Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hårfön funkar inte. De ska ju bli riktigt heta hela vägen igenom.
När jag födde förra gången sa de att de hade någon form av "värmepåse" som de kom skuttandes med, men den var pissljummen. Jag blev skitarg och langade den genom rummet.. :o :D enda gången jag var på dåligt humör under förlossningen tror jag.. ;)

Ska genast googla värmeväska...!

Uppdatering: hittade en värmeväska som värmer till 37 grader. De ska vara rejält heta om det ska ha någon smärtlindrande effekt och den jag hittar som ska hålla värmen håller ju några timmar, som en termos, men de är inte så stora... hm...

Fast jag funderar seriöst på att testa epidural den här gången.... Jag andades/slappnade av igenom förra förlossningen och det gick jättebra (ingen lustgas heller). Men nu har jag haft så ont så länge och jag har så jävla ont och det är ju typ fem hundra år kvar till förlossningen. Känns som jag är less på att ha ont...
Hur tänker ni inför förlossingen? eller är det för långt kvar kanske? ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag siktar på att inte använda någon otäck epidural. Jag är ju spruträdd :o Det får vara riktigt illa innan jag vill röra den, däremot kan jag tänka mig att prova lustgas.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Varmvattenflaska kanske? Vattenkokare borde det ju finnas (eller sa kan ni kanske ta med?).

Jag ska nog försöka köra samma race som sist, men aka in lite tidigare.. :D Vill inte riskera att föda i bilen liksom.

Borde för övrigt börja lyssna pa min cd och göra övningarna snart.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Bra ide.... Det bästa med vete ärmarna tycker jag är att de är så
Lätta att forma efter kroppen....

Vad har du för övnings cd? Jag ska rota fram min sen, Avspänning heter den...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tjosan på er, vad ni pratar :)

Jag nojar lite över vikten jag också (har haft ätstörningar en gång i tiden) och det där med att BM väger in en på bra mycket mer än vad man väger hemma känner jag väl igen... Jag väger mig ibland hemma, då naken och direkt på morgonen. Mycket nöjd över stå kvar på mina vanliga 65 kg åkte vi i vecka 9 till BM - där vågen sa 69 :o

Nu i vecka 14 här hemma ligger jag på 68 så jag vete tusan vad vågen hos BM skulle säga... Ingen vägning vid läkarbesöket och inskrivningssamtalet i går - däremot lite förmaningar om att det är normalt och ok att gå upp mellan 8 - 12 kg, helst inte mer. Undrar hur de tänker egentligen om nu enbart barnet + moderkaka, blod och vatten väger runt 8 kg tillsammans...

Visst att man kanske inte bör käka gratäng till frukost varje dag och praliner hela kvällarna men mer än den faktiskta vikten av barn + tillbehör måste väl ändå vara fullt normalt? Undrar om inte vikt-hysterin i det här landet börjar gå lite väl långt...

Sambon pikar mig lite (på ett fint och älskvärt sätt måste jag understryka) redan för att jag äter "hela tiden" nu, när jag i vanliga fall äter max två gånger om dagen... Frukost, lunch och middag samt några mellanmål som yoghurt, frukt eller annat blir det nu - det tycker då jag är bara sunt. Om jag då går upp mer än BMs 8-12 kg på det så får det vara så. Som matte till fyra hästar, tre hundar och en hönsflock på egen gård blir det ju inte direkt så att man är stillasittande och utan fysisk aktivitet ändå :) Dessutom har ju slutat röka (så klart) och behöver verkligen nåt gott att mumsa på emellanåt :crazy: :o

Bara för att fira min vikt-insikt (som jag är ganska stolt över faktiskt iom de tidigare mat-problemen) så bakar jag lussekatter i kväll när sambon jobbar dygns-pass :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Just ja, vad har ni för gravid-appar?

Jag har babycenter och babygruppen - jag tänkte det kunde vara bra med två som kompletterar varandra men de säger ju helt olika om veckor, mått och vikt på kotten osv...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag använder bara babycenter (tror jag det är, den med gul/orange ikon?). Jag tycker att den är helt okej :)

Angående vikten: jag behövde lyckligtvis inte väga mig förra gången. Jag är lite stressad inför vad vågen säger då jag väger ganska mycket även när jag är smal så att säga. Jag är grov :p Bökigast är ju när man ska välja kläder till finare tillställningar när det inte duger med mjukisar och t-shirt... typ som nu. Jeansen passar men tröjorna sitter sisådär men en skjorta jag hittade i garderoben funkar så det blev den och sen en top under (som är i den storleken att den passar så länge jag inte andas eller rör mig, då sätter den sig ovanför magen :grin:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har samma som du och 1177s app. De räknar lite olika, banygruppen räknar hur många fulla veckor som passerat och de andra vilken vecka man är i.

Jag blir bara mer och mer snurrig över vikten. Jag har aldrig brytt mig tidigare öht men nu är det ett enda virrvarr. Ska ta upp det med BM på fredag och höra vad hon säger. Oavsett är det ingen katastrof eftersom jag var "väldigt" smal innan men jag har hakat upp mig på att jag gått upp mer än jag borde sas... Vilket visserligen är en sanning med modifikation men men..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har också alltid vägt mycket men inte för att jag är "bred" utan för att jag har väldigt mycket muskler.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det är lite samma här.. BMI på 27 men storlek 36 i kläder...

Apollo: aha ja så kanske det är!

Ang förlossning så har jag inte tänkt så mycket längre än att jag vill ha all smärtlindring som finns att få :angel:
Det beror ju lite på hur länge man får hålla på också.. två dygn eller om man har sån tur att det går på bara några timmar...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Å gud, Vetevärmarna är mina bästa vänner! :love:

Visste ni att man inte får ha med sig vetevärmare på förlossningen? Eller alltså man får ha med men inte värma?
Efter förra förlossningen kollade jag med alla Sveriges landsting (busenekelt med mail) och fick svar att man inte får värma. Brandrisk och risk för brännsår... jag är så sur över det.
Jag tror jag ska ta med både micro och vetevärmare nästa gång. :angel: eller också får Maken åka mellan, vi bor ju typ fem minuter från BB så ...

Gäller samma med varmvattenflaska då? Jag har en från Life som jag knappt klarar mig utan. Håller sig varm mycket längre än en vetekudde och behöver bara fyllas med varmt vatten :)

Tillägg: Äh, det var visst en massa innan mig som kläckt den idén... :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl lite grann
Jag har 1177s app, babycenterappen och babygruppens app. Gillar babygruppens bäst.

Ang förlossning hoppas jag på att den blir liknande den förra, men lite snabbare. Då tog jag epidural och tyckte det var himmelriket ;) lär ta den nästa gång också om det behövs. Jag planerar nog inte så mycket innan utan tar det som det kommer, dock vill jag träna andningen innan denna gång så jag har bättre hjälp av den.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag gillar babygruppens bäst, stör mig mer och mer på babycenters, den handlar bara om att shoppa och göra manikyr typ..:crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha sääkert ^^ hade den inte kunnat ge lite vettiga råd ist? Spara pengar till familjen och bäbis, tips om bra prylar eller knep? Nää bara: köp skor, det förtjänar du! -.-

Kl drömde om bebis inatt och att vi fick träffa henne! Hon var sååå fin!!:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 533
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp