Här slöas det i soffan framför serier på Viaplay och maken har åkt in till jobbet.
Var in på undersökning som totalt tog över två timmar med mkt väntan. Allt såg bra ut, men de kunde inte se några spår av vattenavgången
. Fick ligga med sådan där CTG (heter det så) i nästan en timme innan de var nöjda med bebis hjärtljud. Gynundersökning och ultraljud på det där läkaren konstaterar att det finns gott om vatten runt bebis, i den inre hinnsäcken. Den var även kännbar vid palpation. Jättekonstigt! Har inte läckt ngt vatten sedan typ klockan fem, och hade inte tagit med mig ngn av handdukarna eller bindorna för inspektion (det sa de inget om). Kände mig som om jag inbillat eller hittat på allting. Tur min man kan bekräfta min upplevelse av Niagarafallet!
Min livmodertapp har iaf mjuknat och börjat öppna sig, och det finns slemmiga blodflytningar i slidan som ytterligare tecken på att det händer grejer. Även om värkarna är väldigt glesa. Jag har fått en ny tid ikväll för undersökning, och ska då ta med nya och gamla "vattenspår". Får se vad som händer fram tills dess och då.