga:( antar att det blir en ny hemsk undersökning av tappen snart. Jag grät hysteriskt efter den inatt, det var fruktansvärt! Så, det är status för mig just nu:(

(Sambon är på väg hem och ska kolla till stoet och bevaka hur hennes mjölk ser ut, genomskinlig igår iaf)

Heja heja, snart är det över och ungen är ute! :bump:

Jag måste bara dela med mig av ett tips! Bärschal! Vilket lyft för oss som har en bebbe som ännu inte kan roa sig själv och helst sover i famnen. Då jag och maken har lite olika kroppsmått köpte vi en schal man knyter. Jag trodde det skulle vara svårt men lyckades redan efter ett par försök (tack vare bra "manual" och medföljande instruktionsvideo) och nu ligger lillemannen och sover mot mitt bröst samtidigt som jag har båda händerna fria! Underbart! Jag har en Tricot slen från Babylonia, ifall det är skillnad på schal och schal.

Jag måste bara dela med mig av ett tips! Bärschal! Vilket lyft för oss som har en bebbe som ännu inte kan roa sig själv och helst sover i famnen. Då jag och maken har lite olika kroppsmått köpte vi en schal man knyter. Jag trodde det skulle vara svårt men lyckades redan efter ett par försök (tack vare bra "manual" och medföljande instruktionsvideo) och nu ligger lillemannen och sover mot mitt bröst samtidigt som jag har båda händerna fria! Underbart! Jag har en Tricot slen från Babylonia, ifall det är skillnad på schal och schal.
Vi kör också bärsjal och det är guld värt! Tycker dock det funkat sämre nu när det är varmt - både jag och bebis blir jättesvettiga. Har en ergobaby hybrid om det gör någon skillnad?

Plankan ska inte köras innan bål- och bäckenbotten läkt ordentligt! Har man inte hittat kontakten med de djupa musklerna finns risken att problemet blir värre.

Kör hellre mammamageappen och tänk på att hitta bålstödet i vardagliga situationer, som att lyfta och bära bebis till exempel. :)

• Gilla
Reactions: Ray
Vi har också funderat på att skaffa en bärsjal. Grabben sover bäst i famnen på dagarna så det blir ju inte jättemycket gjort just nu.. Dessutom har jag blivit helt förstörd i ryggen av att ha honom på bröstet och studsa på pilatesbollen när han haft ont i magen på kvällarna de senaste dagarna O_o Hoppas pysventilen och Sempers droppar som jag skaffade idag funkar...

Vi har också funderat på att skaffa en bärsjal. Grabben sover bäst i famnen på dagarna så det blir ju inte jättemycket gjort just nu.. Dessutom har jag blivit helt förstörd i ryggen av att ha honom på bröstet och studsa på pilatesbollen när han haft ont i magen på kvällarna de senaste dagarna O_o Hoppas pysventilen och Sempers droppar som jag skaffade idag funkar...

Pysventilen och droppar gjorde underverk för sonen! Speciellt dropparna, de hjälpte direkt och det märks direkt om man missar nån dag.

Pysventilen och droppar gjorde underverk för sonen! Speciellt dropparna, de hjälpte direkt och det märks direkt om man missar nån dag.

Åh, det låter hoppfullt för oss! Inte för att ongen skriker eller blir superledsen (än) men hon har fått problem med magen sen ett par dagar tillbaka och bajsar hårt och små mängder och bara en eller ingen gång om dagen och hon blir märkbart orolig och svårsövd på grund av magen. Har bytt ersättning till en snällare mot magen och gör inte det skillnad de närmsta två dagarna så blir det att köpa droppar.

Idag var vi på första BVC-besöket! Lillfisen har växt en centimeter och gått upp till födelsevikt, 12 dagar gammal, så visst får hon i sig vad hon ska. :love: Nästa besök är nästa torsdag och då får vi palla oss dit utan pappa/sambostöd, men det ska nog gå det också :D Börjar dock redan undra hur sjutton vi ska klara oss utan pappa hemma sen, inte för att hon är jobbig att ha att göra med hon är världens lättaste men det är ju så fruktansvärt mysigt att vara hemma ihop och både jag och Zelda-ongen blir enormt uppassade varje dag:love:

BVC bestämde sig för att skicka oss till barnmottagningen på sjukhuset med liten, efter att både jag och maken höll på att fullständigt bryta ihop under besöket. Så vi är på g in så får vi se vad som händer.

Vår lilla mini har med börjat få lite ont i magen på kvällarna och har svårt att komma till ro och somna. Kan man börja ge droppar redan? (Han är 7dagar). Och vilka tycker ni är bäst? Han äter ersättning plus att jag ammar, just nu äter han Sempers då det var vad det gav på special BB när vi låg inlagda för att han tappade för mkt vikt. Är Nan bättre för magen? Har hört från andra att de föredagrig den framför Sempers...

Vår lilla mini har med börjat få lite ont i magen på kvällarna och har svårt att komma till ro och somna. Kan man börja ge droppar redan? (Han är 7dagar). Och vilka tycker ni är bäst? Han äter ersättning plus att jag ammar, just nu äter han Sempers då det var vad det gav på special BB när vi låg inlagda för att han tappade för mkt vikt. Är Nan bättre för magen? Har hört från andra att de föredagrig den framför Sempers...

Står på förpackningen att både Sempers droppar och minifom kan ges från nyfödd så du kan nog ge honom.

Aha. Får in 3 fingrar just nu. Kompisen hade rejält delade magmuskler efter 2 stora barn och menar att plankan varje dag har gjort underverk. Kanske dags för mig att börja plåga mig själv en stund varje dag.

Toppa vid 40... Eller så får jag rulla in brösten i bh:n och tänka att det är mysigt med tuttar i armhålan när jag sover. :p På så sätt har jag ju helt plötsligt "tjänat" en massa pengar som tex kan läggas på ny sadel eller annat viktigt! ;)

Kan rekommendera appen mammamage, finns också träningspass med samma upplägg, just för att få de att dra ihop sig och stärka upp. Enligt min tränare där är plankan inte att rekommendera förrän musklerna är ihop.

På väg hem från sjukhuset nu.
Äntligen blev vi tagna på allvar, hans ena öga är mindre än det andra ögat som vi påpekat sedan födseln men fått höra att det bara är utseendemässigt, då han inte är kontaktsökande eller svarar vid ögon/leende kontakt så reagerade BVC främst på det, så remis till ögonläkare fick vi.

Ang kräkningarna så tyckte dom först att vi skulle prova mjölkfritt, både för mig o ersättningen. Sen la han av värsta kaskadspyan nästan på läkaren och hon sa 'eh, ni kanske vill prova medicin istället?'
Så vi skulle få något utskrivet att börja med imorgon, kommer knte ihåg vad det hette men det ser jag imorgon..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka