Varför inga killar på "hund"?

Sv: Varför inga killar på "hund"?

Tror att vi i grunden tänker lika. Jag kommer nog börja ställa dumma nybörjarfrågor om lydnadsträning när nästa hund kommer (förhoppningsvis i oktober) eftersom jag har tanken att meritera den. Så, om några år kan jag nog ge mig in i diskussionerna om följsamhet, förighet, reaktionssnabbhet osv. Men du får ha tålamod med oss stackare... ;)

Jag tror inte det handlar om att killar inte skulle gilla skvaller eller diskussioner, utan snarare om ovana och kanske oförmåga att delta i nyanserade debatter/diskussioner.

Och vad grundar du detta påstående på? Låt mig ställa dig en motfråga. På hur många forum oavsett vilket kön som är i majoritet hittar du seriösa och nyaserade diskussioner? Och då syftar jag på seriösa och faktabaserade diskussioner där man inte går över gränsen på något vis? Jag har ännu inte hittat något sådant forum och det oavsett om de olika forumen har flest manliga eller kvinnliga medlemmar.

Aktiv Hund ligger bra till, speciellt om man sållar bort alla svar från nya icke hundkunniga personer.
Var bättre på den tiden forumet låg på Västerviks BKs sida.
Då hittade inte så många miffon dit.

Fö anser jag att de flesta diskussionsforumen mår bäst av att vara tvekönade, balans är alltid bra.

mvh

Och vad grundar du detta påstående på? Låt mig ställa dig en motfråga. På hur många forum oavsett vilket kön som är i majoritet hittar du seriösa och nyaserade diskussioner? Och då syftar jag på seriösa och faktabaserade diskussioner där man inte går över gränsen på något vis? Jag har ännu inte hittat något sådant forum och det oavsett om de olika forumen har flest manliga eller kvinnliga medlemmar.

Det har du förvissor rätt i, men man kan själv påverka hur en diskussion skall utvecklas.

Aktiv Hund ligger bra till, speciellt om man sållar bort alla svar från nya icke hundkunniga personer.
Var bättre på den tiden forumet låg på Västerviks BKs sida.
Då hittade inte så många miffon dit.

Fö anser jag att de flesta diskussionsforumen mår bäst av att vara tvekönade, balans är alltid bra.

mvh

Öhh... och varför är inte du ett miffo? Och varför skulle nya användare vara icke hundkunniga?

Jag förvånas lite över hur raljant du är. Vad gör du själv på detta forum, som uppenbarligen mest vänder sig till "allmänt hundägande" personer?

jag hänger inte på Västerviks BKs hundforum eftersom jag inte är intresserad av perfekta sidförflyttningar i elitklass. Däremot passar detta forum mina intressen.

Nu är möjligen mitt inlägg en bit ifrån ursprungsfrågan, men poängterar ändå att jag finner det gott att det är ett forum som inbjuder till en generell nivå. Det ger ju fler människor möjligheten att få vara med. Jag vet inte om du skriver inlägget med en negativ klang på att det håller just en sådan nivå.

Människor som har velat och kunnat utvecklas till elitfolk inom hund har förmodligen andra, större kontakter och kan därför få mer utförlig information därifrån. Vi, som ännu inte kommit så långt, eller de som inte är intresserade av det, tycker jag får ut en hel del matnyttigt av sådana forum som detta.

När det gäller varför det är så få män här, så vet jag inte. Det är en intressant fråga. Ser jag till min sambo, så är han överlag inte intresserad av diskussioner som inte är "live" och det är en grund till att han heller inte är här på forumet. Sedan funderar jag skarpt på om ett svar verkligen skulle skilja sig från en man eller en kvinna, och isf på vilket sätt ....

Men då kanske jag kan ställa frågan till dig, för jag är nyfiken ...

Vad skiljer ett svar från en man och en kvinna gällande hundfrågor?

Sedan håller jag givetvis med om att det är bra med en blandning av olika typer av människor, men då tänker inte jag främst på kön. Dock är det mer intressant om man snackar just om genusrelaterade diskussioner som kommer upp som på Senior.

Är det sådana som jag som är Miffon? Som växte upp med hund enbart till sällskap, men i senare period i livet fick uppleva känslan och viljan att just vilja ha mer av hundägandet? Sådana som jag som ställer frågor som för dig verkar självklara? :o

Nu är möjligen mitt inlägg en bit ifrån ursprungsfrågan, men poängterar ändå att jag finner det gott att det är ett forum som inbjuder till en generell nivå. Det ger ju fler människor möjligheten att få vara med. Jag vet inte om du skriver inlägget med en negativ klang på att det håller just en sådan nivå.

Nu gillar jag givetvis buke, annars hade jag inte hängt här, men jag skulle inte gilla det mindre om några diskussioner även utvecklade sig åt tävlingshållet.

Människor som har velat och kunnat utvecklas till elitfolk inom hund har förmodligen andra, större kontakter och kan därför få mer utförlig information därifrån. Vi, som ännu inte kommit så långt, eller de som inte är intresserade av det, tycker jag får ut en hel del matnyttigt av sådana forum som detta.

Nej, det tror jag inte alls på. Givetvis finns detta också, men jag tror fortfarande att elitsatsande människor skriver på nätet en hel del. Det är både AH och Alltomhundars ganska stora tävlingssektioner bevis på. Möjligen har de aldrig hittat hit eftersom buke är ett hästforum i grunden.

Tack för ditt inlägg, med närmare eftertanke så är jag nog ett miffo själv.

Men då kanske jag kan ställa frågan till dig, för jag är nyfiken ...

Vad skiljer ett svar från en man och en kvinna gällande hundfrågor?

Sedan håller jag givetvis med om att det är bra med en blandning av olika typer av människor, men då tänker inte jag främst på kön. Dock är det mer intressant om man snackar just om genusrelaterade diskussioner som kommer upp som på Senior.

Är det sådana som jag som är Miffon? Som växte upp med hund enbart till sällskap, men i senare period i livet fick uppleva känslan och viljan att just vilja ha mer av hundägandet? Sådana som jag som ställer frågor som för dig verkar självklara? :o

/.../
När det gäller varför det är så få män här, så vet jag inte. Det är en intressant fråga. Ser jag till min sambo, så är han överlag inte intresserad av diskussioner som inte är "live" och det är en grund till att han heller inte är här på forumet. Sedan funderar jag skarpt på om ett svar verkligen skulle skilja sig från en man eller en kvinna, och isf på vilket sätt ....

Eller så är det så att kvinnor/tjejer/flickor överlag har ett större intresse för djur?

Min bättre hälft hänger på en del forum, men de handlar om mobiltelefoner och annan tråkig teknik. Han uppskattar det jag berättar om vad som händer här på Buke, men skulle inte själv engagera sig i någon tråd, så intresserad skulle han aldrig bli.

Jag lyssnar artigt på hans berättelser om Steve och alla andra på vad det nu heter, och deras diskussioner om *gäsp* Nokia vs Iphone vs samsung och ... ähh... skittrist.

Där finns dock samma situation som här, folk som kommer in som blåbär och undrar hur man sätter på telefonen till de som programmerar egna applikationer etc etc. Stämningen verkar på hans forum vara som här, ganska god, och det är väl därför han, liksom jag, hänger kvar. Det finns en slags mening alltså.

Eller så är det så att kvinnor/tjejer/flickor överlag har ett större intresse för djur?

Min bättre hälft hänger på en del forum, men de handlar om mobiltelefoner och annan tråkig teknik. Han uppskattar det jag berättar om vad som händer här på Buke, men skulle inte själv engagera sig i någon tråd, så intresserad skulle han aldrig bli.

Jag lyssnar artigt på hans berättelser om Steve och alla andra på vad det nu heter, och deras diskussioner om *gäsp* Nokia vs Iphone vs samsung och ... ähh... skittrist.

.

Men gud, har vi samma karl? Min tittar på diskussioner om bildredigeringsprogram, och garvar högt och delger mig allt Scott och killarna säger och jag kontrar glatt med "Men på buke...!"

Varför slutade Piru att hänga här då? :crazy:

Jag tyckte väl att jag saknade någon på hundforumet.

Jag har inte slutat men slutade ett tag dels så var det tjafs så jag orka inte med det sen så bytte jag jobb och fick skola om ena hunden ganska rejält sen börja utbilda en till så det tog alldeles för mycket av min tid.

Sen som Gabbi skrev så är det ju mer eller mindre tvärdött när det gäller dressyrtrådar bara gulli gull trådar.

Men nu har jag bara två hundar igen tyvärr så finns det lite mer tid att skriva om det dyker upp nån rolig tråd...

39750_151425304873938_100000194091469_467433_6200154_n.jpg

jag försökte pressa pojkvännen på ett svar, han är reggad användare och har skrivit hisnande 1 inlägg. men han tyckte att det var för mycket som inte handlade om träning, utan att det som det skrevs mest om var hundhållning och "titta på min söta pluttinuttiga hund". kanske är det därför det är fler killar på aktivhund? det är ju lite mer tävlingsinriktat.

Bingo.

Utan att verka neggo så är inte buke ett "tränings/tävlings-hundforum". Vill man diskutera sådant går man in på Aktiv hund, där också mest tävlingsfolk hänger (och flera karlar). Om jag vill diskutera hund i allmänhet eller besvara någon fråga alt titta på bilder surfar jag in på buke. Vill jag läsa eller diskutera träning åker jag in på AH istället.

Men vad tråkigt! Vem saknas?

Sisu försvann för mig 1Dec förra året tyvärr :cry: så nu letar jag ny hund med ljus och lykta kommer bli nästan bli omöjligt men man får väl leta på dom linjer man verkligen gillar sen i värsta fall sätta sig och bila ner till tyskland och hämta en ny tik.

Usch då! Beklagar verkligen! :( Hon var en mycket vacker flicka. Ni verkade passa som handen i handsken för varandra!

Får man frågad vad som hände?

Skulle nästan gå så långt att jag skulle påstå att det där är en generell manlig åsikt. Min sambo säger samma sak nämligen. Han fattar absolut inte vitsen med att hänga på forum och diskutera hund och träning, när det är så mycket roligare att vara ute med den.

Tycker det är likadant på de hundforum som jag besöker mellan varven. Ganska få killar rent allmänt.

Där tror jag oxå att orsaken är.

Och rent generellt så strir vi tanter mer om allt än män gör, jag vet många trådar som en man aldrig skulle stå ut att argumentera i ;)

Ja hon var den perfekta hunden för mig båda lika galna och åt det hårda hållet så hon pallade vad som helst en mycket härlig tjänstehund hade hon blivit.

Hon vart förgiftad av nåt. Ville inte obducera henne då hon var så fin och orörd hos vet när han lät henne somna. :cry:

Det jobbiga var i allt att man hade så mycket planer utstakat för henne som uppkörning till väktarhund bara några dagar efter hon gick bort hon hade precis börjat löpa så löpet efter tänkte jag parat henne med Jääkäri. Sen inte minst hennes sällskap helt underbar hund hemma även om ingen tror på mig när jag säger det :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 834
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Rumpnissen
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 567
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka