De dyraste aussiesarna jag sett är utställningsaussies, där har jag sett dem säljas för 18 000 trots noll relevanta meriter och dåligt utvärderade släkterDet är däromkring Schäfer ligger idag. 13-16 000:- beroende på meriter, avelsinriktning osv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De dyraste aussiesarna jag sett är utställningsaussies, där har jag sett dem säljas för 18 000 trots noll relevanta meriter och dåligt utvärderade släkterDet är däromkring Schäfer ligger idag. 13-16 000:- beroende på meriter, avelsinriktning osv.
De dyraste aussiesarna jag sett är utställningsaussies, där har jag sett dem säljas för 18 000 trots noll relevanta meriter och dåligt utvärderade släkter
Fast det är väl marinellt? Vad tar ni för era? De e-kennlar jag är i kontakt med ligger på 15' - 15.5'Hos Schäfer kostar i regel de arbetande linjerna mer. Korrekt tycker jag.
Hos Schäfer kostar i regel de arbetande linjerna mer. Korrekt tycker jag.
I BC tenderar priserna att stiga ju längre från arbetshundarna man kommer. Inte ovanligt med "agilitylinjer" för 15.000:- och valpar från arbetshundar för <12.000:-.
Ja, tyvärr går trenden mot att det skiljer i pris i samma kull - merlehundarna är dyrast...Helt sjukt. Och trist
Ja, tyvärr går trenden mot att det skiljer i pris i samma kull - merlehundarna är dyrast...
Jag tog 12000:- inkl moms för mina.
Du tror att det finns merlehundar i arbetande linjer?Även i arbetande linjer?
Du tror att det finns merlehundar i arbetande linjer?
Även i arbetande linjer?
Du tror att det finns merlehundar i arbetande linjer?
"Poppa upp" är väl svårt då det är en dominant färg, åtminstone på svart. Och med en merleförälder är det ju då 50% chans att det ärvs ned till en valp, så generellt brukar ju mindre vanliga färger "fasas ut" när man enbart avlar på prestation. Så jag antog att det i princip inte existerade, men uppenbarligen hade jag fel.Ja jag vet inte varför det inte skulle göra det? Finns det en anledning menar du?
Att det kan avlas på färg fattar jag men jag gissar att merle fanns innan rasen delades och kan poppa upp även i arbetande linjer?
Jag frågar för jag kan inget om BC.
"Poppa upp" är väl svårt då det är en dominant färg, åtminstone på svart. Och med en merleförälder är det ju då 50% chans att det ärvs ned till en valp, så generellt brukar ju mindre vanliga färger "fasas ut" när man enbart avlar på prestation. Så jag antog att det i princip inte existerade, men uppenbarligen hade jag fel.
De var några dilute, inte merle. /Mvh färgnörden@Migo Var inte ett par av Ales valpar merle? Minns att du skrev något om färgen i alla fall.
Nope, blå! (Svart med dubbel blekgen).@Migo Var inte ett par av Ales valpar merle? Minns att du skrev något om färgen i alla fall.
Nej, de är i extremt liten minoritet..."Poppa upp" är väl svårt då det är en dominant färg, åtminstone på svart. Och med en merleförälder är det ju då 50% chans att det ärvs ned till en valp, så generellt brukar ju mindre vanliga färger "fasas ut" när man enbart avlar på prestation. Så jag antog att det i princip inte existerade, men uppenbarligen hade jag fel.
Ytterst få som jobbar vill ha merle. Det kan påverka hur fåren ser hunden och så vidare.Arvsgången fattar jag. Jag förstod bara inte om arbetande linjer vägrat avla på Merle av någon anledning.
I min ras slutade man ju avla på vita hundar (och uteslöt dem) då de ansågs jobba sämre och färgen gjorde dem för synliga i sitt arbete. Så det fanns en anledning. Men färgen är eftertraktad, vilket leder till en massa fulavel.
Min uppfattning av ditt inlägg var att merle i BC var nått liknande
Ytterst få som jobbar vill ha merle. Det kan påverka hur fåren ser hunden och så vidare.