vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Hej alla blivande föräldrar i tråden! Nu orkar jag inte hålla mig här ifrån längre. Var på inskrivning igår och ska enligt beräkningarna vara i v.15 nu och den lilla är beräknad till 1 maj. :)

Hej och välkommen!!
KL

Här har jag en riktigt j-kla skitdag....:(
Är trött så in i norden, efter 3h sömn. Foglossningen gör att jag inte kan vända mig eller ligga på en speciell sida längre tid i sängen. Så varje gång jag ska vända mig vaknar jag och det gör ont. Det knakar i fogarna så att till och med hunden vaknar:crazy:. Sen fick jag halsbränna redan kl 9 igår morse som inte gick över med varken gaviscon eller mjölk/fil. Suck och stön!
Sen när jag kom till jobbet så har det blivit strul med en kurs jag läst så jag kanske måste ta de poängen igen på en annan kurs. Jag har ju en tidsgräns så att jag måste ha labbat klart allt samt skrivit mina artiklar, 1½ kvar att skriva, innan jag går på mammaledighet igen så att jag bara skriver min avhandling när jag kommer tillbaka...
Jag vill bara åka hem och lägga mig under täcket och vakna till våren igen:arghh:!!

//Qbaby

Senast ändrad:

Knapplån

Äntligen är jag bra nog för att träna ordentligt. Efter veckors svimmande och illamående så kan jag iaf ta mig igenom vettiga gympass (givetvis med anpassade rörelser så jag gör inte så många tunga marklyft osv… ). För mig är det extra viktigt då jag har en ganska illa ryggskada bakom mig som verkligen inte klarar att vara stilla redan från nu.

Ska åka till Qatar om en vecka. Någon som vet om man borde tänka på ngt speciellt när man reser och är gravid, förutom just med mat osv? (kommer vara i v 18 då).

Kl

Tröttheten och fogarna är bättre :) är i v16 nu, typ halvvägs (eftersom det kommer bli igångsättning)
Går hos sjukgymnasten och var på vattengympa i måndags. Skönt att få röra på sej men trots vattnet tog många rörelser emot :(
Sover jättedåligt, vaknar ofta med otrolig smärta i armarna!!
Benen får jag panik, det känns inte när jag står och går, men sitta eller ligga. Känslan går inte att beskriva. Pirr, tryck, smärta. Vill bara ställa sej upp och hoppa typ.

Inga rörelser än, fast det är 3e graviditeten. Men har lyssnat på hjärtat vid varje bm besök ;)
Hade helt galna sammandragningar med 2a barnet, tycker mej känna av de nu oxå. Suck!

Folk brukar ju undra när man vet att man är klar, funderat på det själv men nu vet jag! De blir inga fler graviditeter för mej!

Samma här, vi har alltid sagt max 3 barn och kroppen verkar tala om för mig att det inte ska bli fler graviditeter. Nu ska jag inte gnälla för jobbigt har jag det inte, men jämfört med dom andra tva graviditeterna är den här mkt jobbigare.

Varför blir det igangsättning?

För mina 2 tidigare förlossningar varit så himla snabba, 2h och 1,5h.
Föder i sthlm och kan ha sån otur att när jag kommer fram till närmsta förlossning är det fullt så jag måste åka vidare. Sombäddat för en förlossning hemma eller i bilen.

Bm sa att vanligast är att läkaren tar hål på hinnorna ca 1-2 veckor före Bf.

Nästa problem, första barnet kom 7 dagar före Bf och andra 11 dagar före Bf ;)

Nu kommer jag ihag att du hade sa snabba förlossningar. Hoppas pa 2 v innan da :)

Vi har bara 10 min med bil ner till närmaste förlossning och knappt 30 min till nästa (har inte bestämmt mig för vilken än, ska ga pa "visning" sen när det närmar sig) och mina förlossningar har tagit tid även om sista gick väldigt fort pa slutet (1,5h fran 5 cm öppen, 5 min fran 8 cm till hon var ute).

Har 40-45 min till förlossningen så det är en bit att åka, men förra gången blev jag hemskickad två ggr innan jag fick stanna kvar och när jag väl stannade tog det 12 tim ;)

Usch har haft så onda sammandragningar! Minns inte att de gjorde såhär ont tidigt i graviditeten förra gången (v25 nu). Igår fick jag det när jag var och handlade och hade svårt att gå och fick nästan stanna upp och andas för att orka fortsätta.
Och idag kom det tillbaka igen och jag blev tok illamående?

Kan ju inte direkt lägga mig och vila heller när jag är själv med dottern och sen har hon en tid hos läkaren senare idag.

Frågan om det är om jag är gravid så tätt inpå som det känns så mycket mer eller om man borde vara orolig att det ska sätta igång alldeles för tidigt.

Jag har också massa onda sammandragningar och har haft det den senaste veckan (v. 21 nu). De senaste dagarna har jag fått stanna upp och andas så fort jag reser mig.

Det är ju över två år sedan jag var gravid, så det behöver nog inte ha med saken att göra. Vet hur du känner dig i alla fall!

Jag känner viss oro inför denna förlossning. Vi ha 45 min effektiv restid till förlossningen. Förra gången tog det fyra timmar. Vi hann då vara på förlossningen i 25 min och det är inte riktigt något jag vill göra om.

Jag hade inga sammandragningar med ettan, men massor andra graviditeten, som typ när man va å handlade. Jag vart sjukskriven. Fick göra ul och vul av livmodertappen i v22 tror jag det var.

Med andra barnet åkte vi direkt vattnet gick, fast jag inte hade värkar. Så de va himla skönt att få "landa" på förlossningen. Med ettan var jag öppen 8 cm och började krysta 15 min efter vi kom dit och det var väldigt jobbigt.
Andra barnet gick från 4 cm till ute på 20 minuter!! En krystvärk när jag stod på knä så jag vände mej om och nästa så kom hon, och jag tog emot henne själv <3

Rumpnissen: Har du vart in och kollat om tappen är påverkad nåt av sammandragningarna?
Oj, 4 tim? Fastnade ni i bilköer eller tog det 4 tim av andra orsaker?
När vi åkte in sista gången tog det säkert över 1 tim, men det var blixthalka ute så det gick knappt att åka.

jerseyko: Läskigt med så snabba förlossningar!

Rumpnissen: Har du vart in och kollat om tappen är påverkad nåt av sammandragningarna?
Oj, 4 tim? Fastnade ni i bilköer eller tog det 4 tim av andra orsaker?
När vi åkte in sista gången tog det säkert över 1 tim, men det var blixthalka ute så det gick knappt att åka.

jerseyko: Läskigt med så snabba förlossningar!

Nä, jag har inte det. Jag är ganska svåroroad, kanske dumdristig? Hade mycket sådana här sammandragningar mot slutet av förra graviditeten också, den sista månade eller så.

Jag skrev helt knasigt, det tog 45 att köra in. Förlossningen tog 4 timmar sammanlagt.

Nä, jag har inte det. Jag är ganska svåroroad, kanske dumdristig? Hade mycket sådana här sammandragningar mot slutet av förra graviditeten också, den sista månade eller så.

Jag skrev helt knasigt, det tog 45 att köra in. Förlossningen tog 4 timmar sammanlagt.

Jag är mest orolig för att tappen ska ha påverkats så pass mycket så man måste bli inlagd/sängliggande för att man inte kollade upp det i tid och ångra sig att man inte kollade upp de tidigare osv. Annars så är jag väl inte så orolig av mig, mest ångest om man skulle vara dumdristig. Jag är sjukt dålig på att lyssna på min kropp. Det resulterade i att jag ramlade ihop en gång förra graviditeten, benen bara vek sig så jag blev helt blåslagen och hade svullet och ömt knä hur länge som helst.

Haha du skrev nog inte så knasigt, jag som missuppfattade totalt. Får skylla på sömnbristen ;)

Min tapp var inte påverkad när jag va tvungen att åka in, men dom såg att livmodern var ordentligt ansträngd och hade som vita tjocka fält i väggen och där var jag oxå öm. Ett senare ul konstaterades att de typ var mjölksyra för livmodern överansträngt sej (någon riktig förklaring finns inte)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka