T
Tokmaja
Sv: Varför inte dela lika på föräldraledigheten???
Är det fel att tycka att det är roligare att vara hemma med sina barn, umgås med dom, än att arbeta??
Själv jobbar jag inom industrin och jag jobbar faktiskt enbart för att få mat på bordet, hade mycket hellre varit hemma, så nej jag VILL inte jobba.
Kvinnor vabbar mer för att männen har bättre betalt antar jag.
Egentligen borde jag ju stå mer för lagstadgan eftersom vi ändå har delat relativt lika.. eller ja.. jag 10½ månad för att vara exakt nu den här gången och gubben 7½. Jag hade mer än gärna varit hemma längre MEN jag har en man som faktiskt säger att han SKA ha MINST ett halvår (vilket jag givetvis är glad för egentligen), varför inte fler män gör det.. det förstår jag inte? Är svenska män toffelhjältar?
Tror inte att det bara hänger på ekonomi heller faktiskt...
Ja.
Det kanske är så att majoriteten av kvinnor dvs de som tar mer föräldraledigt än sina män, INTE VILL JOBBA?
Jag känner flera stycken som tycker det är skitskönt att gå hemma.
Det kanske är så det är?
Uppenbarligen finns det otroligt mkt argument för varför det är kvinnor som tar mer föräldraledigt än män.
Då undrar jag:
Varför VABBAR kvinnor mer än män?
Är det fel att tycka att det är roligare att vara hemma med sina barn, umgås med dom, än att arbeta??
Själv jobbar jag inom industrin och jag jobbar faktiskt enbart för att få mat på bordet, hade mycket hellre varit hemma, så nej jag VILL inte jobba.
Kvinnor vabbar mer för att männen har bättre betalt antar jag.
Egentligen borde jag ju stå mer för lagstadgan eftersom vi ändå har delat relativt lika.. eller ja.. jag 10½ månad för att vara exakt nu den här gången och gubben 7½. Jag hade mer än gärna varit hemma längre MEN jag har en man som faktiskt säger att han SKA ha MINST ett halvår (vilket jag givetvis är glad för egentligen), varför inte fler män gör det.. det förstår jag inte? Är svenska män toffelhjältar?
Tror inte att det bara hänger på ekonomi heller faktiskt...