Varför får hunden njursten??? (editerad rubrik)

Mysaan

Trådstartare
Och hur kan man motverkar att det kommer tillbaks eller kommer det alltid tillbaks? :crazy: :confused: Skäms lite för jag borde kunna detta själv men jag har ju haft gröt i hjärnan de senaste 4 åren så den är lite trög i starten. :)

Någon som vet? Kan man ändra kosten och vad ska/bör man i så fall undvika?

Sv: Varför får man njursten???

Har man lätt för att få njursten ska man vara noga med att dricka mkt vatten och skära ner på saltet.

Jag har haft njursten en gång och jag HOPPAS verkligen jag slipper vara med om det igen. Det gör SKITONT:eek: Värsta är att jag gick en halv dag innan jag fattade att det aldrig skulle gå över, och jag fick LOV att besöka akuten.....
De som vet säger att det gör ondare än att föda barn....kan ju vara bra att veta tills den dagen kommer :p

Näää fy 17.....efter det har jag faktiskt börjat dricka mer vatten....och jag har ännu inte fått det igen....

Sv: Varför får man njursten???

Tack för svaret!

Nu är det min hund som är drabbad och det är svårt att få henne att dricka mer. Hoppas hon slipper drabbas mer i alla fall.

Sv: Varför får hunden njursten??? (editerad rubrik)

Åh tack för länken. Nu blev jag lite klokare i alla fall. :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 266
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
15 056
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
3 010
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar