Viktor är också sen i talet/pratar otydligt och vi har fått remiss till både tal och öronläkare. Jag är övertygad om att han hör dåligt, så vill du får du gärna berätta mer om hur undersökningen går till
Jag har haft en dialog med BVC hela tiden och de har följt upp talet, men inte varit oroliga. I somras hade han i flera nätter ont i örat så vi tog honom till VC där de efter mycket bök kunde konstatera att trumhinnan inte var irriterad men hade väldigt mycket vax så vi blev remitterade till ÖNH.
När vi kom till ÖNH så rensade de först ur öronen och läkaren sa att S's hörsel definitivt påverkats av vaxet men sa att han även hade vätska bakom trumhinnan, så vi fick komma tillbaka några veckor senare för att se om det skulle försvinna. Det hade det inte gjort och läkaren förklarade att om vätska finns innanför trumhinnan så vibrerar den inte som den ska och man uppfattar inte alla bokstäver. Så mest troligt är att han pratar som han hör.
Bara sedan S fick vaxet rensat så har han ofta frågat "vad det låter?" Om tex fågelsång, flygplan, ventilation som låter lite mer osv.
Vi har ganska länge funderat på om han hör som han ska eller om han bara ignorerar oss. Nu vet vi ju att han hör dåligt, men jag hoppas att det ordnar till sig efter operationen. Hans hörseltest på BB var utmärkt.