Varför har vi inte sex? Hur har man mer?

Evas

Trådstartare
Jag och min sambo har varit tillsammans 3 år.

Vi har ett otroligt bra förhållande på många plan, vi har roligt tillsammans och älskar varandra mycket.

Men vi har knappt sex.
I början hade vi det mycket såklart men senaste året har det minskat.

Jag tänder något otroligt på honom, han är det sexigaste jag kan tänka mig.
Han säger att han känner detsamma.

När vi har sex varierar det med snabbisar (för att vi blir sugna när jag ska åka till jobbet tex) och riktigt underbart längre med förspel och hela grejen.

Han bor borta några dagar varje vecka pga jobb men vi är båda lediga på helger och har mycket tid tillsammans övriga vardagar då han är hemma. Senaste månaderna har det varit ungefär 1 gång i veckan, det känns verkligen tragiskt.

Ofta är vi trötta och det blir helt enkelt inte av. Vi fastnar vid varsin dator, eller ser på tv tillsammans.

Jag har dessutom lite svårt för att bli spontant "redo", behöver lite mys för att komma igång där nere. Han skulle kunna bli redo riktigt fort om jag "kliver på" men det är inte lika lätt för mig :/

Jag är för övrigt deprimerad till och från och har dålig självkänsla, vilket kan spela lite i detta.

Skulle behöva tips på hur man kan förändra situationen?
Vi vill båda ha mer sex, men det funkar inte att bara vilja har vi märkt.

Sv: Varför har vi inte sex? Hur har man mer?

Som med allting annat som man vill ska bli av - man bestämmer sig för det.

Varför ska just sex vara så spontant och romansikt när allt annat i livet inte är det? Det mesta måste man se till tt göra plats för i livet.

Bestäm att ni ska ha morgonsex/kvällssex/lunchsex på x-dag. Och planera in ett ordentligare mysigare vildare en viss tid. Säg att ni bestämmer er för att tillbringa lördagsmorgonen tillsammans i sängen. Prata om det redan några dagar innan, påminn varann på kvällen.

Han kan inte ha morgonsex.. :( Den kan ställa sig upp men den funkar inte riktigt som den ska för övrigt. Han är riktigt morgontrött.

Men kan det funka att göra så, bestämma att då ska man ha sex?
(som Lynette och Tom gör i desperate housewives :p)

Han kan inte ha morgonsex.. :( Den kan ställa sig upp men den funkar inte riktigt som den ska för övrigt. Han är riktigt morgontrött.

Men kan det funka att göra så, bestämma att då ska man ha sex?
(som Lynette och Tom gör i desperate housewives :p)

morgonsexet var bara ett exempel :D kan bytas ut mot vilken valfri tidpunkt som helst.

och JA, det är klart man kan bestämma sig för att ha sex.

Alltså - när jag veckopendlade och kom hem till helgen visste jag att vi skulle ha sex. Det var liksom både en plan och en förväntning.
Samma den tiden jag hade en SK. Vi träffades för att ha sex. Det var inplanerat.

Klart man kan göra detsamma med en partner.

Ibland så kan jag eller min man fråga varandra om vi inte kan ha en snabbis när han kommer hem från jobbet. Allt behöver inte vara så jäkla spontant. Vill man ha något så får man fixa det själv.

Det kan dessutom vara rätt upphetsande att veta att man ska bli påsatt så fort han kommer. Och bara det gör i alla fall mig redo att köra igång på en gång utan förspel.

Jag håller med tanten, boka in ett par gånger i veckan då ni ska ha sex och så förbereder ni er inför det. Om du vet vad du går igång på så förbered dig med det, kanske en trevlig middag ihop eller mys framför tvn tillsammans eller ta en promenad ihop. Vad som får dig att gå igång :)

Ibland har vi haft sex innan han ska åka för att vara borta några dagar och jobba men jag känner mig så dum och blir inte alltid riktigt upphetsad. Det är så mycket annat att tänka på och som stör.

Det har funkat bäst när båda helt enkelt blir sugna.

Får försöka planera in och se om det funkar. Mår så dåligt av att ha det såhär.

Ha lite smssex under dagen då?

Berätta vad ni vill göra med varandra när ni kommer hem från jobbet. Hetsa upp er i förväg. Det är dessutom rätt trevligt med ett sånt sms mitt på dagen när det kommer som en överraskning. Skicka iväg något sexigt och se vad du får för respons :)

men sex är väl mycket mer?
om han inte "funkar" på morgonen, så om båda njuter kan man bara smeka varann?
jag har noll sexdrift.har alltid haft.och det stör mej, men vill jag inte så kan jag inte tvinga mej sjäv..
men som sagt.. allt behöver inte sluta med samlag..

Fast du behöver ju inte värdera det som "tragiskt", att ni har sex mer sällan en period. Ibland blir det bara så. Och hellre bra sex sällan än dålig sex ofta, eller?

Pratar ni om det? Vad känner han? Behöver ju inte vara knas, bara att ni inte hinner/orkar just nu och är han borta ngra dagar så hinns det väl inte med :)

Knapplånar mig själv

Sex behöver inte vara så himla ömsesidigt jämt. Om han inte "funkar" på morgonen så kanske han kan slicka dig till orgasm och du smeka honom trots att han inte får utlösning? Var sexiga ihop. Och detta behöver alltså inte - för att förtydliga mig själv - handla om just morgonen.

Sex är så mycket. Allt från snabbisar till enbart smek eller att bara göra det fint för den andre. Och långa samlag.

Kan tycka att det är stora krav att det ska vara fullbordade samtal varje gång man gör en sexuell handling. Om sexet dessutom begränsas till just bara samlagen så blir det ju så "stort" när man väl ska ha sex.

Tragiskt med en gång i veckan? Oj, då är jag och min sambo riktigt tragiska :D Vi jobbar väldigt olika tider och helgerna är alltid fullspäckade, så det där med att ligga kommer i skymyndan. Ibland går det månader utan att vi ligger.

Men - problemet är väl att ni vill ha mer sex än en gång i veckan? Är det för ni har det behovet eller är det för att ni tycker att man "ska" och att ni jämför er med andra och hur det "borde" vara?

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 619
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka