varför går det inte lika bra?!

timme

Trådstartare
hej
är så att jag har en dressyrsadel som jag älskar och rider jämt i den och sitter jättebra och stadigt i den men sen när jag ska andvända allroundsadeln så har jag ingen balans,jättevinglig och det blir helt hekonbacon!!:p
hur kommer det sig?och vad ska jag göra åt det?

Sv: varför går det inte lika bra?!

Passar allroundsadeln hästen?
Passar allroundsadeln dig?

Troligtvis är svaret "nej" på minst en av frågorna, och då är lösningen "enkel": Byt sadel!

okej:)
det funkade alldelles utmärkt att rida i den för några veckor sedan men sen har jag ridit i dressyrsadeln varje dag och nu igår provade jag allroundsadeln och då va det helt katastrof:pmen ska ta ut en sadelprovare nån dag

Samma här, iaf om jag rider i hoppsadel (som jag typ aldrig rider i) i stället för dressyr sadel, men det brukar släppa efter ett tag. Man sitter ju lite på ett annat sätt och är man ovan blir det ju lite "annorlunda":p

ja dte va min tanke oxå att jag är nog så van vid dressyrsadeln att det känns konstigt för det:p

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 278
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 059
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka