Vårföräldrar 2016 del 2

@Ray
Jag försöker också njuta så mycket som möjligt, även efter en natt som denna utan någon direkt sömn o ryggont.
Har en kompis som fått sitt 4e missfall o är inne på det 4 året med försök, försöker då tänka vilken tur jag/vi har och när det känns jobbigt så är det inte i närheten av så jobbigt som att stå kvar på busshållsplatsen.

Jag känner igen mig i humöret @BubbelA ..
Jag kan också explodera o i efterhand blir jag ledsen för att jag överreagerat.. Som tur är så är det typ försäkringskassan o sambon som får ta dom utbrotten.. Sambon är förstående..
För min del så handlar det nog i grund o botten om att jag bara vill gråta ut alla miljoner känslor som finns i kroppen, men då är det lättare att bli arg än att gråta.. Typ ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Haha! Alltså vilken skillnad på hur olika företag hanterar ärende..
För försäkringskassan tog det 30 dagar att reda ut mitt ärende o besluta om sjukpenning.
För afa-försäkring, (via facket) skicka jag in anmälan den 12, första utbetalningen skickades den 13 ;) O dom behövde gå genom samma information som fk.. Effektiva :)

Imorse hände en riktigt rolig sak, tror att bebisarna låg och knödde på varandra för plötsligt hade jag en persikostor "boll" på vänster sidan av magen. Ett tag senare var bebisbulan tillbaka under naveln :D

Igår fick jag Citodon utskrivet att ta vid extrem smärta. Hurra för bra läkare :p Apoteket däremot var väldigt skeptiska tills jag berättade att det enbart vid behovs medicin när Alvedon inte hjälper.

Just nu inser jag fördelen med landet, yngsta sonen är ute och strosar på gården. Lycklig över alla vattenpölar och sambon gör pilbåge i maskinhallen. Jag gick in för att ta alvedon och starta en maskintvätt , sen stod datorn så lockande här :angel:

Inatt verkar det som att mina magmuskler gav upp kampen helt för jag vaknade med värsta kulan i morse. Ingen spetsig liten "början till bebisbula"-utbuktning utan en redigt utstående kagge. Jag tycker det ser ut som att jag är i vecka 20-nånting, och jag är ju bara i vecka 16-snart-17. :eek:

Fortsätter det såhär under resten av helgen så fattar garanterat alla på jobbet på måndag.:nailbiting:

qGOEx1.jpg

Tvillingmagen i v 16! Gårdagens brottningsmatch upprepades även imorse, morgonpigga som sin mor.

Åh det förstår jag. Jag ska på ul den 11/12 och det känns också långt iväg..
Går det bra med allt annat? Eller har du börjat hos bm än? :)

Allt går jättebra än så länge, förutom ryggont (skadade en muskel i rumpan tidigt i graviditeten). Är pigg och mår inte illa längre, kan träna och rida ungefär som jag vill så jag klagar verkligen inte. Har varit hos BM två gånger, på hälsosamtal och inskrivning. Ska tillbaka efter RUL, och sen blir det tätare efter det förstod jag det som. Njuter av lugnet än så länge ;)

Hur mår du, du är ju lite längre gången?

Allt går jättebra än så länge, förutom ryggont (skadade en muskel i rumpan tidigt i graviditeten). Är pigg och mår inte illa längre, kan träna och rida ungefär som jag vill så jag klagar verkligen inte. Har varit hos BM två gånger, på hälsosamtal och inskrivning. Ska tillbaka efter RUL, och sen blir det tätare efter det förstod jag det som. Njuter av lugnet än så länge ;)

Hur mår du, du är ju lite längre gången?

Va skönt, förutom ryggont då.
Ja just det, jag byta bm runt vecka 15 det va därför jag gick 2 gånger extra då.
Hoppas att du får lov att må bra hela graviditeten, fick 2 superbra böcker från bm där tvillingmammor berätta om deras graviditeter och där va flera stycken som kunde köra på som vanligt fram till förlossning. Det måste ju va härligt :)
Jag tror upplägget är samma typ överallt, jag går hos bm varannan vecka, spec mvc kallar lite då o då till ul eller besök hos läkaren. Dock är inte mina besök så synkade med varandra trots att dom ligger på samma ställe så jag får ofta köra in 1 gång per vecka, + vattengympan nu. Fast jag är ju sjukskriven så klagar inte på att få något att göra ;)
Är dina 2 äggs? Vet att enäggs går på ul varannan vecka.

Jag mår ganska bra, illamående, växtvärk o dom "tidiga" symtomen har försvunnit men har fått foglossning så har svårt för att röra mig mer än i slowmotion.. Sluta rida tidigt men vill inget annat än upp på hästen nu.
Får också sammandragningar vid för snabba promenader & ansträngning som att gå i trappor o sånt..
Nu vet jag lite vad jag klarar o inte klarar så bara jag undviker det så mår jag som vanligt, fast allt sker i snigeltempo ;)
Går in i vecka 25 imorgon :D

Har lyckats lägga vantarna på ett stycke babyskydd och en baby-Björn sele till vrakpriset 200kr. Oxå tingat vagn som ska vara tillgänglig från mars ungefär. Allt från goda vänner:-) Vagnen är en Brio med svängbara framhjul. Ska försöka hitta en till som kan bo i stallet så man slipper dra den fram och tillbaka varje dag.
Så hastigt och lustigt känns det som vi har allt man behöver fem månader i förväg !

Har lyckats lägga vantarna på ett stycke babyskydd och en baby-Björn sele till vrakpriset 200kr. Oxå tingat vagn som ska vara tillgänglig från mars ungefär. Allt från goda vänner:-) Vagnen är en Brio med svängbara framhjul. Ska försöka hitta en till som kan bo i stallet så man slipper dra den fram och tillbaka varje dag.
Så hastigt och lustigt känns det som vi har allt man behöver fem månader i förväg !

Vilket klipp! :)
Kan va skönt att ha det fixat, så är det bara att ta det andra i den takt man vill :)

• Gilla
Reactions: Ray
Jag njuter av bebisens aktivitet i magen (:love:) men jag har tröttnat på att vara gravid. Jag vill veta datumet för kejsarsnittet nu så jag kan räkna ner för just nu räknar jag bara vecka för vecka. 4 månader kvar. Är t om så trött på detta att jag funderar på att sterilisera mig vid kejsarsnittet.

Just nu hoppas jag att få börja studera i januari för jag är otroligt uttråkad och trött på att allt gör ont eller ger illamående. Köpte t om kattmat och kattsand via nätet med hemleverans för att slippa gå i affärer själv, sen blev det iofs billigt också :up:

Fortfarande ingen elev eller kollega (utöver de som redan vet) som uppmärksammat magen. Jag gömmer den ju iofs under bylsiga tröjor, men ändå tycker jag själv att den syns sjukt mycket! :confused:

Hälsade på min makens syrra i helgen och fick en megapåse med bebiskläder i storlekarna 50-62 som jag ska tvätta, sortera och vika nu i veckan. Känns fortfarande surrealistiskt att vi kommer ha en så pytteliten familjemedlem till sommaren.

Och in other news så fortsätter jag känna av den lille parveln då och då. Igår och idag har det känts som om en pytteliten utter simmar runt och gör konster i magen. Oerhört märklig känsla. O_o

(Ser nu när jag läser hela mitt inlägg att jag mest tycks vara mystifierad av hela graviditetsupplevelsen. Och jo, det är jag nog för det mesta. :o)

Fortfarande ingen elev eller kollega (utöver de som redan vet) som uppmärksammat magen. Jag gömmer den ju iofs under bylsiga tröjor, men ändå tycker jag själv att den syns sjukt mycket! :confused:

Hälsade på min makens syrra i helgen och fick en megapåse med bebiskläder i storlekarna 50-62 som jag ska tvätta, sortera och vika nu i veckan. Känns fortfarande surrealistiskt att vi kommer ha en så pytteliten familjemedlem till sommaren.

Och in other news så fortsätter jag känna av den lille parveln då och då. Igår och idag har det känts som om en pytteliten utter simmar runt och gör konster i magen. Oerhört märklig känsla. O_o

(Ser nu när jag läser hela mitt inlägg att jag mest tycks vara mystifierad av hela graviditetsupplevelsen. Och jo, det är jag nog för det mesta. :o)

Haha, jag är precis likadan! Jag kan gå förbi spegeln i hallen och utbrista "MEN ALLTSÅ, har du sett så stor jag ser ut?! :eek:" varpå sambon alltid svarar (och börjar bli trött på det ska tilläggas:angel:) "Du är GRAVIIIIIIID!! Vad trodde du skulle hända? :cautious:" Jag fattar det liksom inte, jag veeet ju att jag är gravid, men mitt huvud får ändå inte ihop det riktigt!

Ni som fått fler barn, behöver man bara skicka in moderskapsintyget till f-kassan när man får det?
Visst behöver man väl inte skicka in fler papper?
Jag är ju redan mammaledig så på jobbet lär jag 'bara' behöva meddela och skriva på att jag kommer behöva förlänga min ledighet med ett år eller så :angel: Undrar hur poppis jag kommer bli :grin:

------------
Förövrigt är jag i vecka 12-13 nu och illamåendet bara ökar :( Jag som hade BESTÄMT att det skulle minska! :sneaky:

Haha, jag är precis likadan! Jag kan gå förbi spegeln i hallen och utbrista "MEN ALLTSÅ, har du sett så stor jag ser ut?! :eek:" varpå sambon alltid svarar (och börjar bli trött på det ska tilläggas:angel:) "Du är GRAVIIIIIIID!! Vad trodde du skulle hända? :cautious:" Jag fattar det liksom inte, jag veeet ju att jag är gravid, men mitt huvud får ändå inte ihop det riktigt!

Åh, den gör jag också! Jag stod och vrålade "Jag är ju helt SJUKT fet!" och försökte dra in magen framför hallspegeln i morse, så min man fick trött påpeka att "Nej, du är gravid. Din mage står ut för att du är gravid. Det borde inte vara så här svårt att komma ihåg." Eeeh...han har kanske en poäng där. :o

Ibland är det ju Så att folk inte tittar så noga och uppmärksamt... Själv ser man det hur mycket som helst medans andra inte har nån tanke. Eller är finkänsliga nog att hålla tyst...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka