Vårföräldrar 2015 #4

Inte samma sak/sits som det är för dej @carmarnic ,
men
ville bara dela med mej om att när sonen egentligen bara vill snutta, (liggammar nästan alltid) så byter jag tutte mot plasttutte :p snabbt som ögat, men ligger kvar tätt tätt och på samma vis. Det är oftast när han ska somna eller vaknar till och blir lessen men ska fortsätta sova.
Alt lägger mej som att vi ska liggamma men ger han napp istället tryckt ihop mot mej. Somnar som en stock.

Fast så kanske alla gör :D ah, det funkar för snutt här iallafall :)
He he jag, som också har klängigt barn, har verkligen försökt med det här men antingen är jag för osmidig när jag försöker byta eller så är hon inte tillräckligt lättlurad för nappen går verkligen inte an!

Har dock noterat senaste dagarna att om hon ligger på sida och nära mig kan hon suga på sina egna händer ibland och då kan hon sova. Kommer bli en tumsugare vad mamma än försöker säga det här

Inte samma sak/sits som det är för dej @carmarnic ,
men
ville bara dela med mej om att när sonen egentligen bara vill snutta, (liggammar nästan alltid) så byter jag tutte mot plasttutte :p snabbt som ögat, men ligger kvar tätt tätt och på samma vis. Det är oftast när han ska somna eller vaknar till och blir lessen men ska fortsätta sova.
Alt lägger mej som att vi ska liggamma men ger han napp istället tryckt ihop mot mej. Somnar som en stock.

Fast så kanske alla gör :D ah, det funkar för snutt här iallafall :)

Hon vägrar napp så det fungerar tyvärr inte här :( Men tänkte prova med att köpa en amningsnapp så får hon träna lite på att suga på silikon så kanske det går sen :) Hon vägrar dricka ur flaska också nämligen.
Jag har tränat med att ta bort bröstvårtan innan hon har somnat om helt nu i två nätter och det har gått ganska bra faktiskt. En gång tog det bara 2 minuter innan hon sov vidare och någon gång har hon släppt själv :)

Jag testade i skrivande stund att byta mig mot nappen men mer äcklat utryck är nog svårt att hitta ;). Resulterade i vilt fäktande unge och vilt slitande i tröja:p.

Varit i skogen med min bästa väns familj idag och grillat korv! Jättemysigt och 3 åringarna busade och åt massa blåbär :D E sov först sen satt hon i vagnen och kikade på vad vi gjorde och vad deras 1 åring gjorde :p Hon gillar deras 1 åring, hon ser att han är mer i hennes egen ålder :love:

När vi kom hem åkte vår 3 åring iväg för övernattning så jag tog E i manducan och gick en kvällspromenad på 4 km. Sen nattade jag henne vid 21, korka som en sten :D

Idag har vi varit utan bebis i 12h, längsta hittils! Himla skönt med lite tid utan bebis, tror både hon och vi tycker det faktiskt! :-) har ni lämnat bort era kortare eller längre stunder till annat än pappa? Någon som t.o.m lämnat över natten? När "kan" man börja med sånt?

Vår tjej är otroligt trygg med sina mor och farföräldrar, är lätt att få att sova, inga problem med flaska eller verkar sakna oss. Är en natt utan oss i slutet av augusti för tidigt? Hur vet man? :-) 4,5 månad är hon då.

Idag har vi varit utan bebis i 12h, längsta hittils! Himla skönt med lite tid utan bebis, tror både hon och vi tycker det faktiskt! :-) har ni lämnat bort era kortare eller längre stunder till annat än pappa? Någon som t.o.m lämnat över natten? När "kan" man börja med sånt?

Vår tjej är otroligt trygg med sina mor och farföräldrar, är lätt att få att sova, inga problem med flaska eller verkar sakna oss. Är en natt utan oss i slutet av augusti för tidigt? Hur vet man? :-) 4,5 månad är hon då.

Vi har ännu inte lämnat lillan mer än typ en timme till farmor. Vi "firar" 6 år tillsammans nu i augusti så jag föreslog att vi skulle gå på date och bara vara utan ungar ett dygn :D Så då kommer nog lillan få sova borta för första gången, hon blir 5 månader i morgon. Storasyster var rätt exakt 4 månader då hon sov borta för första gången och det var inga problem :) Tror man att barnet kommer vara nöjd och glad och att den som tar hand om det fixar det utan stor risk för massa skrik så ser inte jag att det skulle vara några problem. E har ju vart så himla mammig så det är först nu jag känner att det skulle gå att lämna bort henne en natt :)

Vi har inte lämnat bort henne alls än, hon är knappt 4 månader och jag tycker det känns alldeles för tidigt att göra det.

Vi har inte lämnat bort henne alls än, hon är knappt 4 månader och jag tycker det känns alldeles för tidigt att göra det.
Okej! För tidigt för din/er skull eller Lo's? :) Vår har varit borta vid några tillfällen. Hon trivs liks bra hos sina mor- och farföräldrar som hos oss vilket är jätteskönt. Som tex igår när vi åkte sträckan stockholm - Värmland - stockholm med ett halvtimmesstopp totalt, då var det nog roligare att vara hos farfar ;). Som @FengurLaugar skriver så kanske det beror mycket på barnet om det går bra? Om hen är van och är trygg med barnvakten.

Vi har ännu inte lämnat lillan mer än typ en timme till farmor. Vi "firar" 6 år tillsammans nu i augusti så jag föreslog att vi skulle gå på date och bara vara utan ungar ett dygn :D Så då kommer nog lillan få sova borta för första gången, hon blir 5 månader i morgon. Storasyster var rätt exakt 4 månader då hon sov borta för första gången och det var inga problem :) Tror man att barnet kommer vara nöjd och glad och att den som tar hand om det fixar det utan stor risk för massa skrik så ser inte jag att det skulle vara några problem. E har ju vart så himla mammig så det är först nu jag känner att det skulle gå att lämna bort henne en natt :)
Okej! Jo det beror säkert mycket på barnet. Vår har aldrig varit speciellt mammig eller pappig utan trivs (vad det känns som) lika bra med sina mor- och farföräldrar, känns det som. Under nätterna sover hon bara, vaknar enstaka nätter o vill äta, men då äter hon alltid utpumpad mjölk. Så nätterna känns kanske ännu lättare att lämna dagtid då hon är vaken mycket. Läggningarna går på några minuter oftast. :-)

L har varit hos sin farmor och farfar i en 6-7 timmar som längst, ett par-tre timmar har hon varit flera gånger. Jag tycker det är döskönt att få några timmar ensam med maken emellanåt. För L:s skull ser jag bara fördelar med att hon får knyta an ordentligt till farmor och farfar. Man vet ju aldrig vad som kan hända och då är det skönt att veta att hon trivs bra med dem.

Hur man gör med sådana här saker får ju varje familj känna själv. Känns det bra och ungen är nöjd = kör på, säger jag. L är ju himla okomplicerad, hon är i princip alltid glad hela dagarna och sover bra på nätterna och då är det ju "lätt" att låta någon annan ha henne. Hade hon varit en sådan bäbis som bara mamma eller pappa kan trösta, som har problem med t.ex. kolik eller något annat som gör att hon inte mått bra, då hade det varit betydligt svårare att lämna bort henne.

Vi har lämnat honom hos min mamma några gånger hittills. Som mest ca 5 timmar åt gången. Viss är det ju skönt med lite ensamtid med sambon, gå ut och äta eller gå på bio och A har det bra med sin mormor. Men jag har lite svårt för att lämna honom ifrån mig längre stunder faktiskt :o Tror inte jag skulle vilja lämna bort honom en hel natt tex. Men det beror på mig, han skulle klara det utmärkt tror jag ;) Jag däremot får lixom ta det i etapper haha!
Är hon lugn och trygg så lämna över natten ni.

Här har maken börjat jobba idag så det är tillbaka till vardagen. Eftersom vi prioriterade att vara i sommarstugan så länge som möjligt igår delar jag och sonen nu lägenhet med högar av tvätt och ouppackade väskor :p Men det har sakta börjat minska ;)

Vi har i princip inte varit hemma på en månad så det blir spännande att se hur olika sonen är i lägenheten nu jämfört med sist. En sak märkte vi redan i sommarstugan dock. De långa sköna sovmorgonarna är ett minne blott och nu får man kämpa för att få sova till 8 :nailbiting:

Vi har inte lämnat sonen alls än. Han har varit med farmor och farfar i deras hus någon timme eller två men då har vi varit på annat håll i huset eller trädgården så vi har ju inte varit borta på riktigt. Eftersom det är ett litet lotteri om han tar flaska eller inte varje gång så vill jag inte chansa och åka iväg än. Vet inte heller om jag skulle klara av det :o

Vi har inte lämnat sonen mer än 30-40 min och då har vi varit i närheten så vi kan rycka in om han blir grinig. Sonen tar inge flaskan och har svårt för att varva ner. Oftast somnar han bara vid amning och när man bär på honom och det känns som att det är för mycket begärt av barnvakt att försöka få honom att somna just nu.

Men hade han tagit flaskan och somnat utan större bekymmer så hade vi nog kunnat lämna bort honom några timmar på dagen/kvällen. Hade säkert gått bra att lämna på natten med men det hade jag nog inte velat riktigt ännu ;).

He he jag, som också har klängigt barn, har verkligen försökt med det här men antingen är jag för osmidig när jag försöker byta eller så är hon inte tillräckligt lättlurad för nappen går verkligen inte an!

Har dock noterat senaste dagarna att om hon ligger på sida och nära mig kan hon suga på sina egna händer ibland och då kan hon sova. Kommer bli en tumsugare vad mamma än försöker säga det här

Aja, försöka får man ju :D
Sonen ska dock ligga på sin vänstersida om vi ska trixa sådär, annars kan det allt va säger han :cool: det meddelar han tämligen bestämt :angel::D

Okej! För tidigt för din/er skull eller Lo's? :) Vår har varit borta vid några tillfällen. Hon trivs liks bra hos sina mor- och farföräldrar som hos oss vilket är jätteskönt. Som tex igår när vi åkte sträckan stockholm - Värmland - stockholm med ett halvtimmesstopp totalt, då var det nog roligare att vara hos farfar ;). Som @FengurLaugar skriver så kanske det beror mycket på barnet om det går bra? Om hen är van och är trygg med barnvakten.
Jag skulle säga att det är både för min och hennes skull :-). Jag är hemifrån dagligen 1-3 ggr och mellan 1-4 timmar så hon och hennes pappa är ett fint team men i perioder vill hon hellre amma än ta flaska så att vara borta längre än så känns vanskligt. Om vi ville lämna bort henne hade vi övat på det men eftersom vi inte har något behov av det än så är iaf jag jättenöjd med att hon är så trygg att hon gärna sitter hos vänner och bekanta utan att bli ledsen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 066
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar