Jag är medveten om det, men TR är inte lag för det.
Ja, jag tog honom som exempel. Fast det hade egentligen kvittat vem. Vad har han för brister? Nu är han konstnär, och inte tävlingsryttare så att bedöma hur han rider är svårt. Vad i hans teorier är fel?
Hela den akademiska ridkonsten arbetar utifrån att få hästen att trampa in mot sin tyngdpunkt, tillräckligt för att kunna sätta sig i en levad, (ARs definition av fullständig samling.) Vad jag vet eftersträvar man väl även undertramp i tävlingsdressyren?
Ja, i alla grenar vill man inte ha detta påskjut, utan istället en häst som bär upp sig själv, utan stöd. Det är inte tävlingsdressyr nej, men många dressyrryttare använder sig av AR i sin träning för att förbättra vissa saker.
Så du tror på allvar att andra dicipliner än dressyr är enkla? Och att folk inte väljer dressyr för att det är för svårt??
För att knyta samman till den bettlösa dressyren. Hästar som är utbildade AR, alltså på kapson, skulle kanske gå bättre om de fick ridas på just kapson och stång istället för kandar? Skulle detta vara möjligt skulle både jag, och många med mig vilja tävla dressyr.