Vårföräldrar 2016 del 4

Amningsbh - behöver tips! Har dessvärre en stor och TUNG (läs: hängig) byst och jag hittar ingen amningsbh som funkar. Har en sedan förra omgången som är bra i passform och hållfasthet men ena knäppet är sönder och modellen har utgått. De jag har är antingen för mjuka = inget stöd och jag kunde likväl vara utan. Eller så kryper brösten ur när de blir fulla. Skulle vilja ha en som är i hyfsat fast tyg och med ganska stora/täckande kupor. Någon som testat sport-bh i amningsversion?

Jag hade först såna där mjuka från typ Lindex men det funkade inte alls, de gav inget stöd och jag fick till och med jäkligt ont i brösten pga det. Jag fick bita ihop och gå in på Twilfit. Lite dyrare men ack så mycket skönare, och snyggare med för den delen :)

Jag hade först såna där mjuka från typ Lindex men det funkade inte alls, de gav inget stöd och jag fick till och med jäkligt ont i brösten pga det. Jag fick bita ihop och gå in på Twilfit. Lite dyrare men ack så mycket skönare, och snyggare med för den delen :)
Vilken modell har du köpt från Twifit? Min senaste är därifrån, lite vadderad utan bygel (Frida heter den tror jag) och den är perfekt när jag är nyammad, men där kryper brösten ut så fort det fyller på så jag gissar att kupan är i minsta laget. Tyvärr har jag redan största (85F) och jag skulle nog behöva 80H för optimal passform i den modellen. I min butik hade de även Boob-bh:ar men jag är skeptisk till att det superstretchiga materialet orkar hålla upp hängisarna. Betalar gärna mer om jag bara hittar rätt!

Jag har köpt mina på Gekås. Billiga, runt 70 spänn, och för mig funkar de bra! (E-kupa för tillfället)
Jag har hört flera som gillar Gekås amningsbh:ar. Jag hittade tyvärr inga i min storlek när jag var där i höstas och det känns lite långt att åka bara för en bh... De borde ha postorder!

Tack så jättejättemycket för alla grattis! :love:
Jag tänkte att det kommer en förlossningsberättelse senare, ska bara få tillbaka min hjärna :D

Tills dess, det här är Zelda! :love::heart
image_zpsqr3zbkh9.jpeg

image_zpscbh7hcoe.jpeg

Vilken modell har du köpt från Twifit? Min senaste är därifrån, lite vadderad utan bygel (Frida heter den tror jag) och den är perfekt när jag är nyammad, men där kryper brösten ut så fort det fyller på så jag gissar att kupan är i minsta laget. Tyvärr har jag redan största (85F) och jag skulle nog behöva 80H för optimal passform i den modellen. I min butik hade de även Boob-bh:ar men jag är skeptisk till att det superstretchiga materialet orkar hålla upp hängisarna. Betalar gärna mer om jag bara hittar rätt!

Märket är Abecita, hittar inte modellen på hemsidan så jag gissar att det finns fler modeller i butikerna :)

Jag får min önskan om ett maj-barn uppfylld trots allt, yay! :) Frågan är ju nu bara hur länge hon tänker hålla sig kvar där inne. :cautious: Alla förvärkar och sammandragningar försvann för ett par dagar sen och hon knölar runt lika nöjt som tidigare, trots att det är så lite plats där inne att jag börjat få riktigt ont när hon trycker med fötterna och ibland känner mig som en birollsinnehavare i Alien. Suck.

Hur går det för er andra som också har ungarna kvar på insidan? :)

Jag får min önskan om ett maj-barn uppfylld trots allt, yay! :) Frågan är ju nu bara hur länge hon tänker hålla sig kvar där inne. :cautious: Alla förvärkar och sammandragningar försvann för ett par dagar sen och hon knölar runt lika nöjt som tidigare, trots att det är så lite plats där inne att jag börjat få riktigt ont när hon trycker med fötterna och ibland känner mig som en birollsinnehavare i Alien. Suck.

Här känns det som bebis trycker sej ut genom magen snart. Aj aj.
Mycket och ofta sammandragningar och igår hade vi ettårskalas, fick som kramp i ryggen efter ha stått upp och stått i hela dagen..
Börjar bli besvärligt och ont att vända sig i sängen eller få på nåt på fötterna.
Det är tungt helt enkelt.

Har faktiskt packat bbväskan nu, bilstolen redo, dwt är sonens väska och prylar som behöver komma iordning lite bättre. Men inget urakut sådär.

Är i v36+0 'bara' men nu får jag åka till det BB som egentligen är det enda jag vill till. Så det känns skönt och lättande! Har över timman till nästa alternativ, som inte heller är lika generösa på varken familjerum eller stannakvardagar.

Här finns det fortfarande inga tecken heller. Googlar hela tiden vecka plus inga förvärkar plus gå över tiden:p då får man lite hopp om att det plötsligt kan ske utan förvarning.

Egentligen måste jag skriva klart en PM på jobbet, deklarera och stängsla hage åt mitt dräktiga sto så jag borde sluta hoppas på plötslig födsel.. dräktiga stoet fyller sitt juver mer och mer så antagligen får jag väl föda fölvakandes:p

Här finns det fortfarande inga tecken heller. Googlar hela tiden vecka plus inga förvärkar plus gå över tiden:p då får man lite hopp om att det plötsligt kan ske utan förvarning.

Egentligen måste jag skriva klart en PM på jobbet, deklarera och stängsla hage åt mitt dräktiga sto så jag borde sluta hoppas på plötslig födsel.. dräktiga stoet fyller sitt juver mer och mer så antagligen får jag väl föda fölvakandes:p

Jag hade typ inga förvarningar innan vattnet gick i v 39+0, så det händer :D Kände typ aldrig av sammandragningar och bara liiite förvärkar nån enstaka gång. Dagen innan vattnet gick hade jag dock väldigt mycket sammandragningar, så jag krattade och bakade kärleksmums, prova det :p och pilatesboll!

Är i v36+0 'bara' men nu får jag åka till det BB som egentligen är det enda jag vill till. Så det känns skönt och lättande! Har över timman till nästa alternativ, som inte heller är lika generösa på varken familjerum eller stannakvardagar.

Vad skönt! :)

Jag sitter också och googlar om plötsliga förlossningsstarter. Varje kväll konstaterar jag att det skulle kunna starta under natten och varje morgon är jag lika besviken över att inget hände. :o

Jag lite småfix inbokat imorgon så jag borde egentligen hoppas på att hon åtminstone stannar nån dag till. Maken har viktiga jobbgrejer både måndag och tisdag, så varje gång jag blir less och hojtar "Kom ut nu då!" till magen (händer pinsamt ofta) så böjer han sig fram och förklarar för magen "....men helst inte förrän tisdag eftermiddag. Tisdag eftermiddag får du komma ut!" :D

Ännu en som liveuppdaterar.

Vattnet gick vid fyra. Hade precis varit på toa för andra gången inatt, och hade svårt att somna om. Kom att tänka på en sak, och hade precis kollat upp det på telefonen, slappnat av och skulle somna om. Kände hur ngt varmt började sippra mellan benen och for ur sängen för att rädda madrassen.

Det var en riktig "Hollywoodavgång". Typ två stora badlakan, rakt på sovrumsparketten. Maken vaknade av mina chockade rop och hämtade handduk efter handduk.

Har fått lite värkar på det, så NU vet jag hur de känns! Andas igenom dem funkar, men topparna känns redan rejält! Hoppas maken lyckad få lite sömn, 9:30 ska vi in för kontroll. Själv ska jag försöka vila mellan värkarna till kl 8 har jag tänkt.

Vad skönt! :)

Jag sitter också och googlar om plötsliga förlossningsstarter. Varje kväll konstaterar jag att det skulle kunna starta under natten och varje morgon är jag lika besviken över att inget hände. :o

Jag lite småfix inbokat imorgon så jag borde egentligen hoppas på att hon åtminstone stannar nån dag till. Maken har viktiga jobbgrejer både måndag och tisdag, så varje gång jag blir less och hojtar "Kom ut nu då!" till magen (händer pinsamt ofta) så böjer han sig fram och förklarar för magen "....men helst inte förrän tisdag eftermiddag. Tisdag eftermiddag får du komma ut!" :D
Vi gör vårt småfix idag tycker jag, sen får det vara nog. Jag har deklarerat (vände 13000 i restskatt till 4000 tillbaka, tack för det uppstartsperiod av enskild näringsverksamhet) och påbörjat instängsling så jag är på g. Idag ska jag jobba för glatta livet och sen ska ungen ut!! 2 maj låter väl som en fin dag att ha som födelsedag?

Vi gör vårt småfix idag tycker jag, sen får det vara nog. Jag har deklarerat (vände 13000 i restskatt till 4000 tillbaka, tack för det uppstartsperiod av enskild näringsverksamhet) och påbörjat instängsling så jag är på g. Idag ska jag jobba för glatta livet och sen ska ungen ut!! 2 maj låter väl som en fin dag att ha som födelsedag?
Maken tänkte deklarera idag, både för sig själv och hobbyfirman...

Värkarna är täta nu, så jag gissar att det lär hända ngt idag. Får se hur det går för makens deklaration...

Ännu en som liveuppdaterar.

Vattnet gick vid fyra. Hade precis varit på toa för andra gången inatt, och hade svårt att somna om. Kom att tänka på en sak, och hade precis kollat upp det på telefonen, slappnat av och skulle somna om. Kände hur ngt varmt började sippra mellan benen och for ur sängen för att rädda madrassen.

Det var en riktig "Hollywoodavgång". Typ två stora badlakan, rakt på sovrumsparketten. Maken vaknade av mina chockade rop och hämtade handduk efter handduk.

Har fått lite värkar på det, så NU vet jag hur de känns! Andas igenom dem funkar, men topparna känns redan rejält! Hoppas maken lyckad få lite sömn, 9:30 ska vi in för kontroll. Själv ska jag försöka vila mellan värkarna till kl 8 har jag tänkt.

Spännande! Många som verkar föda innan bf här i tråden! :-) har du ringt in till förlossningen? Du tillhör väl också stockholm? En bekant blev skickad till Nyköping för ett par dagar sen pga hela stockholm var fullt, hoppas du har bättre tur! :-)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka