Vårföräldrar 2016 del 4

@Magnum Vad jag fått höra (som också har mycket sammandragningar så fort jag gör något och har haft det så sen runt v 27-30 i ökande takt:up:) så är det ingen fara om det slutar vid vila, som många av de andra här säger. Sammandragningar i sig ska inte vara något att oroa sig över så länge de inte börjar göra ont eller komma "regelbundet" och inte slutar när man tar det lugnt.

För mig har -ta det lugnt- inneburit att i princip inte göra annat än att ligga på soffan med benen uppe och inte röra mig om jag inte absolut måste kissa(typ en gång i halvtimmen :D). Annars blir magen jättehård och spänd och ömmar. Nu gör jag ju annat än soffliggare ändå men då får jag betala för det därefter :p

Igår var en himla bra dag får jag nog ändå säga! Vagnen med allt vad tillbehör heter hämtades, det införskaffades en hel del smått och gott till bebisen och nu är vi nog snart klara på shoppingfronten :D

Var även hos BM en sväng. Är i v34+3 (idag) och BMs enda kommentar på sammandragningarna och förvärkarna var att ja, nu stoppar ingen dig om förlossningen sätter igång såå.. Helt plötsligt blev det lite mer verkligt att det kommer en bebis inom en rätt snar framtid ändå :eek: (ja jag jobbar fortfarande med att förstå den där lilla detaljen på riktigt :cautious:)

Bebisen mådde bra i alla fall, hon gissade på att det blir en sån där "3 kilos bebis". Mitt blodtryck hade gått upp liiite och jag hade även spår av protein i urinen nu. Annars såg allt bra ut, men från och med nu så blir det besök en gång i veckan.

Alltså förresten! Något jag kom att tänka på igår, är det bara jag som är helt jävla värdelös på att kissa i plastmugg eller är det fler än jag som kissar ner hela handen och halva rummet (inte riktigt) varje gång?! :eek: Finns det månne en viss teknik jag missat att applicera? :laugh:

(Förtydligande, jag sitter alltså på toalettstolen, även om det inte riktigt låter som det..:angel:)

Sjukt störigt eftersom jag måste burkkissa varje gång jag är hos BM. :D

Jag räknar också med att de sista kilona tar lite tid. Har planerat att börja på Viktväktarna till hösten om viktnedgången stannar av. Men att gå upp mycket har gett onödig ångest under graviditeten!

Ja fy sjutton, känner igen ångesten inför den enorma viktuppgången. Att gå från 62 kg till dryga 100 kg skapade både ångest och panik. Jag vägrade gå in i en ny graviditet förrän jag var nere på mina 62 kg igen. Nu är jag faktiskt lugnare eftersom jag vet att det går att gå ner allt även om det tar tid :up:

Alltså förresten! Något jag kom att tänka på igår, är det bara jag som är helt jävla värdelös på att kissa i plastmugg eller är det fler än jag som kissar ner hela handen och halva rummet (inte riktigt) varje gång?! :eek: Finns det månne en viss teknik jag missat att applicera? :laugh:

(Förtydligande, jag sitter alltså på toalettstolen, även om det inte riktigt låter som det..:angel:)

Här har du en till som trots tre barn inte kommit på hur man gör det utan att antingen kissa på handen, tappa burken i toaletten eller på golvet :o

Nej gud nej, jag kissar på handen eller missar muggen helt typ varje gång. O_o Jag klarade det galant innan graviditeten, men av någon anledning så får jag inte till det när jag har jättemagen att manövrera runt. Sjukt irriterande när man ska vara lite snabb och smidig och BM sitter och väntar och så får man sanera sig och muggen och alltihop. :cautious:

Jag har aldrig kissat hos bm så jag vet faktiskt inte. Varför gör man det?

Igår red min tränare min ena häst istället för mig. Första passet på backen och det var så himla deprimerande, grät en skvätt i bilen på väg hem.. Så himla löjligt men jag kunde inte hjälpa det. Jag planerar ju att rida hemma ändå så jag fattar inte vad jag bölar i, finns ingen proportion i mitt deppande alls?! Ni får gärna skälla på mig, jag vet att jag inte har ett skvatt att klaga på eg!

Jag får rör att kissa i hemma, lycka till med det när man har en tvillingmage att nå runt! :rofl:

Men nu blir jag smått vansinnig. Rosa flytningar sen imorse och molvärk som kommer och går. Har inte ringt förlossningen än för jag orkar inte åka in på ännu en poänglös undersökning och jag vill inte hålla på och krångla med det här mer. :banghead: ...och maken har rest bort och kommer hem först på måndag, så jag har inte ens någon att hålla i handen när jag åker in. :( Kiddot sparkar loss då och då, så henne går det iaf ingen nöd på.

Men nu blir jag smått vansinnig. Rosa flytningar sen imorse och molvärk som kommer och går. Har inte ringt förlossningen än för jag orkar inte åka in på ännu en poänglös undersökning och jag vill inte hålla på och krångla med det här mer. :banghead: ...och maken har rest bort och kommer hem först på måndag, så jag har inte ens någon att hålla i handen när jag åker in. :( Kiddot sparkar loss då och då, så henne går det iaf ingen nöd på.

Åk in ändå, eller ring i alla fall.

Men så himla konstigt det är att de inte kan ge ett svar på vad det är som ger dig detta? Vad har de eg sagt när du varit inne?

Brukar du ha molvärk? Annars skulle jag faktiskt åka in och kolla det. Så det inte är så att du börjat öppna dig. Dom rosa flytningarna kan ju vara slemproppen.

Åk in ändå, eller ring i alla fall.

Brukar du ha molvärk? Annars skulle jag faktiskt åka in och kolla det. Så det inte är så att du börjat öppna dig. Dom rosa flytningarna kan ju vara slemproppen.

Jag la mig och vilade en stund och då lugnade det ner sig. Om det drar igång igen så ringer jag och ber att få åka in på en kontroll.

Men så himla konstigt det är att de inte kan ge ett svar på vad det är som ger dig detta? Vad har de eg sagt när du varit inne?

De har undersökt mig på alla tänkbara sätt och jag har tappat räkningen på hur många ultraljud vi gjort vid det här laget. Livmodertappen har varit opåverkad och de har bara kunnat se att jag haft en blödning, men inte var den kommer ifrån. Läkarna har konstaterat att i vissa fall så kan de helt enkelt inte avgöra varför gravida kvinnor blöder och jag verkar vara ett sådant fall. Så de skickar alltid hem mig med order om att vila. Sjukt irriterande. :meh:

Jag la mig och vilade en stund och då lugnade det ner sig. Om det drar igång igen så ringer jag och ber att få åka in på en gång.
De har undersökt mig på alla tänkbara sätt och jag har tappat räkningen på hur många ultraljud vi gjort vid det här laget. Livmodertappen har varit opåverkad och de har bara kunnat se att jag haft en blödning, men inte var den kommer ifrån. Läkarna har konstaterat att i vissa fall så kan de helt enkelt inte avgöra varför gravida kvinnor blöder och jag verkar vara ett sådant fall. Så de skickar alltid hem mig med order om att vila. Sjukt irriterande. :meh:
Usch så frustrerande:( vad säger de när du ringer då? Vill de alltid ha in dig?
Ta hand om dig, det är skittrist att vila jag vet. Men ibland måste man:(

Jag la mig och vilade en stund och då lugnade det ner sig. Om det drar igång igen så ringer jag och ber att få åka in på en kontroll.

Vila vila vila!! Så himla kuligt:cautious:

Usch så frustrerande:( vad säger de när du ringer då? Vill de alltid ha in dig?
Ta hand om dig, det är skittrist att vila jag vet. Men ibland måste man:(

Nej, igår fick jag stanna hemma. De utgick från de tidigare besöken och konstaterade att om det inte började komma mer blod så kunde jag lika gärna stanna hemma. Men oftast vill de ha in mig för kontroll. Tur att vi har nära till sjukhuset. ;)

Vila vila vila!! Så himla kuligt:cautious:

Mjo, det är så sjukt frustrerande att inte få göra något vettigt. Det jag ser fram emot mest när ungen väl är ute är typ att kunna gå promenader och framför allt att få bära och lyfta saker och inte behöva vara helt beroende av att andra kan göra det åt mig...

Jag får rör att kissa i hemma, lycka till med det när man har en tvillingmage att nå runt! :rofl:
Men du kissar väl inte i röret? :eek: Jag fick ju också rör att kissa i men hade aldrig lyckats få i någonting i det om jag inte hade kissat i mugg först och sedan hällt över i rör.

Jag har fö sjukt svårt att lämna urinprov öht när jag inte är hemma så hos BM har jag nog aldrig lyckats. På sjukhuset/förlossningen har jag fått dricka typ 2 liter vatten för att kunna klämma ut ett litet prov. Svårt att prestera på kommando tydligen. ;)

Jag har aldrig kissat hos bm så jag vet faktiskt inte. Varför gör man det?

Har förstått att det är olika beroende på var man går. Men BM kollar så det inte finns protein i urinen eller bakterier eller sådär. För mig som väldigt ofta har uvi så är det rätt bra att få det kollat varje gång till exempel. BM skickar därför mitt kiss på odling också. Nu kommer de även hålla koll på de där proteinerna också eftersom det kan tyda på havandeskapsförgiftning och jag har ett gäng andra symptom för det med.

Det är på min mottagning helt enkelt rutin att kolla kisset varje gång :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 346
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka