Vårföräldrar 2015 #4

Jag måste skaffa mig nya vänner tror jag :p Inte för att det är något fel på de jag har men alla har en tendens att arbeta om dagarna! Har inte heller några vänner som har barn som bor närmare än 20 mil.. Har en vän som ska få barn i augusti men det är allt. Så frågan är hur man gör, kontaktannons? :D
Jag vet att hos min BVC så skickar de tydligen ut en förfrågan om man vill vara med i en föräldragrupp som de har hand om, där får man träffa andra nyblivna föräldrar och även information från BVC med mat osv.

Ni har inget sånt hos er?

Jag måste skaffa mig nya vänner tror jag :p Inte för att det är något fel på de jag har men alla har en tendens att arbeta om dagarna! Har inte heller några vänner som har barn som bor närmare än 20 mil.. Har en vän som ska få barn i augusti men det är allt. Så frågan är hur man gör, kontaktannons? :D

När jag fick äldsta dottern hade min bästa vän fått barn tre veckor innan så vi umgicks en del och gick promenader ihop. Nu är det ingen i min närmsta vänkrets som fått utan de barnen är snart 1 år och mammorna har börjat jobba. Men det gör mig inget för jag är gärna ensam hemma med barnen och djuren. Är en riktig ensamvarg :o Klart jag träffar folk ibland men inte oftare än när jag också jobba heltid.

Förra gången var vi på öppna förskolan och babycafé. Kanske finns sånt hos er också där du kan träffa andra föräldrar? :)

Jag vet att hos min BVC så skickar de tydligen ut en förfrågan om man vill vara med i en föräldragrupp som de har hand om, där får man träffa andra nyblivna föräldrar och även information från BVC med mat osv.

Ni har inget sånt hos er?

Jo och det har vi redan tackat ja till. Men av någon anledning så börjar det inte förrän efter sommaren.

Är det bara jag som tycker det är fullt tillräckligt att ta hand om bebis och sig själv? Kan iofs tycka att det är lite långtråkigt korta stunder men det är alldeles för mycket som ska klaffa (sömn, blöjbyten, amning) för att lyckas komma iväg i tid så att det ska värt besväret.

Vi går till stallet varje dag och håller oss sysselsatta men det är ju oftast bara vi inblandade. Under kristi himmelsfärd träffade vi en kompis och fikade i stallet, men då satte vi en flytande tid så vi inte skulle stressa ihjäl oss;)

Är det bara jag som tycker det är fullt tillräckligt att ta hand om bebis och sig själv? Kan iofs tycka att det är lite långtråkigt korta stunder men det är alldeles för mycket som ska klaffa (sömn, blöjbyten, amning) för att lyckas komma iväg i tid så att det ska värt besväret.

Nä, jag känner som dig för det mesta. Dagarna går så fort bara av att vara hemma och ta hand om sonen att det inte känns som att jag skulle hinna med så mycket mer. Dock har jag träffat många vänner på helgerna så får väl utlopp för mitt sociala behov då och tycker då att det är ganska skönt att ha fullt upp med sonen under veckorna :).

• Gilla
Reactions: Lo_
4-månaderskoll idag och 6170 gram och 61,5 cm lång. Riktigt bra för att vara prematur. Följer man kurvorna från hennes födsel så är hon på mittlinjen men gör man justerad kurva så är hon två kurvor över. Jag skiter i vilket, ungen mår bra och växer som hon ska. Skönt med tanke på allt krångel som varit och som är i livet just nu.

Nä, jag känner som dig för det mesta. Dagarna går så fort bara av att vara hemma och ta hand om sonen att det inte känns som att jag skulle hinna med så mycket mer. Dock har jag träffat många vänner på helgerna så får väl utlopp för mitt sociala behov då och tycker då att det är ganska skönt att ha fullt upp med sonen under veckorna :).
Jo och jag träffar ju folk i stallet på kvällarna när jag rider och vi har fortfarande ganska mycket besök här hemma så speciellt ensamt hinner det inte bli :).

Känner som du @Lo_ och @Rhinos
Elise är alltför ofta glad och okomplicerad, men inte alltid glad att åka bil eller vagn. Det med bil kan ju vara drygt ;)
Dessutom har jag tider att passa iochmed storasysters dagis, ovh bara det är stressande nog :)

Just ja, JAG HAR RIDIT IGEN! Hade kunnat börja för länge sen, men det har bara inte blivit av. Fasen vilken fin häst jag har tillgång till :love::love::love:
Skrittade mest, och bara testkörde lite tölt och trav, mycket gång i henne och mina muskler är ju borta kan vi konstatera :o
Nu har jag blodad tand att komma igång!!
Hade gärna bjussat på en bild men får inte länken att funka från fb :devil:

Just ja, JAG HAR RIDIT IGEN! Hade kunnat börja för länge sen, men det har bara inte blivit av. Fasen vilken fin häst jag har tillgång till :love::love::love:
Skrittade mest, och bara testkörde lite tölt och trav, mycket gång i henne och mina muskler är ju borta kan vi konstatera :o
Nu har jag blodad tand att komma igång!!
Hade gärna bjussat på en bild men får inte länken att funka från fb :devil:

Härligt!!!
Har också en islandshäst med mycket gång så mina muskler får bekänna färg men nu börjar det kännas mer och mer som vanligt :)

Ska ut på en tur i skogen nu bara äldsta dottern lagt sig :D

Känner som du @Lo_ och @Rhinos
Elise är alltför ofta glad och okomplicerad, men inte alltid glad att åka bil eller vagn. Det med bil kan ju vara drygt ;)
Dessutom har jag tider att passa iochmed storasysters dagis, ovh bara det är stressande nog :)

Vår bebis älskar bil och vagn, tur de med tanke på vårt bilintresse och är på massa bilträffar, utställningar och crusings. :bow:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar