vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Lånar din text om baking soda testet från en annan tråd Victoria Secret, hoppas det är ok :)

"Det sägs att man har extra syra i urinen när man väntar en pojke, det är denna som utlöser reaktionen. Detta test verkar stämma för många. Testet är mest pålitligt efter v 11 (10+0).

Lägg 1-2 tsk bikarbonat (EJ bakpulver) i en plastmugg.
Blanda ut med lika mycket urin (helst morgonurin så det inte har påverkats av något du ätit). Kissa antingen direkt i muggen, eller gör det i en annan mugg som du sedan häller över i pulvret (då minskar risken för förvirring då det blir skum av "strålen").
Minsta lilla pys, skum eller bubbel visar att det är en pojke i magen, händer det ingenting alls med blandningen så är det en flicka"

Måste testa detta :)

Vi har RUL först om 2v dvs v 20 för min del.. Har inte bestämt om vi vill kolla kön eller inte, ena stunden är jag säker att jag vill men kan sedan ändra mig helt några h senare.

Ville förresten göra RUL denna v istället men här gjordes det tydligen som tidigast v 19 vilket är nästa v då vi är bortresta. De sa att de inte vill göra i v 18 då det är gränsfall på för tidigt. Men i i min app i mob står det att de flesta gör det denna v? Hur är det för er?

Jag var i v. 19+0 när jag gjorde UL. Tror mycket beror på att man i dagligt tal säger v. 20 när man är tex 19+5 medan man i hälso- och sjukvården bara pratar fullgångna veckor (om man inte uttryckligen också säger antalet dagar).

Jag kommer vara i v.18+6 enligt min app v.19 när jag gör mitt ul.
Tycker ändå det är sent, då dom kommer göra ett extra noga ul då mediciner jag åt i början av graviditeten kan påverka hjärtat på bebis.

Shit... Nyss va jag ju i v8 å allt va astråkigt å gick så långsamt!!!

Gjorde mitt RUL i v. 19+3, ganska sent men vi hade gjort KUB innan så då tyckte den BM att vi kunde ta RUL ganska sent för allt såg så bra ut i v.13. Dessutom sa hon att i v.19 ser man allt så mycket bättre eftersom de hunnit växa 1-2 veckor till och det är lättare att hitta indikationer på fel så sent. Vi hade samma BM på KUB som på RUL och hon var jättetrevlig och glad. Vi fick dessutom bilder skickade via MMS till mobilen från RUL, vilket vi inte fick med sonen för 2 år sedan. :)

//Qbaby

Ok, tack för allas svar :)

Känns mest som att jag hade velat göra det denna v så jag visste att allt såg bra ut innan vi åker. Ska till Qatar på fredag och tror att jag kunnat slappna av och njuta mer av semestern då.

Men då får det bli v 20 helt enkelt.

Skulle behöva ledigt redan nu några dagar.. Så sjukt mkt på jobbet att det knappt går att hantera + nattjobb med projektledning i stort centrum.. :cautious:

En del av mej är avis på er som kan jobba. Nu tillåter inte min kropp de men att gå hemma mår man inte heller tiptop av :(

Min bebis har börjat sparka nu så de känns tydligt att det inte är någon tarm som "spöksparkar" så lite mer peppad blir man ju.
Idag har jag sovit och haft värk. Skulle köpa stödstrumpor idag men vi har vattenläcka så vägen är uppgrävd. Axlarna är inte bättre dom. Blir galen snart. Kan man ha restless legs i armarna? Eller kan karpaltunnlarna sprida smärtan så?
Sjukgymnasten på torsdag får se vad hon säger.

Kan man ha restless legs i armarna? Eller kan karpaltunnlarna sprida smärtan så?
Sjukgymnasten på torsdag får se vad hon säger.

Karpaltunnel kan göra ont. Jag har ett helsike av det just nu med åtta dagar kvar till bf-
Från 1177.
" Man kan också känna smärta i handen och handleden. Ibland kan smärtan stråla ända upp mot axeln. Handen kan också kännas torrare än normalt." Sen såklart det vanliga om domningar, stickningar och fumlighet...
Hoppas du får hjälp hos sjukgymnasten.

Idag är även jag säker på att den var den lill* som visade livstecken i magen <3
17+0 idag och 2v kvar tills jag får se den lill* hoppas att jag får reda på om det ska vara ett a eller e i slutet ;)

Ang förlossning så ville han inte vara med på förra heller men sen när det närmade sig så följde han med ändå, vill ju gärna att han följer med men jag ställer inget krav på honom utan klarar mig själv om det är så, blir väl dock väldigt långtråkigt :(
Han gillar inte sjukhus mm, stänger hellre av tv:n än att titta på 112 på liv och död tex ;) han vill ju dock gärna hålla sin lill* när den kommit.

Kl
Gått in i vecka 26 nu.
Första BM besöket avklarat. Bebis hjärta låg på 150 slag/min, SF-måttet 25cm (trodde jag skulle få myyycket mer, känner mig större), järnvärdet har gått ner från 130 till 113 så blir väl att käkar järntillskott nu och vikten ligger på ca +7kg.

Ska kontakta sjukgymnast sen när jag får tid över också. Karpaltunneln krånglar på höger handen så jag domnar på hela undersidan av armen och sen har ischias nerven hamnat i kläm (tror jag att de är iaf), så svårt att lyfta dottern och ibland låser de sig helt i rygg/ben.

Sen är jag deppig över att jag upptäckt att jag har herpes :o:(:nailbiting: Har haft likande blåsor förut, men trott att det berott på slarvig rakning, men eftersom det kommit nu när jag är lat och inte orkat göra något åt ruffset på ett tag så blev jag misstänksam :crazy:
Så nu är det ovisst hur förlossningen blir, skulle det blossa upp igen när det är dags för bebis att kika ut så måste jag snittas :down:
Skulle bebis komma när den ska och jag upptäcker blåsor på slutet så finns de tabletter att få, men då måste allt tajma som det ska också. Bläää mår dåligt över de här :yuck: :(

Vad tråkigt! Är det när blåsorna finns som det inte är ok att föda vaginalt? Håller tummarna att det lägger sig fort och att det håller sig lugnt!

Aa precis. Har jag inga blåsor så är det helt ok att föda vaginalt.
Dom är typ helt borta nu, men de är omöjligt att säga hur ofta och när de kommer tillbaka. Skiljer såpass mycket från individ till individ.

Jag fick herpes för 10 år sedan, men har inte haft något utbrott sedan dess. Slog mig nu att jag kanske borde nämna det för BM...

Kl
Här har magsjuka slagit ut familjen totalt! :yuck:
I tisdags kände sig sambon krasslig i magen och lagom till efter middagen samma kväll började sonen kräkas. Höll i sig i 3h. Eftersom han ramlat på dagis och slagit huvudet i marken trodde vi att det kanske kunde vara en hjärnskakning och åkte till barnakuten, som trodde på magsjuka. Inatt satte det igång för mig. Suttit på toa med en hink i knät sen 2 och det fortsätter komma... Satan att bli drabbad värst!!!
Det är väl ingen fara för bebis i magen?

//Qbaby

Fy, för magsjuka, det är min värsta skräck. Egentligen inte att själv drabbas men att barnen ska bli sjuka.
Själva sjukan ska väl inte vara ngn fara för bebis i magen, men passa sa du inte blir uttorkad.

kl

Vi var in för NUP i tisdags och då visade det sig att newbie var yngre än vi trodde. Vi blev flyttade till 3/6 så eg borde han vara en sommarbäbis.. men jag tror som sagt han kommer komma tidigt så jag blir nog kvar här ändå...

Åh men åh! Ska ni ha en liten bebis till? Gud vad härligt! Grattis! :D

(och grattis till er andra också såklart!)

HAHA! Jag fick syn på att du skrivit och ba JAAA SLEEEPAN SKA OCKSÅ HA!
Sjukt besviken!
Men ja! -Helt galet!

btw, ja jag har ätit pinsamt mycket chips under sommaren, därför jag håller mig borta från trådEN. Men.. nu har jag mått så jävla illa att jag inte pallat äta så chipskilona har börjat rasa, haha! Tur det ;)
Men jag går igång lite varje gång jag ser nån av gänget här på buke.. och så blir jag lite sorgsen för att jag saknar er ^^

PUSS

HAHA, nä, jag ska inte ha barn :p Förlåt att jag gjorde dig glad en stund där! ;)

Du behöver inte känna att du måste skriva i "vår" tråd alls. Men du är saknad där, det är du absolut! :)
Så det var himla härligt att läsa det du skrivit här, att det är en liten lillebror(?) på väg! :D

(Och jaa, jag läser massa gravidtrådar, haha. Vill dock inte ha egna barn än på några år. Tänkte väl jobba ett tag först nu efter examen :D)

kl

Nu har jag varit pa läkarbesök och ultraljud. Med lilla bebisen ser allt perfekt ut, langa ben och en liten söt uppnäsa. 23 cm lang fran huvud till fot och 250 g (tror jag hon sa). Allt sitter där det ska och fungerar som det ska.
Den var piggare den här gangen och sparkade med fötterna och gäspade/drack fostervatten.

Med mig var ocksa allt bra. Hon kollade livmodertappen och den sag bra ut. Blodtrycket är lite högt men samma som för 4 veckor sen. Vikten ligger pa +1kg och jag gillar hennes vag, min här hemma säger +3 kg.

Här är varan lilla bebis i v. 20 (19+5)
http://s1.directupload.net/images/131122/7jw4h9fs.jpg

och min mage
http://s7.directupload.net/images/131122/xmos9gbv.jpg

Mysigt!

Själv är jag så less att jag igår tänkte sätta mej i bilen och åka direkt till gyn och avslutat allt. Min kropp är slut, värker och är orkeslös. Jag mår skit psykiskt och knäcken igår va när sambon kom hem å vände i dörren för jag inte orkat plocka undan i köket.

Jag är hemma, för jag är sjukskriven, inte för att vara nån städtant!
Han orkar inte för han jobbar, och man får väl hjälpas åt i alla fall?
Om jag då istället struntar i min sjukskrivning och börjar jobba, orkar han hjälpa till då helt plötsligt?

Som sagt, sjukt less, trött på allt. På söndag hämtar han hem en valp! Vem f-n ska orka ta hand om den å göra den rumsren? Jag sover i princip mej igenom hela dagarna.

Mysigt!

Själv är jag så less att jag igår tänkte sätta mej i bilen och åka direkt till gyn och avslutat allt. Min kropp är slut, värker och är orkeslös. Jag mår skit psykiskt och knäcken igår va när sambon kom hem å vände i dörren för jag inte orkat plocka undan i köket.

Jag är hemma, för jag är sjukskriven, inte för att vara nån städtant!
Han orkar inte för han jobbar, och man får väl hjälpas åt i alla fall?
Om jag då istället struntar i min sjukskrivning och börjar jobba, orkar han hjälpa till då helt plötsligt?

Som sagt, sjukt less, trött på allt. På söndag hämtar han hem en valp! Vem f-n ska orka ta hand om den å göra den rumsren? Jag sover i princip mej igenom hela dagarna.

Men vad i helvete?! Vad är det för människa du lever med?
Jag hade nog visat dörren. Passar det inte att hjälpa till så skit i det så, men sådan människa vill inte jag leva med.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka