vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Grattis till ett lyckat UL! Det är en sån häftig känsla att se de små inne i magen. :). Jättefin bebismage!

Jerseyko: jobbigt! Det verkar inte direkt vända för dig... Klart du ska vila när du är sjukskriven! Hade du brutit armen så hade han antagligen inte reagerat lika, men ibland känns det som de inte fattar hur ont man har. Visst kan man bråka och säga ifrån, men det tar ju också energi.

KL
Har fått i mig rostat bröd och nyponsoppa, men nån vidare aptit har jag inte. Sonen slutade kräkas i tisdags natt men vill fortfarande inte äta mat. Dricker gör han däremot. Hoppas aptiten kommer snart.

//Qbaby

Men vad i helvete?! Vad är det för människa du lever med?
Jag hade nog visat dörren. Passar det inte att hjälpa till så skit i det så, men sådan människa vill inte jag leva med.

Så kände jag oxå, va f-n en till idiot som mitt ex men han insåg ganska snart hur han betett sej och bad om ursäkt, haft ångest idag och kom hem från jobbet redan vid lunch idag.

Jag sket ju i han å packa barnen å åkte till mormor å morfar å fick tokgod mat medans han fick gnaga på en seg torr gamla köttbit på sibylla. Va väl under den "härliga" måltiden han kom på sej själv att de hade vart både godare å trevligare å äta middag hemma. Å bara röjt undan de värsta egentligen inte tagit någon speciellt lång tid.

Var det en engangrej att han betedde sig sa alltsa?
Da skulle jag inte göra sa stor grej av det, visst att man blir ledsen men han verkar ha bett om förlatelse och angrar det han sa.

Skönt att du börjar ma bättre, hoppas sonens aptit kommer tillbaka snart.

Det var ju inte första ultraljudet och inte sista heller men det var det första när man verkligen sag allt sa tydligt och jag fattade att det faktiskt är en levande bebis därinne. Nu är jag jättesugen pa att fixa iordning bebisens rum, fast vi egentligen tänkt vänta till sommarn, bebisen ska ända sova hos oss ibörjan.

Ja, han sa att de va mkt på jobbet som tyvärr gick ut över mej så de blev ju helt fel.

Idag har jag gått i skogen med sambon, så illamående att jag kräktes! Hemma har jag ju bara legat då har jag klarat mej mrn inte idag. Har ju 50 mil bil framför oss oxå så han vart väk sådär lagom nöjd när jag kom hem å behövde sova, men nu är det bara 10 mil kvar. Å hem i morgon. Mitt arsle domnade bort någonstans söder om Stockholm!

Gott att han snabbt insåg sitt misstag!

Helt plötsligt är jag tydligen i v. 23, fattar inte hur detta hände? Är stor som ett hus, har redan långt till marken, får andnöd när jag ska knyta skor m.m. Mår helt ok fortfarande. Ryggen har börjat strejka men jag hoppas det är tillfälligt. Känner sparkar varje dag nu, det gör att man orkar stå ut med en hel del ;).

Konstigt det känns att ligga längst bak på listan nu jämfört med i förra årets vårtråd, då låg jag etta eller tvåa på listan.. känns helt sjukt att du redan är i vecka 23!! Jag är stor nöjd över att jag bara är i vecka 13 eller vad det nu är ^^

kl

Vi var på NUP idag iaf. Först ville han verkligen, verkligen inte visa upp sig rätt så det tog ett tag, men hon väl fick till en bra bild så fick vi bästa möjliga resultat 1/20.000. Så vi är nöjda och glada!

Förstår dig precis ;). Jag var "sist" i sommar-tråden 2011 och då hade jag nästan svårt att hänga med ibland.

Jag är i v.21 och hinner inte heller med, det var ju nyss jag plusade ju och nu är jag mer än halvvägs (räknar med att bebisen kommer runt bf eftersom, dom andra tva gjort det). Känner ocksa min lilla varje dag men än har jag inte känns ngt pa utsidan.

Jag har just nu massor med energi, vill pyssla och fixa här hemma hela tiden. Sambon blir lite smatt tokig pa mig. Men tyvärr är inte kroppen riktigt med pa samma energi, känner inte av fogar salänge jag är igang men pa kvällen är det inte roligt. Här är det ganska halt ute nu ocksa och det är ansträngande för framförallt framfogen. I fredag var vi och tittade pa en bil och vi har räknat ut att vi har rad med en bil till, ska bli väldigt skönt att ha en bil hemma.

Jag känner bebis sparka ibland, men inte på utsidan än men de dröjer nog inte länge.
Fick flytta ul igår för sambon ska bort, tack och lov bara från fredag till måndag, är ju så nyfiken!

Min ork är från dag till dag, idag trollar jag fram ork för jag ska till Ikea och köpa julpynt ;)

Håller helt med om att det går galet fort nu. Veckorna bara rusar fram och för att hinna klart med jobbet i tid så skulle jag vilja dra i handbromsen!
V.26 nu, var på första BM kontrollen och allt såg fint ut. Normalt SF mått, vilket känndes bra eftersom jag tycker att jag är stor som ett hus..
Bebisen sparkar väldigt mycket, en aktiv liten kille, och man känner sparkar klart från utsidan.
Har återhämtat oss från magsjukan men nu sover jag så himla dåligt igen. Vet inte vad det beror på, foglossningen är inte så illa (blev dock dålig igår efter jag fick jaga hunden som fick för sig att hon kunde trava iväg på vägenoch ut på en åker, mitt i villaområdet= inte uppskattas av andra med en lös hund) men idag känns det bättre.
Halsbrännan håller sig i schack om jag unviker juicer, kaffe och citrusfrukter samt dricker ett stort glas mjölk innan jag går och lägger mig.
Å på söndag är det 1:a advent:). Älskar julen och allt pynt och ser så fram emot att få sätta upp ljusstakar mm. Vi flyttade in i ett nytt hus i mars så detta blir första julen i vårat hus.

//Qbaby (som borde jobba på lite nu...)

Jag längtar ocksa efter att fa adventsfixa, vi flyttade in i vart hus 23 december förra aret sa advetspynt blev det inget av. Hela december stressade vi med att mala, lägga golv, installera el och kakla för att kunna flytta in till jul. Det blev inte sa mkt julpynt heller eftersom jag inte hittade allt i kaoset. Jag och barnen klädde granen under tiden som sambon kaklade i badrummet. Iar vil jag ha en lugn och skön jul utan stress.

Imorgon ska jag till Ikea och köpa lite mer pynt och pepparkakor (tycker dom man köper bli godare än egengjorda). Hoppas dom har julmust ocksa, tycker egentligen inte sa mkt om det men det hör till :) Ikea är utlandsboendes räddning vid jul :)
Pa fredag är det familjejulfest pa sambons jobb, pa lördag ska vi baka lussekatter och pa söndag ska vi till svärmor pa ngn form av friande eftersom svägerskan med sambo aker till usa nästa vecka och är borta i 6 veckor. Sa det märks att julen närmar sig.

Jag var på Ikea idag, och Rusta, blev en hel del belysning och bra å ha saker. Tänkte ha barnen hemma på fredag för å pynta och baka lussekatter :)
Nu är de soffläge som gäller, fyf-n vad ryggen har tagit stryk. Fick så ont när jag hjälpte sambon i köket att jag knappt viste vart jag skulle ta vägen å domnade bort i hela benen. :(

Har köpt ingefärsthe ska testa om de hjälper mot illamåendet på morgonen, hela dagen blir förstörd när jag inte kan äta frukost!

Jag ser fram emot julen, men tycker samtidigt att det är så jäkla stressigt. Så mycket jag vill hinna göra på så kort tid. Vi är ju mitt uppe i renoveringen också (men vi bor inte där) så jag vet inte riktigt hur det kommer bli.

Idag fick jag frågan om jag ska ha barn till jul. Nä.... Inte riktigt :D.

Vad tusan händer? Går in i v.19 nu!!!!
Har vart hos läkaren och fått lergigan comp. Får mej att leva hyfsat om dagarna, livets räddning just nu.

Bäbis sparkar men bara så jag känner det än så länge :( men de kommer väl.
Vart på globen horse show idag. Fy vilken plåga för kroppen vet inte hur många blodtrycksfall jag fått så de vart nära att svartnar när jag stått i kö! Så himla jobbigt.

Härligt! Själv bökar det rätt bra där inne, men det är antagligen bara spöksparkar. Har haft mycket sådana sen dottern föddes i feb, visserligen ännu mer nu, och det är helt sjukt vad verkliga dom känns. Men jag är ju bara i v 14 så det borde vara spöksparkar.

Jerseyko (hah, nu fattade jag vad det faktiskt står när jag försökte stava det.. vi har ju hela gården full med såna! :D) Jobbigt att du mår så himla dåligt. Under min förra grav mådde jag helt ok i början.. förutom att jag var helt sjuk trött en vända och fick kontant huvudvärk i veckor. Men kroppen mådde riktigt bra tills.. ja nu minns jag inte, men jag har massa ryggproblem som eskalerade helt galet ju närmare slutet jag kom, tom så pass att jag under förlossningen när jag behövde gå upp på toaletten, gnällde över att jag mest hade ont i ryggen :crazy: Haft helt sanslös tur dock att det släppte pang bom efter ungen var ute och sen hade jag inte ont på ett halvår vilket var en helt fantastisk tid för mig som mer eller mindre alltid har ont.

KL

Vad olika alla verkar må. Hoppas de som mår lite sämre får må lite bättre snart!!

I dag har vi äntligen varit på rul och fått sett en väldigt pigg kille som växer som han ska :D. Nu börjar det kännas mer verkligt, innan har det varit svårt att få in att det verkligen ligger en liten ny person där inne… Känner av att det flaxas runt väldigt mkt, häftig känsla om än lite märklig eftersom det är så nytt.

*KL*

Längtar som f-n till vårt RUL på måndag, känns evigheter dit. De är full fart på bebis i magen och igår fick sambon känna sparkarna :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka