Vårföräldrar 2016 del 2

Vi gjorde RUL igår. Tyvärr blev det jättestressat och vi blev sena pga att de bygger om sjukhuset = omöjligt att hitta vart vi skulle. Så vi fick bara knappt 15 minuter på oss istället för 30.

Allt såg bra ut med bebis, men jag var så inställd på att få veta vilket kön den har, och att få titta ordentligt på den, men inget av det hanns med riktigt, bara de vitala delarna.

Så jag blev så besviken och överdrivet ledsen för det så vi ska boka ett till UL privat för att få mer tid och möjlighet att titta på det som inte hanns med igår. Känner mig lite snuvad på konfekten.

Vi gjorde RUL igår. Tyvärr blev det jättestressat och vi blev sena pga att de bygger om sjukhuset = omöjligt att hitta vart vi skulle. Så vi fick bara knappt 15 minuter på oss istället för 30.

Allt såg bra ut med bebis, men jag var så inställd på att få veta vilket kön den har, och att få titta ordentligt på den, men inget av det hanns med riktigt, bara de vitala delarna.

Så jag blev så besviken och överdrivet ledsen för det så vi ska boka ett till UL privat för att få mer tid och möjlighet att titta på det som inte hanns med igår. Känner mig lite snuvad på konfekten.

Dåligt att inte informera er om ombyggnaden så ni kunde varit lite tidigare..
Jag hade ringt din BM o sagt som det är och frågat om ett nytt. Kanske inte fungerar men det kan ju va värt att prova innan ni bokar privat :)

Dåligt att inte informera er om ombyggnaden så ni kunde varit lite tidigare..
Jag hade ringt din BM o sagt som det är och frågat om ett nytt. Kanske inte fungerar men det kan ju va värt att prova innan ni bokar privat :)
Jag har svårt att se att det skulle vara något som godkänts. De såg ju det viktigaste, och allt var okej. Vill man titta mera för sin egen skull så får man gå privat. Det är lite av ett resursslöseri att bjuda på extra-vul för att man vill se mera.

Asså - jag känner mig lite som en vandrande fotboll nu. Har kommit i läget att det är lite obekvämt att ta på sporrarna eftersom magen liksom trycker ihop alla inälvor när jag böjer mig framåt...
Och även om magen känns enorm så vet jag ju att den bara börjat växa. Känns helt overkligt att man blir så stor ....

Jag har svårt att se att det skulle vara något som godkänts. De såg ju det viktigaste, och allt var okej. Vill man titta mera för sin egen skull så får man gå privat. Det är lite av ett resursslöseri att bjuda på extra-vul för att man vill se mera.

Kan ju va så, men jag hade iallafall provat :)

Varit på första vattengympan nu :D
Kändes lite löjligt i början men guuud va skönt det va! Hon prata även lite om andning inför förlossning.. 30 minuter träning o 30 minuter avslappning, precis lagom ;)

Nu är det ju första gången men kan verkligen rekommendera er att gå :)

I dagsläget håller man koll och avvaktar för att se eventuella resultat från järntabletterna (äter 4 st /dag).

Fick kallelse till narkos idag, tre dagar efter att remiss skickades, snabba puckar :D
Jag har också haft riktigt dåliga järnvärden (samt dåliga depåer) och äter 3 om dan samt järnrik kost. Idag vsr jag hos bm och jag har fått upp mitt järnvärde från 82 till strax över 100. Så vill bara säga att det kan hjälpa!!! Håll i! Det är värt att kämpa på med tabletterna. Jag åt en om dagen samt drack blutsaft redan innan men det räckte inte för mig. Så kämpa på! Nu minns jag inte om jag läst vad för värde du har men det finns ju även järninjektioner om du ligger alldeles för lågt och inte får upp det själv.

Happ, nu har jag hux flux gått upp två kilo från inskrivningsvikten. :arghh: Kroppen har ju varit så snäll hittills och hållit vikten trots all möjlig konstig mat men nu ska jag alltså plötsligt behöva tänka på vad jag äter? :meh:

Happ, nu har jag hux flux gått upp två kilo från inskrivningsvikten. :arghh: Kroppen har ju varit så snäll hittills och hållit vikten trots all möjlig konstig mat men nu ska jag alltså plötsligt behöva tänka på vad jag äter? :meh:

På inskrivningen hade jag redan gått upp 4.. :cool: Sen stod det still till vecka 16, sen upp 2,5. Nu har det stått still igen. Tror det kommer komma stötvis. Lär slita ut hjulen på vagnen när plutt kommit ut:rofl:

På inskrivningen hade jag redan gått upp 4.. :cool: Sen stod det still till vecka 16, sen upp 2,5. Nu har det stått still igen. Tror det kommer komma stötvis. Lär slita ut hjulen på vagnen när plutt kommit ut:rofl:

Så kommer jag som gått upp 11 kg nu ;) haha!
Jag som trodde jag kunde stå still först o sen ändra mig till 5-8 kg när vi fick veta det va 2.. Tji fick jag ;)

Jag har faktiskt inte gått upp i vikt än. Vilket förvånar mig oerhört med tanke på hur många timmar jag spenderat i soffan sen jag blev gravid. Hoppas på att växa i min vikt lite, har lite att ta av sas. :)

Jag som trodde jag kunde stå still först o sen ändra mig till 5-8 kg när vi fick veta det va 2.. Tji fick jag ;)

Äsch, det är väl inget :p. I vecka 22 hade jag gått upp 18,6 kg :rofl: :rofl:

Nu hade jag ingen övervikt med mig in i graviditeten eftersom det var mitt personliga krav för en ny graviditet då jag ökade ca 35 - 40 kg med mellanbarnet och ja det verkar ju vara ett klokt beslut :meh: O_o

Idag känner jag mig såhär :banana: , bara för att jag sovit 12 timmar och mår hyfsat bra. Lite ont men det kan jag leva med men idag är det inget illamåendet (brist på sömn ökar den delen, och bra sömn minskar den delen).

Så jag ska snart ta äldsta sonen till hjälp att städa huset. Han är orolig för sin pappa som blev opererad i måndags så han har fått lov att vara hemma då han är känslig för stress. I såna fall som där pappan ligger på sjukhus så får man vara hemma om man inte mår bra.

Men du ligger väl nån vecka före och med 2ju;) jag är ju i v20 imorgon och närmare 7kg upp och det är med 1!

Fast vad spelar det för roll egentligen? Så länge vi och bebisarna mår bra:heart

Men du ligger väl nån vecka före och med 2ju;) jag är ju i v20 imorgon och närmare 7kg upp och det är med 1!

Fast vad spelar det för roll egentligen? Så länge vi och bebisarna mår bra:heart

Ah, tänker att alla ligger på samma vecka typ ;)
Ja, så är det verkligen! O mina mår bra nu iallafall så :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka