Vårföräldrar 2016 del 2

Bläh för att inte ha någon energi. Hade jag inte haft barn från början hade jag nog spenderat väldigt mycket tid under en filt i soffan nu...

Jag har ju barn och jag vill bara sova under filt i soffan. Kul morsa :meh::cry:

Hade hb på 100 sist. Oroad över blodbrist när jag är så lättblödande. Sist förlorade jag över 4 liter blod :crazy:

Nu känner jag mig som värsta freaket för jag har inte fått några flytningar alls. Har typ aldrig det som o-gravid heller. :confused:

Däremot har jag fått världens mest irriterande symtom sen flera veckor tillbaka: galet kliande bröstvårtor! :arghh: Det enda som hjälper är att smörja in brösten med superfet hudkräm varje dag. Helt sjukt. (Läste något om att det beror på att brösten förändras och förbereder sig för amning och att det såklart är heeeelt normalt.:cautious:)

Jag också! Man kan ju bli knäpp för mindre.

Nu känner jag mig som värsta freaket för jag har inte fått några flytningar alls. Har typ aldrig det som o-gravid heller. :confused:

Däremot har jag fått världens mest irriterande symtom sen flera veckor tillbaka: galet kliande bröstvårtor! :arghh: Det enda som hjälper är att smörja in brösten med superfet hudkräm varje dag. Helt sjukt. (Läste något om att det beror på att brösten förändras och förbereder sig för amning och att det såklart är heeeelt normalt.:cautious:)
Samma här. Inte mycket flytningar men jag går runt och smygkliar på bröstvårtorna rätt ofta. Trodde bara det var jag som blivit konstig.

Mina bröstvårtor börjar också påminna mig om att något inte är som vanligt. :p
Kan klia lite, ömmar lite och jag tycker de börjar få en annan färg.

Bläh för att inte ha någon energi. Hade jag inte haft barn från början hade jag nog spenderat väldigt mycket tid under en filt i soffan nu...

Jag väntar vårt tredje barn, och tillbringar mest tid i soffan eller sängen. Tur att jag har en sambo som sköter hemmet för i dagsläget får han sköta det mesta.

Igår tex hade jag en kräk-dag , där allt kom under förmiddagen och sen när det väl lugnade ner så ringde äldsta sonen från skolan och behövde komma hem. Japp, fick inte tag på sambon eller någon annan som kunde hämta sonen så bilen gick i drygt 50-60 km ute på 80 väg pga mitt illamående. Runt 40 på 70 väg, om det inte fanns nån trafik. Egentligen skulle jag inte kört bil men sonen behövde ju hämtas :( Strax vid 19 igår lade mig då illamåendet och halsbrännan tävlade om vem som skulle vara värst, natten i sig har bestått av att sitta upp och sova för att någorlunda kunna sova bort det. Vecka 23 idag så det verkar verkligen lovande tiden ut eftersom jag igår ändå tog illamående-tablett vid 3 tillfällen :banghead: :banghead:

Woho, har precis sökt Engelsk basgrammatik med start 25 januari. Då kommer jag ha graviditetspenning och får studera, på sjukskrivning får man det inte. Min sambo säger att min engelska stavning påminner om Yoda i Star Wars . Sambon som fick stipendium i engelskan när han tog studenten förstår inte alls hur jag lyckades få D i Eng 5 :rofl: :rofl: Så i brist på annat så får jag väl repetera lite engelska inför nytt högskoleprov och satsning på högskolan :up:

För er som kanske undrar hur jag kan studera och inte arbeta är att jag ska läsa på distans vilket innebär att jag vid bra dagar kan studera och vid dåliga dagar kan jag ligga kvar i sängen. Läser dessutom ända fram till juni 2016 , och med en kurs på 50 poäng varav man enligt CSN läser 20 poäng i veckan så kan ni själva räkna ut att jag varken har bråttom, inte heller har CSN samt har en studietakt på ca 2,5 procent i veckan :laugh:

Så sjukt hungrig idag, känner mig som ett svart hål! En portion havregrynsgröt med mjölk och två skorpor innan jag åkte till jobbet, en kvargsmoothie och två mackor när jag kom till jobbet, ett päron och en kiwi efter det. Fortfarande utsvulten! :o

Så sjukt hungrig idag, känner mig som ett svart hål! En portion havregrynsgröt med mjölk och två skorpor innan jag åkte till jobbet, en kvargsmoothie och två mackor när jag kom till jobbet, ett päron och en kiwi efter det. Fortfarande utsvulten! :o

Haha! Känner igen det ;)

Men kära värld!
Min hunger satt bara i de första veckorna och sen illamåendet gick över glömmer jag nästan bort att äta. Nej, det gör jag inte men jag har inte gått upp något mer i vikt sedan inskrivningen så jag antar att jag nog borde äta lite mer. Blir mätt så fort nu för tiden..

Jag gick också in i super-hungern igen denna veckan. Var hungrig som en varg i augusti någonstans, men sedan gick det över och jag blev istället mätt väldigt fort. Nu är jag återigen nästan konstant hungrig, blir iofs hyffsat mätt fort när jag äter, men det är ett snabbt övergående tillstånd. Tur att det finns frukt att tillgå på jobbet.

Men kära värld!
Min hunger satt bara i de första veckorna och sen illamåendet gick över glömmer jag nästan bort att äta. Nej, det gör jag inte men jag har inte gått upp något mer i vikt sedan inskrivningen så jag antar att jag nog borde äta lite mer. Blir mätt så fort nu för tiden..
Ropa inte hej än... ;) Jag har som sagt varit ohungrig i 2 månader innan hungern satte igång på med förnyad kraft. Har haft en väldigt måttligt viktuppgång såhär långt, men jag gissar att det måttliga i den uppgången är som bortblåst nu med tanke på vad jag proppar i mig för att inte rasa igenom helt i humör och energi.

Jag var också ohungrig och blev snabbt proppmätt i några veckor, men nu verkar det vara en växtspurt på gång... Tröstar mig med att jag iaf orkar träna igen, så det planar ut ganska bra!

Haha, hunger ja.. Min har också slagit till. Jag lyckades även med att gå upp 2 kilo på ett dygn i förrgår! :eek:Första "riktiga" viktuppgången den här graviditeten så nu ligger jag på ett kilo mer än vid inskrivning. Gick dock ner lite idag igen, så vi får väl se vad det blir av det där. Tänker mig att nu när jag äntligen kan äta hela måltider så borde vikten komma igång också, innan har ju illamåendet sagt stopp efter ett par tuggor varje gång, även om det varit mat jag älskar! Nu är möjligheterna oändliga, ska stoppa i mig ALLT jag varit sugen på men mått illa av att äta innan :sneaky::D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka