Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Vad räknas som mycket sammandragningar?
Jag får X antal gånger per dag, främst när jag reser mig upp. Oftast gör de inte ont iallafall :)

Igår fick jag en rejäl foglossningssväng igen :( , ont när jag går och bara värker och värker från rygg och sen runt om. Sovit skit, blivit förkyld och är allmänt risig . Nä, nu får det vara mars och klart snart innan jag blir tokig!
Försöker muntra upp mig själv med en stor varm kopp med riktig choklad med massor av grädde i :d

Oj jag vet inte riktigt, men jag har oftare sammandragningar än vad jag inte har det. Jag har det även av att vila, kan inte sova på nätterna för det gör ont och magen är som en sten. Jag kan inte gå upprätt ibland för det gör så pass ont. Men det har blivit bättre av att jag vilat i 2 dagar nu. Att få det av att lyfta något eller gå lite var normal enligt min BM.

Den där varma chokladen blev jag sugen på nu, men jag har nog ingen grädde:d Inte roligt när den ena jobbigt saken avlöser den andra:( Men tiden går sjukt fort, tänk när man var i v 5 och tyckte att tiden inte gick. Nu är jag i v 26 och undrar vart veckorna tog vägen:) Mars är snart här!

Vi beställde från pingpong och har även varit inne på mypram. Pingpong hade lite extra rea så vi betalade 6000 kr ink frakt för en i vitt skin, dvs en dyrare än normalt. Den kostar i Sverige dryga 8000...
Fö mår jag bättre nu. Sover som en stock fortfarande. Behöver omkring 10-12 timmar för att fungera. Hänger i Örebro den här veckan. I em ska vi kolla på ett hus. Skulle vilja börja titta på stall också. Är det ingen som bor här el känner ngn som gör det och har lite insikt bland stallen häromkring? Insideinformation vore trevligt ;)

Jisses, då har du bra mycket mer sammandragningar än mig!! Hoppas de lugnar ner sig :)

Ja tiden går verkligen fort! Delmål efter delmål bara svischar förbi, först var det att klara v 12 pga missfallsrisken och illamåendet, sen var det vecka 17 pga ultraljudet, nästa var v 23 pga överlevadschansen, sen 27 pga 90% överlevnadschans, nu är det vecka 30 som hägrar eftersom det känns som att då är det nästan klart :P

Jag bor ju i Örebro(eller ja en bit utanför) men jag är ju relativt nyinflyttad så tyvärr har jag inga tips vad gäller stall, har ju inte häst nu heller :(

kl

Annars så läser jag en del i tråden här men är dålig på att skriva, vet inte riktigt vad jag ska skriva och sen har jag så dålig koll på denna grav, kommer aldrig ihåg vilken vecka jag är i ens :o
Jag har en del foglossning och även om jag gärna hade haft ett jobb så är det lite skönt att vara arbetslös iom det... men det hjälper ju dock inte till när det gäller att söka jobb :(

Våra delmål känns väldigt lika :)

Det känns så sjukt när man sitter och tänker nu att det är ca 3mån kvar, det låter som hur långt som helst men samtidigt så vet man hur fort 3månader kan gå!

Hur är det med er andra har ni fått några konstiga cravings? eller finns det något ni verkligen inte tål doften eller smaken av? :)

Jag bor i Örebro! Vad vill du veta? Vart ska ni titta på hus?

Åh, va bra! Jag vill ha tips på stall som är bra. Det måste finnas ridhus :p Jag vill ha bra träningsmöjligheter... Tittade in på Vittvångs gårds hemsida. Det var fint! Vet du ngt om det? Annars vet jag att Karlslund är fint, men där måste man ju släppa ut och in sin häst själv. Hur löser man det när man ska jobba heltid?

Har du häst? Var står du och var bor du ngnstans? När beräknas din bebis komma? Står säkert tidigare, men jag orkar inte leta :angel:

Vi var i Almby och tittade på ett hus idag, men det var inte 100% rätt. Jakten går vidare! Ingen panik, vi har ju ngnstans att bo... även om det är gaaaaaalet dyrt i HR på Ladugårdsängen i längden

Vi bor i närheten av Almby, synd att huset inte var bra... Bebisen är beräknad till 10 maj. Är just nu hästlös men vi, jag och mamma, letar utan framgång. Vi har stallplats i närheten av Wittvång, ridavstånd och det ridhuset vi använder. Innan så hade vi häst på Karlslund, fint ställe med mkt folk med olika idéer... Oftast så hjälps man åt några stycken med in och utsläpp, men det är svårt för vissa. Skulle inte rekommendera det pga allt tjaffs, men det var flera år sen vi stod där så vem vet. Men fina ridvägar som jag saknar.

Andra stall med ridhus är:

Sörby, ligger lite längre ut än Wittvång mot Kumla hållet, förbi Marieberg. Iskallt ridhus på vintern och supervarmt på sommaren. Tror han som har stället är lite speciell.
Yxtagård, ligger i Hovsta, mot Kvinnersta hållet. Ca en mil från Örebro.
Latorps Gård, mot Garphyttan. Har stått där två somrar, helt ok då men på vintern vet jag inte skulle vilja stå där. Ca en mil utanför Örebro.
Skråmsta, i närheten av Karlslund. Mkt dressyrmuppar, extrem ordning och väldigt noga med vart man lägger saker, parkerar med mera. Fint ridhus och fina ridvägar.

Sen finns det ridhus i Glanshammar och i Latorp, och säkert på fler ställen som jag inte kommer ihåg lr vet om. Det finns rätt många stall runt omkring Wittvång och Karlslund.

Vad är det för häst du har? Ska fundera lite mer på stall...

Hur är det med er andra har ni fått några konstiga cravings? eller finns det något ni verkligen inte tål doften eller smaken av? :)

Nej faktiskt inte. Jag ett tag var jag ju helt tokig i mandariner och apelsiner.. men fick sluta med det pga halsbrännan :( , samt drack litervis med mjölk.

Just nu är jag mest tokig i vatten och det kan väl inte riktigt räknas in bland konstiga måste-ha-grejer tycker jag :)

Har en dressyrhäst som går msvB, har ett kval klart till msvA, men nu blir det ju bebis-break :p
Jag får helt enkelt åka runt och titta... vet du om det brukar vara galet långa kötider för stallplatser?

Skråmsta, i närheten av Karlslund. Mkt dressyrmuppar, extrem ordning och väldigt noga med vart man lägger saker, parkerar med mera. Fint ridhus och fina ridvägar.

Haha, insåg just att jag kanske är precis en av de mupparna du pratar om :o

Har ingen koll på kötider, vi står hos vår dressyrtränare. Så när hon fick en plats ledig flyttade vi.

Det finns dressyrmuppar och det finns dressyrmuppar... Rider bara dressyr själv. Men jag tycker att hästen kan ridas ut på och gå i hagen även om man rider dressyr. Och man behöver ju inte gå i taket bara för att ett täcke hänger lite snett, men det är ju min åsikt det:)

Jag tror att Wittvång är ganska bra, har bara hört positivt saker. Mitt stall är toppen, kan inte förstå hur vi stod ut på Karlslund i så många år. Så skönt med ett litet stall där folk bryr sig om alla hästar. Ingen risk att någon blir glömd i hagen lr utan mat, man "ser" inte bara sin egen häst.

Inga cravings alls. Det hade jag inte förra gången heller. Jag är i vanliga fall ganska doftkänslig, men det har inte blivit någon skillnad.

Delvis KL

Mina graviditeter är ganska lika. Den här gången mådde jag mer illa och hade ont i magen men nu är allt väldigt lika. Nästäppa och lock för öronen är mina värsta symptom just nu, exakt som förra gången. Hoppas bara att denna bebis vill ut lite tidigare än sonen som kom på bf+11. Får baka moccarutor lite tidigare denna gång... (gjorde det dagen innan förlossningen):)

delvis knapplån...:)

Jag gick oxå över tiden. bf+16 så kom sonen ut (efter en igånsättning på 26 timmar).. Ca 30 minuter innan jag skulle bli snittad oxå för den delen. Läkaren hade bokat sal och sagt att det skulle ställas i ordning för snitt när sonen kom i rekordfart...

Mitt cravings är vad som helst..... Jag har ingen mättnadskänsla.. Och trots att bebis ligger och tar plats så får jag i mej hur mycket som helst.

Men vad heter ditt stall då, vad kostar det och var ligger det? Vem tränar du för och på vilken nivå? Tusen frågor, sorry ... ;)

Oj, det lät inte så kul. Vi hade en inbokad tid för koll på tisdagen men han kom av sig själv söndagen innan. Åkte in vid tolv och vid 17.02 var ute, ganska lätt förlossning. Det var efteråt det blev jobbigt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar