Vårföräldrar 2016 del 4

Hej å hå! Dags att uppdatera då :D

Efter ett gäng horribla jäkla krystvärkar (typ i en timmes tid eller sådär) så kom ongen äntligen ut, 07:07! Nästan exakt 7 timmar efter värkarna först började. Det enda som "gick sönder" var lite på insidan av yttre blygläpparna och det syddes några stygn på vardera sida, annars klarade sig allt utan några som helst skador. Jag känner mig helt okej just nu, svårt att resa mig upp om jag suttit/legat ner en stund men kommer jag bara upp så är det inga större problem att röra på mig efter det :)

Vi ligger kvar på förlossningen eftersom BB är fullt, så vi får väl se hur vi gör. Om vi stannar eller åker hem idag. Jag har inte sovit en blund på jag vet inte hur många timmar, typ 30 något, och börjar bli lite trötter. Sambon och bebis ligger i en extra säng och sover ihop samtidigt som jag dör sötdöden av att titta på dem :love:

Och vet du vad @KattenKorven, visst fan blev det en tjej :grin::love: (försöker vänja mig vid att inte säga han här nu :angel:)
Grattis vad roligt! :)

Efter ett gäng horribla jäkla krystvärkar (typ i en timmes tid eller sådär) så kom ongen äntligen ut, 07:07! Nästan exakt 7 timmar efter värkarna först började. Det enda som "gick sönder" var lite på insidan av yttre blygläpparna och det syddes några stygn på vardera sida, annars klarade sig allt utan några som helst skador. Jag känner mig helt okej just nu, svårt att resa mig upp om jag suttit/legat ner en stund men kommer jag bara upp så är det inga större problem att röra på mig efter det :)

Vi ligger kvar på förlossningen eftersom BB är fullt, så vi får väl se hur vi gör. Om vi stannar eller åker hem idag. Jag har inte sovit en blund på jag vet inte hur många timmar, typ 30 något, och börjar bli lite trötter. Sambon och bebis ligger i en extra säng och sover ihop samtidigt som jag dör sötdöden av att titta på dem :love:

Och vet du vad @KattenKorven, visst fan blev det en tjej :grin::love: (försöker vänja mig vid att inte säga han här nu :angel:)

Grattis till dottern:love:

Tycker dock det var lite ofint att tränga sig i kön sådär medan en annan går här som en överjäst bulle och väntar på att ungen ska vilja komma ut;)

Hurra och grattis :banana:. Så skönt att hon är ute nu!

[QUOTE="Ottisen, post: 17514702, member: 3752

Förövrigt, fy vad hemskt det låter när de ska kolla hur öppen man är, gör de det med fingrarna? Är det inte hemskt?[/QUOTE]
Jag tycker att det var det värsta med hela förlossningen, men så kollade de väldigt ofta på mig också.
Blev helt djäkla galen på alla som skulle hålla på och slita och dra i min livmodertapp :rage:.
Inte så pedagogiskt att berätta om kanske nu innan du fött :o

Grattis @sicx :D

Själv är jag just nu en hemsk mamma som låter min bebis sova kvar i babyskyddet i hallen, i overallen dessutom. Dock uppknäppt. Men han behöver verkligen sova, för han har inte sovit någon längre "djup-sömn" idag då vi tränade på att han kunde somna i babysittern. Vilket han iofs gjorde utan gnäll men han var väldigt lättväckt. När han är trött ,speciellt övertrött ,så ska han ligga mellan mina bröst med napp i munnen och filt över huvudet för annars somnar han inte ordentligt. Så han får sitta kvar i babyskyddet eftersom han inte annars kommer till ro att sova ordentligt förrän storebrorsan på 2 år har lagt sig för kvällen :crazy:

Själv är jag just nu en hemsk mamma som låter min bebis sova kvar i babyskyddet i hallen, i overallen dessutom. Dock uppknäppt. Men han behöver verkligen sova, för han har inte sovit någon längre "djup-sömn" idag då vi tränade på att han kunde somna i babysittern. Vilket han iofs gjorde utan gnäll men han var väldigt lättväckt. När han är trött ,speciellt övertrött ,så ska han ligga mellan mina bröst med napp i munnen och filt över huvudet för annars somnar han inte ordentligt. Så han får sitta kvar i babyskyddet eftersom han inte annars kommer till ro att sova ordentligt förrän storebrorsan på 2 år har lagt sig för kvällen :crazy:
Hemskt mamma? Näe! Verkligen inte.:)
Kanske på familjeliv :sneaky::o:angel: men inte här. Bättre de får ro att sova ut.
Tycker jag!

Stort grattis till dottern! :heart

Lät barnet sova kvar i skyddet ofta när han var liten, kändes bara onödigt och taskigt att ta upp och väcka honom.

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet - pojke 47 cm 2710 gram, flicka 46 cm 2612 gram, 18/2
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet - Flicka 52 cm och 3840 g född 3/3
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet. Flicka (Stina) 50 cm lång, 3 200 gram, 3 mars.
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet - Pojke 53 cm 5030 gram, 4 mars
BF 16 mars, Frittepower, 30år, första barnet. Flicka 51cm 3690g, 17 mars.
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet. Pojke (Kilian) 51cm 3746g, 17 Mars.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 3:e barnet. Pojke (Linus) 49 cm, 3960 g, 31 mars

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014. - Flicka 48cm 3685g 11/3
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka 4500g, 54cm, 20 april
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet Pojke 3 405 g, 51 cm, 21 april
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj

BF 3:e maj, Elisha, 25 år, 2:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar) Pojke (Viktor) och flicka (Agnes), 49/48 cm och 2890/2780 gr, föddes 13/4.
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

Då har du en till hemsk mamma här, för så gör jag också ibland. ;) Känns så taskigt att väcka henne när hon sover gott.

Tycker det är helt otroligt att de redan när de är så små kan kämpa emot att somna i vissa lägen. Vår skrutt kan ha ögon som går i kors av trötthet men se sova tänker hon minsann inte! För oss är sjalen + en napp ett hyfsat säkert kort - det trixiga är att sedan lägga ner henne i sängen utan att hon vaknar... O_o (Eller det bästa är väl att lägga henne i vagnen och gå en promenad - då sover hon som allra bäst - men ibland hinner/orkar man inte det...)

Får jag fråga varför ni tränade på att han ska somna i babysittern?

Amningsbh - behöver tips! Har dessvärre en stor och TUNG (läs: hängig) byst och jag hittar ingen amningsbh som funkar. Har en sedan förra omgången som är bra i passform och hållfasthet men ena knäppet är sönder och modellen har utgått. De jag har är antingen för mjuka = inget stöd och jag kunde likväl vara utan. Eller så kryper brösten ur när de blir fulla. Skulle vilja ha en som är i hyfsat fast tyg och med ganska stora/täckande kupor. Någon som testat sport-bh i amningsversion?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka