Varför inga killar på "hund"?

Gabbi

Trådstartare
Varför har vi inga grabbar här på hund? Jag kan inte komma på en enda sen Piru slutade skriva. Ber om ursäkt om jag glömmer nån, men vi kan väl enas om att det inte är så många killar iaf.

Så ovanligt är det ju inte med manliga hundägare?

Sv: Varför inga killar på "hund"?

Kan bara svara för mitt ex
"Jag gillar hundar men avskyr hundfolk" och "varför snacka om att träna hund när man kan träna hund".

Rent generellt är det rätt få killar på buke öht.

Fast jag har reflekterat över det ute i hundrastgården också. Det är bara två-tre grabbar som är ute och går med hundarna och som vågar sig in. Häromdagen satt jag och diskuterade jakt med en kille som var ute med sin wachtel och som kände sig tvungen att komma in och fråga om det verkligen var en Münster han hittat mitt i smeten. :D

Sen när man kommer ut i jaktstugorna är det ju många grabbar som har hund, men de kanske har andra umgängesformer?

Har inte HeRomer skrivit här någon vända förresten? Eller det kanske är på katt? Och är hen kille? Många frågor. Skyller på min begynnande grisinfluensa... ;)

Har inte HeRomer skrivit här någon vända förresten? Eller det kanske är på katt? Och är hen kille? Många frågor. Skyller på min begynnande grisinfluensa... ;)

Jag tror HeRomer är en tjej. Hen födde nämligen barn för ett tag sen enligt en tråd på Föräldrar :D

Okej, jag är förvirrad. MaRomer då? Eller de kanske är systrar?

Jag ska nog försöka sluta gissa tror jag. ;)

Jag tror dom är systrar, ja. Eller om det är kusiner...(?)

Kan bara svara för mitt ex
"Jag gillar hundar men avskyr hundfolk" och "varför snacka om att träna hund när man kan träna hund".

Skulle nästan gå så långt att jag skulle påstå att det där är en generell manlig åsikt. Min sambo säger samma sak nämligen. Han fattar absolut inte vitsen med att hänga på forum och diskutera hund och träning, när det är så mycket roligare att vara ute med den.

Tycker det är likadant på de hundforum som jag besöker mellan varven. Ganska få killar rent allmänt.

Varför har vi inga grabbar här på hund? Jag kan inte komma på en enda sen Piru slutade skriva. Ber om ursäkt om jag glömmer nån, men vi kan väl enas om att det inte är så många killar iaf.

Så ovanligt är det ju inte med manliga hundägare?

Varför slutade Piru att hänga här då? :crazy:

Jag tyckte väl att jag saknade någon på hundforumet.

new_hmm.gif

Ja vad ska man kalla sig då?
Handväskan kan ju relatera till att du kunnat ha hund, väskhund ala Cwiwawa. :D

Ska nog regga mig där, problemet är ju bara att jag hatar Schäferhundar.:angel:

De få som funnits har väl gett upp hoppet om vad de anser är vettiga diskussioner i ämnet hund-hundträning-hunduppfostran etc. kan jag tänka mig..

Haha nog väldigt sant!:rofl:

(inget illa ment om varesig din hund eller någon annans Schäfer, men jag har rejält dålig erfarenhet av just den rasen.. Lika illa som långhårig Collie... :crazy::crazy: ochnågra fler raser.. :o)

Mig gör det ingenting om du inte gillar schäfer. Det finns en hel radda raser jag inte gillar, och det finns sannerligen schäfrar jag inte skulle vilja äga heller.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 834
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Rumpnissen
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 567
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka