Vårföräldrar 2016 del 2

Ibland är det ju Så att folk inte tittar så noga och uppmärksamt... Själv ser man det hur mycket som helst medans andra inte har nån tanke. Eller är finkänsliga nog att hålla tyst...

Nej, precis. Jag borde förmodligen vara tacksam över att inte kollegorna har örnkoll på min exakta fördelning av magfett. ;)

Håller med er andra om att gå förbi spegeln, jag hajar till ibland o tänker "whaaat??" O igår när sambon kom hem kom jag direkt från duschen i bara underkläder o då utbrister han "detta är sjukt! Är det verkligen 4 månader kvar" ;)

Har dock upptäckt lite extra fett här o var som jag inte uppskattar, så nu är jag benhård med maten. Havregrynsgröt o knäckemacka till frukost, bananpannkaka & smoothie till lunch, husmanskost till kvällsmat o nån frukt där emellan. Om jag ska lyxa till det på kvällen blir det kvarg o bär..
O så får lördagar bli syndar dag :)

Lite ensidigt men det gillar jag ;)

Åh, den gör jag också! Jag stod och vrålade "Jag är ju helt SJUKT fet!" och försökte dra in magen framför hallspegeln i morse, så min man fick trött påpeka att "Nej, du är gravid. Din mage står ut för att du är gravid. Det borde inte vara så här svårt att komma ihåg." Eeeh...han har kanske en poäng där. :o

Ah just! Glömde det lixom ;):rofl:

Ah just! Glömde det lixom ;):rofl:

Ja, men verkligen så! Blev skitarg på maken för någon vecka sen när jag stod och tryckte i mig salta jordnötter i köket (sinnessjuk salt-craving) och han gick förbi och utbrast "Jösses, din mage har verkligen börjat bli stor!". Jag glömde bort graviditeten helt i nån sekund och trodde att han menade att jag hade blivit helt fläskig. Hann kasta en jordnöt i skallen på honom innan jag fattade vad han menade och sansade mig. :o

Fortfarande ingen elev eller kollega (utöver de som redan vet) som uppmärksammat magen. Jag gömmer den ju iofs under bylsiga tröjor, men ändå tycker jag själv att den syns sjukt mycket! :confused:

Hälsade på min makens syrra i helgen och fick en megapåse med bebiskläder i storlekarna 50-62 som jag ska tvätta, sortera och vika nu i veckan. Känns fortfarande surrealistiskt att vi kommer ha en så pytteliten familjemedlem till sommaren.

Och in other news så fortsätter jag känna av den lille parveln då och då. Igår och idag har det känts som om en pytteliten utter simmar runt och gör konster i magen. Oerhört märklig känsla. O_o

(Ser nu när jag läser hela mitt inlägg att jag mest tycks vara mystifierad av hela graviditetsupplevelsen. Och jo, det är jag nog för det mesta. :o)

Just precis så känns det i min mage också! Som en liten utter :D tack för beskrivningen!

Vi har också varit på RUL idag :). Var nervös innan (är så himla mycket mer nojjig den här graviditeten) men allt såg bra ut tack och lov.

Det var en BM extra med som höll på att lära sig att göra ul så vi fick i stort sett gå igenom allt två gånger, först med den "nya", sen gick den ordinarie igenom en extra gång och kollade allt.
Särskilt noga kollade de på hjärtat eftersom en kollega till min man just fått ett barn med hjärtfel och det kom på tal.

När jag ändå var i stan gick jag in på PoP för att köpa strumpor till sonen. Kunde inte låta bli att kasta lystna blickar på de små kläderna i storlek 50. Herregud vad söta de är :love:.

Har inte riktigt vågat tro att vi verkligen kommer att få en bebis, till exempel har jag inte vågat skriva in i min kalender när jag tänkt vara föräldraledig (sjukt) och jag kommer att vänta med att köpa fler bebiskläder (vi har ju kvar mycket efter sonen) ett tag till men nu börjar det ändå kännas lite mer verkligt :)

Vi har också varit på RUL idag :). Var nervös innan (är så himla mycket mer nojjig den här graviditeten) men allt såg bra ut tack och lov.

Det var en BM extra med som höll på att lära sig att göra ul så vi fick i stort sett gå igenom allt två gånger, först med den "nya", sen gick den ordinarie igenom en extra gång och kollade allt.
Särskilt noga kollade de på hjärtat eftersom en kollega till min man just fått ett barn med hjärtfel och det kom på tal.

När jag ändå var i stan gick jag in på PoP för att köpa strumpor till sonen. Kunde inte låta bli att kasta lystna blickar på de små kläderna i storlek 50. Herregud vad söta de är :love:.

Har inte riktigt vågat tro att vi verkligen kommer att få en bebis, till exempel har jag inte vågat skriva in i min kalender när jag tänkt vara föräldraledig (sjukt) och jag kommer att vänta med att köpa fler bebiskläder (vi har ju kvar mycket efter sonen) ett tag till men nu börjar det ändå kännas lite mer verkligt :)

Skönt att det såg bra ut:) Man är ju sjukt nojjig.. Man inbillar sej allt möjligt skit i värsta familjelivandan:cautious:
Alltså dom små kläderna är ljuvliga:love::love: Vi kunde inte låta bli att handla idag:D

Skönt att det såg bra ut:) Man är ju sjukt nojjig.. Man inbillar sej allt möjligt skit i värsta familjelivandan:cautious:
Alltså dom små kläderna är ljuvliga:love::love: Vi kunde inte låta bli att handla idag:D

Ja, den där oron som aldrig går över. Först är man orolig för missfall, sen är man orolig att det ska vara något fel på barnet, sen är man orolig för förlossningen, sen för plötslig spädbarnsdöd, sen att ungen ska hamna under en bil eller sätta i halsen eller.... och så vidare i all oändlighet :nailbiting: :D

Ja, den där oron som aldrig går över. Först är man orolig för missfall, sen är man orolig att det ska vara något fel på barnet, sen är man orolig för förlossningen, sen för plötslig spädbarnsdöd, sen att ungen ska hamna under en bil eller sätta i halsen eller.... och så vidare i all oändlighet :nailbiting: :D

Ja, man lär väl nojja resten av livet nu:cautious::D

Försöker mig på att skriva i mobilen, får se om jag lyckas. ;)
Jag har iaf också vart på UL idag. Det lilla vi såg såg bra ut. Såg rygg och två viftande armar och två ben som dansade riverdance :p Bebis ville inte vara still länge nog för mätning sen, och kröp tydligen ner i bäckenet för mycket. Så vi ska dit igen på fre och hoppas den kan stilla sig lite en stund då iaf.. Känns helt ok att se bebis en extra gång!
I övrigt mår jag rätt bra. Magen känns mer men syns knappt. Tycker bara det ser ut som för mycket fikabröd.. Men det kommer väl.
Och mammajeans är jäkligt mycket skönare än vanliga jeans! :D

Ni som fått fler barn, behöver man bara skicka in moderskapsintyget till f-kassan när man får det?
Visst behöver man väl inte skicka in fler papper?

Det räcker med bara moderskapsintyget :)
Andra papper behövs bara när man är ny för FK eller blir tex sjukskriven, får graviditetspenning osv.

Jaha, då är det v17 från och med idag då. Tiden går snabbt men ändå inte är känslan just nu. Har RUL om 2 veckor och 3 dagar och är sjukt taggad, ska bli så himla kul att se kiddot igen.

Igår var vi faktiskt och gjorde oss ett första inköp, kan man väl kalla det, som har med plutten att göra. Vi skrev på papper på sprillans ny bil :D Känns sjukt bra och rätt, vi kommer behöva en lite bättre bil när vi blir 3 och erbjudandet Renault hade nu kändes för bra för att låta bli, så det blev en Renault Captur! (var det inte @Calazirya som också skaffat sig en sån?) Levereras någonstans runt mars-april så det blir ju med väldigt bra tajming dessutom. Om kiddot nu stannar inne till utsatt tid såklart :p Hörde även av oss till kommunen om parkeringsplatserna de byggt precis utanför vår port, så från och med 1 dec kommer vi även ha en egen plats att parkera på, hallelujah!

Bilen! Kommer se ut typ precis så här :D

2015-Renault-Captur-side.jpg

Ja herregud vad man nojar, vet inte hur ofta med sonen första veckorna när han sov i vagnen och vi grejade i trädgården som jag var framme och kollade så han andades.. Och inte fick han stå längre än tio meter från mej heller. Ifall han vaknade ,Som om de inte hörs om de vaknar :angel: Och som om det vore katastrof om han vaknade och var nöjd med att titta runt i vagnstaket och faktiskt inte behövde oss meddetsamma :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka