Vårföräldrar 2016 del 4

Min känns inte ens som den fixerat sig = ännu längre kvar antar jag:(

Tror inte det har så mycket med varandra att göra.

Min son är född 3 veckor tidigt. Han fixerade sig 1,5 h innan han föddes :p

Samtidigt har jag vänner var bebisar fixerat sig tidigt och de har ändå gått över 2 veckor. Så det verkar vara väldigt olika :)

Tror inte det har så mycket med varandra att göra.

Min son är född 3 veckor tidigt. Han fixerade sig 1,5 h innan han föddes :p

Samtidigt har jag vänner var bebisar fixerat sig tidigt och de har ändå gått över 2 veckor. Så det verkar vara väldigt olika :)
3 veckor för tidigt är händelsevis precis vad jag önskar mig! Låter hoppfullt:)

3 veckor för tidigt är händelsevis precis vad jag önskar mig! Låter hoppfullt:)

Jag hoppades också på för tidigt.. Eller trodde det skulle bli så. Hade ju jättemkt sammandragningar tidigt och BM bad mej packa väskan v36. Nu har jag ju gått över 7jäkla dagar.. Slemproppen är borta, öppen 1-2cm OCH hinnsvept 2ggr och ingen bebis..
Trök!!!:meh:

Tjoho med en massa pusslande med föräldradagar på oss båda och prisa skatteåterbäringen så blir jag hemma t om 27 augusti 2017 :nailbiting::p Sen blir det plugg , på tal om det så är dags att börja öva till högskoleprovet i höst :crazy::meh:

I helgen ska det göras klart för sandlådan så sanden kan fyllas på nästa vecka samt påbörja stommen till vårt staket runt huset. Sen när det är klart så hoppas jag på vackert väder så jag kan dricka kaffe i lugn och ro utomhus. Kaffe utomhus är inte att tänka på nu när trädgården saknar staket eftersom 2 åringen utforskar ALLT och ja den lille knägossen på 6 veckor vill inte ligga själv :grin:

Jag hoppades också på för tidigt.. Eller trodde det skulle bli så. Hade ju jättemkt sammandragningar tidigt och BM bad mej packa väskan v36. Nu har jag ju gått över 7jäkla dagar.. Slemproppen är borta, öppen 1-2cm OCH hinnsvept 2ggr och ingen bebis..

Vilken envis bebis :cautious: Så fort jag ser att du skrivit så tänker "nu har bebis kommit" men nähä inte då.

Jag lyckades gå på mitt efterlängtade frisörbesök, tjoho! :bump:Blödningen slutade lika plötsligt som den dök upp, men jag har fortfarande molvärk till och från. Håller tummarna för att det är tecken på att bebisen bestämt sig för att komma ut snart (Ha! Den lär ju stanna inne i fem veckor till bara för det...)

Det enda som verkar säkert är att inga tecken kan tas för säkra. Jag lider med dig och utgår eg från att jag lär gå samma öde till mötes..

Det enda som verkar säkert är att inga tecken kan tas för säkra. Jag lider med dig och utgår eg från att jag lär gå samma öde till mötes..
Det är ju nog fler som går över än får tidigt, i alla fall när det är första bebisen;) Har precis varit ute på dagens "jobba ner bebis" runda:up: nu står magen som en strut:D

Jag hoppas fortfarande att trägen vinner och att daglig ridning ska få ungen att guppa ut! Borde ju bli samma effekt:p
Min BM "varnade" dock för att ridning för nära inpå förlossning kunde förlänga just själva förlossningen eftersom mag-och bäckenmusklerna man får av ridning motverkar just smidig förlossning.:o Men jag vet inte om jag tror så mycket om det, just ridning verkar det finnas långa åsikter och skrönor om i förhållande till graviditet.:)

Det är ju nog fler som går över än får tidigt, i alla fall när det är första bebisen;) Har precis varit ute på dagens "jobba ner bebis" runda:up: nu står magen som en strut:D
Allt det här förberedandet som dun kropp verkar pyssla med borde ju iaf borga för en smidig förlossning tycker jag! Som kompensation om inte annat! ;)

6 veckors kontroll och Lill-fis väger 4600 g till sina 56,5 cm. Fick godkänd-stämpel och första dosen vaccin mot rota-virus och fy vad hon fiser illa just nu...

*kl

Hej hopp! 12 dagar före BF gick vattnet med en smäll (inga som helst sammandragningar eller värkar innan), sedan gick det fort för 7,5h senare var hon ute. Man kan undra om jag verkligen var förstföderska med tanke på vilken rasande fart det blev. Nu har det gått två veckor och förutom världens ljuvligaste bebis är det såå skönt att slippa vara gravid (säkert tabu att skriva så men så känns det). Är helt klart bättre på att vara mamma vilket är tur med tanke på att man är det mycket längre ;)

Heja heja ni som har förlossningen framför er och grattis till alla som har fått. Bästa tiden är framför oss nu i sommar ju!

*kl

Hej hopp! 12 dagar före BF gick vattnet med en smäll (inga som helst sammandragningar eller värkar innan), sedan gick det fort för 7,5h senare var hon ute. Man kan undra om jag verkligen var förstföderska med tanke på vilken rasande fart det blev. Nu har det gått två veckor och förutom världens ljuvligaste bebis är det såå skönt att slippa vara gravid (säkert tabu att skriva så men så känns det). Är helt klart bättre på att vara mamma vilket är tur med tanke på att man är det mycket längre ;)

Heja heja ni som har förlossningen framför er och grattis till alla som har fått. Bästa tiden är framför oss nu i sommar ju!
Grattis!

*kl

Grattis!!

*kl

Grattis!!

*kl

Grattis!
Skönt att höra att det blir bättre. Just nu är jag bra gravidgnällig!

Min BM "varnade" dock för att ridning för nära inpå förlossning kunde förlänga just själva förlossningen eftersom mag-och bäckenmusklerna man får av ridning motverkar just smidig förlossning.:o Men jag vet inte om jag tror så mycket om det, just ridning verkar det finnas långa åsikter och skrönor om i förhållande till graviditet.:)
Ja det verkar vara många myter som florerar kring det. Min bm sa att det alltid är bra att vara vältränad så hon trodde inte på det. Hon var mer oroad över att man ska ramla av isf:) och frågar varje gång om jag verkligen har snälla hästar:)

*kl

Grattis!! Och nej det är ej tabu att säga att det är skönt att slippa vara gravid, det kan nog alla relatera till i denna tråd iaf:p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka