Åh jag vill bara få sova Somnar i normal tid på kvällarna, lite tidigare än som ogravid (21-22 nånstans) men Vaknar på nätterna och kan inte somna om på länge. Nu är kl 4:45 och har legat vaken en timme, pallade inte längre nu utan plockade fram mobilen.... kommer aldrig fixa jobbet och vardagen om det ska vara så här
Samma här, sov som en stock vid 21 och vaknade 02.13 och varit vaken sen dess. Vaknade dessutom genomledsen och det är enblandning av hormoner och stress. Stress att vara avstängd från jobbet pga hot & våld ( får sjukpenning (graviditetspenning för att vara korrekt) istället för lön), stress över att jag halkade efter med studierna nu, stress över mina blödningar som uppenbarligen inte vill ge sig utan är tillbaka -tog bara en halvsemester på någon dag här och där. Stress för att min fodervärd lämnar tillbaka en häst med kort varsel för att hon blivit rädd när hon trillade av -jag ska ju helst ligga i sängen och har nu en ung häst som behöver hållas igång. Stress över försäkringskassan och csn. Jag har en jättebra inkomst sen innan jag började studera och nu vill csn inte ge mig mer studiestöd -oklart varför för jag klarar mina poäng och höstens är i pågående kurs dvs det är dom jag ligger efter med och utan csn så ryker min frysta SGI all världens väg och jag tappar 185 000:- ned till min studieSGI som förvisso motsvarar en heltidslön för ganska många i vårt avlånga land. Det är också ganska stökigt i skolan runt min tonåring som fått stryk några gånger av skolkamrater, så polis och rektor och allt om vartannat. + att han har svårt för matten och gör han inte ett riktigt lyft resten av terminen så får han inte godkänt i matte och saknar således behörighet att söka valfritt program till gymnasiet nu i vår. Ja och sen rejäla foglossningar på det.
Kan säga att jag är nog världens normalt sett stresståligaste människa, tar det mesta med ro och vet att det mesta löser sig. Men med en hormonstinn gravidhjärna som fått fnatt och går på sparlåga så blir det inte mycket med något alls just nu. Utan uppgivenhet, tårar och dåligt med sömn. Dåligt med sömn= ger ont i kroppen= riskerar ett nytt skov i min bindvävssjukdom som är känslig för kyla och alltid blir sämre under vinterhalvåret.... Livet känns som top noch idag.