Nä, inte än. Jag har gymmet som andra hem tills vidare så jag har chans att hämta mig efter behandlingar. Börjar kännas lite jobbigt att eventuellt bli inlagd och att åtminstone stora tjejen kanske tycker att det är jobbigt. Att missa minstingens framsteg känns också tufft. Hoppas att det kommer att gå så smidigt som möjligt och att jag får spendera mycket tid hemma. Förmodligen massor med åkande iom att jag bor söder om stan och sjukhuset med proffsen ligger på norra sidan dock. Passande med ett inkomstbortfall på en sådär 25000-30000 jämfört med normal inkomst och behöva åka bil
. Det skiljer en timme mellan bil och kollektivtrafik (30 min mot 1 h 20 min så det funkar ju bara om man mår bra.
Har haft möte med förskolan om hur man ska möta A och vad jag vet, vad de kan göra för att underlätta för oss alla, var tumören sitter osv. Vi kom fram till att de ska skriva ner allt de vill att jag ska komma ihåg, antingen via mail eller på lappar/senilblock som placeras på hennes hylla så om de saknar något t.ex behöver jag få det i skrift och inte bara face2face för då glömmer jag det. Har ju varit så ett tag men nu vet jag nu att det inte kommer att bli bättre i det närmaste så det behövs någon åtgärd. Jag berättade även att de 3 gånger min pappa hade cancer (jag var 6-7 år, brorsan 4-5 och syrran 1-2 första gången) kallade vi det för knölar för det var lätt att förstå och min plan är att använda samma ord nu. Jag var även tydlig med att jag inte under några som helst omständigheter vill att förskolan pratar med henne om att jag kan dö för jag har inga som helst planer på det och det förstod ansvarig pedagog. För ett barn i den åldern räcker det nog med att höra att jag är sjuk och läkarna ska försöka fixa till det tycker jag. På förskolan kommer allt se ut som vanligt i alla fall, förutom att hon kanske får en extra dag framöver när behandlingarna är igång. Mailade ansvarig på kommunen och det lät inte som om det blir problem, de skulle hantera det snabbt lovade han. Pedagogerna önskar sig bilder på andra som hämtar och A kanske inte känner jätteväl vid namn eller så. Då skriver de ut och tittar på under dagen så att hon är beredd.
Har pratat med grannparet som älskar att busa med tösen när vi möts ute. Otroligt barnkära personer, som gärna hjälper till vid behov med barnpassning, dagishämtning osv om det krisar. Det känns bra att ha en back-up om det behövs med kortare varsel. Vi ska dit i morgon, jag och barnen, så åtminstone stora tjejen får känna in miljön.
Hemma är det.. Full fart
hade en plattsättare ute igår till tvättstugan som kunde dra igång rätt omgående. Så lät det inte först men när jag berättade varför det brinner i knutarna kunde han "swisha förbi" på vägen hem ibland
ringde även en snickare idag och sa att jag sitter i skiten. De kom efter ett annat jobb och skulle "titta". De började på en gång och återkommer i morgon för att fortsätta så nu börjar jag se lite ljusare på att kunna lämna över till sambon ensam.