Ts skrev om omplaceringar på blocket då är det rätt självklart att det är vanligare med stora blandraser än hundar från riktiga uppfödare .Det misstänker jag också, men hen uttryckte sig inte så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ts skrev om omplaceringar på blocket då är det rätt självklart att det är vanligare med stora blandraser än hundar från riktiga uppfödare .Det misstänker jag också, men hen uttryckte sig inte så
Öhhh... När det gäller de största raserna, så är det ofta de dyraste! Plus att uppfödare av dessa raser ställer oerhört stora krav på sina valpköpare eftersom de kräver mycket noggran utfordring mm under sin mycket snabba tillväxt. Vet inte vart du fått din info ifrån.
Precis dom Bison skriver menar jag självklart dom stora klassiska blandraserna. Och vad du menar med att stora hundar Skulle vara dyrare än små vet jag inte ? Överlag kostar små hundar mer än stora även hos renraser [/QUOTE
Jag tänker på Irländsk Varghund, Grand Danois, Rhodesian Ridgeback tex.
Knappast dyrare än miniatyrhundar o åtminstone RR får väldigt stora kullar.Jag tänker på Irländsk Varghund, Grand Danois, Rhodesian Ridgeback tex.
Knappast dyrare än miniatyrhundar o åtminstone RR får väldigt stora kullar.
Då borde du veta att små raser oftast kostar mer får mindre kullar. Min ras toy/dvärgpudel har senaste åren gått upp till 18 tusen i standard pris och uppåt 20 22 tusen för en toy i ovanligare färg. Vanligt pris bland flera små raser. Aldrig sett en storhundsvalp kosta det så länge det inte handlar om något speciellt så ligger dom stora kvar runt uppåt 15 tusen och inte mer.Ja vad vet jag. Har bara hållit på aktivt med hundar i 35 år varav 28 år som uppfödare...
Håller med.Knappast dyrare än miniatyrhundar o åtminstone RR får väldigt stora kullar.
En RR valp kostar en del, men det gör även renoveringen efter en kull valpar.Håller med.
Måste nästan ta en titt på skk köpa hund här kan inte tänka mig att dom raserna skulle vara särskilt dyra
En RR valp kostar en del, men det gör även renoveringen efter en kull valpar.
Dyrare ras är för mig över 16 tusen. Men strax över 16 är dyrare ras tycker jag personligen. Såg precis en toypudeltik för 25 tusen, dyraste jag hört om hittills kostar ens pomeranian och fralllor så mycket?Då blir jag nyfiken. Var går gränsen för att en hundras ska klassas som dyrare resp billigare
Är tex 16 000:- en dyrare eller billigare ras?
Jag tycker nog upp till 17 000 klassas som normalt. Många mellan och mindre raser kostar omkring 15-17000:-.Dyrare ras är för mig över 16 tusen. Men strax över 16 är dyrare ras tycker jag personligen. Såg precis en toypudeltik för 25 tusen, dyraste jag hört om hittills kostar ens pomeranian och fralllor så mycket?
Tinja var billig med sina 11 000Jag tycker nog upp till 17 000 klassas som normalt. Många mellan och mindre raser kostar omkring 15-17000:-.
Billig tycker jag 12 000 och neråt.
Tinja var billig med sina 11 000
Asni kostade 15,500, det tyckte jag var dyrtSkägget kostade 12 000:- när jag köpte honom. Men nu ligger en Dvärgschnauzer på 16 000:- tror jag.
Asni kostade 15,500, det tyckte jag var dyrt
Det är däromkring Schäfer ligger idag. 13-16 000:- beroende på meriter, avelsinriktning osv.
Ammo och Skägget kostade samma! Känner att jag hade bättre kg prisSkägget kostade 12 000:- när jag köpte honom. Men nu ligger en Dvärgschnauzer på 16 000:- tror jag.