Status
Stängd för vidare inlägg.
W

western_boy

ja kollade nyss på fältävlan på tv o säkert7av10 har massa nosgrimmor skarpa bett o sitter o sliter hästen i munnen lr såga! varför gör man så? ja fattar inte :crazy::confused:
tacksam för en förklaring :)

Sv: Varför?

jo de eklart men om man kollar på eliten i western så drar dom nästan aldrig hästen imunnen men dom i fälttävlan gör uj typ alla de:crazy:

jo de eklart men om man kollar på eliten i western så drar dom nästan aldrig hästen imunnen men dom i fälttävlan gör uj typ alla de:crazy:

Inte på tävling kanske men jag har sett flera erkänt duktiga western tränare med hysteriskt gapande hästar, så att säga att just western är mer eller mindre fritt från det är lite att ta i........

:angel:

Denna diskussion hade vi får något år sedan här på buke och då visade jag ett antal bilder från världseliten där hästarna hade munnarna öppna så man kunde se ner i magen på hästarna.

:angel:

Denna diskussion hade vi får något år sedan här på buke och då visade jag ett antal bilder från världseliten där hästarna hade munnarna öppna så man kunde se ner i magen på hästarna.

Du kan väl lägga ut dom igen så det blir tyst på western tönten :smirk:

det kan ju vara så att rider man idet tempo som de gör blir hästarna så laddade att man ibland måste då dra i nöd bromsen.Om de inte gör det så är alternativet kanske en krasch i hindret. De sitter ju inte och drar i munnen när de rider sin dressyr dagen innan. Sen har de ju veterinärbesiktning dagen efter och då kan man inte komma med trasiga laner! De vet nog vad de gör.

Senast ändrad av en moderator:

med 15 cm långa skänklar på betten behöver man bara rida med en hand.(det är väl det som är meningen)Skulle man såga med ett sådant bett imunnen skulle nog hästarnaslå en frivolt.

Och du är dum i huvudet som du generaliserar :smirk:

de gör ja itne ja såg nåra som inte tog hästen i munnen över huvud taget.. o om du läser en gång till så kanske du ser de ... de står 7 av 10 lr någe sådant

Inte på tävling kanske men jag har sett flera erkänt duktiga western tränare med hysteriskt gapande hästar, så att säga att just western är mer eller mindre fritt från det är lite att ta i........

ja de har ja oxå men ja syftatde mest på tävling o sen e ju inte western direkt flkäckfritt de finns idiorte som sitter o sågar ner hästarna oxå... men om man jämför eliten på tävlig så e de många fler som sitter o drar hästen i käften i fälttävlan än i western:eek:

med 15 cm långa skänklar på betten behöver man bara rida med en hand.(det är väl det som är meningen)Skulle man såga med ett sådant bett imunnen skulle nog hästarnaslå en frivolt.

joo de eklart;) men många av dom som har de på tävling klarar av o rida lika dant på tränsbett oxå..
inte alla men många.. så kanske de e i fälttävlan oxå de e vet ja inte men ja såg även på typ "bakom kulisserna" att de va en hel del ryckande o slitande där oxå :/

Senast ändrad av en moderator:

hehe men de verkar ju vara en del som känner sej träffade här iaf efter som folk blir så upprörda:eek:
de va inte meningen som en pik mot fälttävlan ja bata under varför de e så om de fanns nån tanke bakom de!:angel:

som någon annan skrev, heta taggade hästar, det är fart, det är trixiga hinder och vägar, det är upp och ner.
Skulle du korta upp tyglarna varje jävla gång skulle det gå käpprätt åt helvete.
Och jag tror hästarna hellre väljer ett ryck i munnen än att braka in i ett hinder i full fart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MayGrace
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 059
Senast: manda
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 221
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar