Sv: Varför inte dela lika på föräldraledigheten???
Visst är det jävligt märkligt
Sedan handlar det om att mätta mun efter matsäck.
Man behöver inte skuldsätta sig med dyr bil eller dyrt hus..
Herregud, det handlar om 9månader av ngt sämre ekonomi är folk så otroligt skuldsatta att de inte har det utrymmet?
Det är ju knappast så att det i alla ojämnställda relationer skiljer 20 000kr i lön och redan finns 4 ungar.
Argument och ursäkter haglar för att INTE dela på föräldraledigheten men oavsett situation så innebär det ALLTID att det just är kvinnan som ska vara hemma.
Det är också jävligt märkligt.
Jag skulle inte skaffa barn med en kille som inte tydligt uttrycker en önskan om att 1. han VERKLIGEN vill ha barn med mig 2. vill vara med dem inkl delad föräldraledighet.
Om det blir så att livssituationen förändras drastiskt tex arbetslöshet, ja då får man antagligen planera annorlunda men visionen och ambitionen ska vara att båda delar det totala ansvaret för familjen.
Vad är det i detta som förhindrar att pappan är hemma med sina barn?
Jag ser helt ärligt inte kopplingen.
Kan inte människor med hög lön ta hand om barn?
Vad jag vet så tjänar Silverkedjan oändligt mycket mera än sin sambo.
Och jag vet helt säkert att hon har varit hemma med sina barn.
Är det bara män som tjänar mycket som inte kan vara hemma med sina barn?
Visst är det jävligt märkligt
Sedan handlar det om att mätta mun efter matsäck.
Man behöver inte skuldsätta sig med dyr bil eller dyrt hus..
Herregud, det handlar om 9månader av ngt sämre ekonomi är folk så otroligt skuldsatta att de inte har det utrymmet?
Det är ju knappast så att det i alla ojämnställda relationer skiljer 20 000kr i lön och redan finns 4 ungar.
Argument och ursäkter haglar för att INTE dela på föräldraledigheten men oavsett situation så innebär det ALLTID att det just är kvinnan som ska vara hemma.
Det är också jävligt märkligt.
Jag skulle inte skaffa barn med en kille som inte tydligt uttrycker en önskan om att 1. han VERKLIGEN vill ha barn med mig 2. vill vara med dem inkl delad föräldraledighet.
Om det blir så att livssituationen förändras drastiskt tex arbetslöshet, ja då får man antagligen planera annorlunda men visionen och ambitionen ska vara att båda delar det totala ansvaret för familjen.
Senast ändrad: