Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst kan man det - men det är lite underligt att just när det gäller heminredning så är konsensus så stark och att så många agerar som om det finns ett rätt sätt med ganska snäva ramar. Vita hem med accentfärger är nästan vanligare än svarta ytterrockar. Även äldre hus som kanske skulle både fungera och klä bättre i andra stilar öppnas i nock och målas gråvita. Hur kommer sig det? Finns det något som är objektivt snyggt eller blir vi påverkade av media/kändisar whatever? Om vi blir påverkade - vill vi det? Kommer vi om tio år att se det vita på samma sätt som vi nu ser sjuttiotalet med brunt/orange/furu. 80-90% tyckte att det var snyggt då - liksom säkert 80-90% av oss (inklusive jag själv) tycker vitt med accentfärger är snyggt nu.Jag ser inte riktigt den uppenbara kopplingen mellan vita väggar och ett färglöst hem, som vissa tar upp i tråden? Jag har vita väggar i hela min lägenhet, utom i sovrummet som går i två nyanser av grått, och jag älskar starka färger! På tavlor, textilier, krukor etc.
Jag tycker absolut att det kan vara fantastiskt fint och ombonat med färgade och mönstrade väggar också, men visst kan man kombinera vita väggar och trägolv med färg!
Det är precis det folk har sagt: "det är ju 90-tal", ja kanske det, men om man inte följer några trender öht varför inte, det blev iaf en varm ton i rummet. Nä furu är inget vi gillar heller, men vi har däremot en hel del ek, Det finns ju mycket olika träslag och furu är väl inget man direkt använt sedan 70-talet och 80-talet?
Vi har en fototapet i vårt sovrum. Närmare bestämt denna:
Kartan är väl från 1700-tal antar jag eftersom en del länder saknas (hela antarktis bl.a.) och lite i den här stilen går hela vårt hem (fast vi har inte så gamla saker, men mycket gamla möbler och saker. Färgerna hos oss går i dessa toner dock, med ett par vita väggar då.
Jag är hopplöst efter gällande inredning eftersom jag alltid inrett som jag vill. Jag har aldrig följt något mode. Detta innebär att de flesta (de som följer modet) tycker att jag inte har det så fint hemma. De (få) som gillar mitt hem brukar vara konstnärliga människor.Nå vad säger ni, måste man måla vitt eller är man efter i utvecklingen annars?
Man får se till att man målar med en färg som ger en yta som är lätt att torka av!Men ex en hall är så sjukt opraktiskt för oss att ha vit, så där vill jag ha en tapet i mörkare, men vi kan inte hitta en som både jag och sambon gillar Därför har vi vitt, och så tror jag det är för ganska många.