Varför hellre veta morfar än mamma?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ellicious
  • Startdatum Startdatum
E

Ellicious

Jag har börjat kolla lite smått på häst och upptäckt att de flesta namnger e och ue. Varför är morfar mera intressant än hästens mamma? :confused:
Mamman skrivs bara ut om det är någon toppenhäst men jag tycker att man hellre skulle vilja veta u än ue? Eller? Någon som kan förklara? :crazy:

Sv: Varför hellre veta morfar än mamma?

En hingst kan lämna flera 100 avkommor per år till skilnad från ston, därför vet man mer om hingstars förvärvning och det gör morfar mer intressant än mamma.

Mamman är sällan på långa vägar lika välkänd som morfar.

Står det t ex Diana säger det ingenting jämfört med t ex Cortez.

Tackar! Nu förstår jag :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 819
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 492
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 300
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18