Varför gör dom så?

E

elina89

Idag tävlade jag i hoppning på min ridskola och jag var där vid kl 8 då den första klassen startade. Ponnyerna startade först och jag hann se rätt mycket av det. Men, till probelmet! Alla tjejer(och killar) som sitter på dem här ponnyerna rider ju hemskt :crazy: Som ett ekipage t.ex. det var en tjej på en mörbrun ponny och denna ponnyn var livrädd för läktaren. Hon som red hästen slog med spöet hela tiden och slet och blev skitarg, tror hon höll på i ca 5 min för att få reda på den. Hästen stegrade sig och skenade nästan iväg ett par gånger. Hon hade noll kontroll. Varför slår man en häst i sådant läge? :confused: Man ska ju försöka få hästen avslappnad så att den kan lite på en, då kan man ju inte straffa den för att den blir rädd?

Fler exemplar var också många som vägrade, nästan alla slog sina ponnyer då också och ca 80 % av alla red i ett tempo som var ruskigt snabbt.

Tycker att detta var väldigt hemskt att se och jag kan säga att det var stor skillnad när de stora hästarna kom in sen. Kan säga det också att detta var clear rounder, så man behöver ju inte ens gå i ett sådant snabbt tempo, men för många så såg det ut som att det var blodigt allvar :(

Sv: Varför gör dom så?

det finns redan 1000 000 sånna här trådar .
diskutera i dom istället så slipper det bli så många om samma sak :idea:

Sv: Varför gör dom så?

Okej, ska leta lite då ;) såg inga andra innan

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 122
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 490
Senast: Freazer
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
6 060
Senast: Lynxsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar