E
elina89
Idag tävlade jag i hoppning på min ridskola och jag var där vid kl 8 då den första klassen startade. Ponnyerna startade först och jag hann se rätt mycket av det. Men, till probelmet! Alla tjejer(och killar) som sitter på dem här ponnyerna rider ju hemskt Som ett ekipage t.ex. det var en tjej på en mörbrun ponny och denna ponnyn var livrädd för läktaren. Hon som red hästen slog med spöet hela tiden och slet och blev skitarg, tror hon höll på i ca 5 min för att få reda på den. Hästen stegrade sig och skenade nästan iväg ett par gånger. Hon hade noll kontroll. Varför slår man en häst i sådant läge? Man ska ju försöka få hästen avslappnad så att den kan lite på en, då kan man ju inte straffa den för att den blir rädd?
Fler exemplar var också många som vägrade, nästan alla slog sina ponnyer då också och ca 80 % av alla red i ett tempo som var ruskigt snabbt.
Tycker att detta var väldigt hemskt att se och jag kan säga att det var stor skillnad när de stora hästarna kom in sen. Kan säga det också att detta var clear rounder, så man behöver ju inte ens gå i ett sådant snabbt tempo, men för många så såg det ut som att det var blodigt allvar
Fler exemplar var också många som vägrade, nästan alla slog sina ponnyer då också och ca 80 % av alla red i ett tempo som var ruskigt snabbt.
Tycker att detta var väldigt hemskt att se och jag kan säga att det var stor skillnad när de stora hästarna kom in sen. Kan säga det också att detta var clear rounder, så man behöver ju inte ens gå i ett sådant snabbt tempo, men för många så såg det ut som att det var blodigt allvar