Lill76
Trådstartare
Jag är gravid i v15 och har nu i 8 veckor mått väldigt dåligt, med illamående, kräkningar och trötthet. (som tur är börjar det bli lite bättre nu) Har vid ett par tillfälle försökt få hjälp av barnmorskan, men alla tips hon kommit med har inte funkat och jag har inte blivit bättre och ja....."då finns det ju inte så mycket att göra" säger hon. "Det är ju jättejobbigt, men du får försöka stå ut, det går väl snart över" "Jasså du klarar av att jobba, ja, men då är det väl inte så farligt" VARFÖR ska jag stå ut??? och att jag efter jobbet inte klarar eller orkar något, spelar det ingen roll? Jag klarar knappt att ta hand om min 3-åriga dotter, hästarna får mannen sköta osv.
Varför forskas det inte mer om det här. Vad jag har förstått är det väldigt många gravida som lider av illamående och kräkninar och ändå vet ingen vad det beror på. Är det inte konstigt Om vi leker med tanken att män hade varit gravida, hur hade det sett ut då tror ni......
Linda / som fortfarande inte kan glädjas åt min graviditet, men snart blir det nog bättre.......
Varför forskas det inte mer om det här. Vad jag har förstått är det väldigt många gravida som lider av illamående och kräkninar och ändå vet ingen vad det beror på. Är det inte konstigt Om vi leker med tanken att män hade varit gravida, hur hade det sett ut då tror ni......
Linda / som fortfarande inte kan glädjas åt min graviditet, men snart blir det nog bättre.......