Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför ta5r man föl på en 3 åring och sedan betäcker om henne på fölbrunsten som 4 åring och ännu en gång som 5 åring?
Finns det ett vettigt skäl till detta eller?
Okej! Det jag är lite fundersam på är hur det kommer sig att man gör så eftersom stoet aldrig hinner bli riden ordentligt.
Anledningen till min undran är för att stallägaren skulle köpa en häst som bara blivit riden 6 månader i taget mellan alla betäckningar.
Det vi funderar på är en senskada som vi inte vet om den håller för ordentlig ridning iom att hästen aldrig varit igång ordentligt.
Så stallägaren som ska köpa hästen är orolig för att det tagits mycket föl endast för att hon förmodligen inte håller.
JA, det är vanligt att man betäcker stona varje år.Okej! Då måste jag få ställa en riktigt idiotisk fråga. Är det vanligt att man tar föl varje år och finns dte någon regel för hur många år i rad man kan hålla på med det innan man bör ge hästen ett års vila?
*kl*
Är det verkligen vanligt att man betäcker sina 2 åringar idag??
Personligen tycker jag att det är för tidigt
Varför ta5r man föl på en 3 åring och sedan betäcker om henne på fölbrunsten som 4 åring och ännu en gång som 5 åring?
Finns det ett vettigt skäl till detta eller?
Lämnar stoet bra föl, ser jag ingen anledning att inte avla vidare på henne, bara för att hon är ung.
Jag uppskattar dock att stoet gärna skaffar sig egna prestationer. Den bör alltså ridas in och tävlas lite, för att dess avkommor sedan ska vara attraktiva i mina ögon. För mig är inte bara hingsten viktig!