Varför denna j***a ras RASISM?????????(långt )

Sv: Varför denna j***a ras RASISM?????????(långt )

Ni har säkert alla jätte trevliga hundar men jag har sett för mycket av vad dessa raser kan gör och vill därför inte låta min hund hälsa på dem. Jag vågar inte riskera något och tycker att de flesta där jag bor som har den rasen är oansvariga och har NOLL pli och koll på sina hundar. Massa ungdommar som vill vara tuffa med en "tuff" hund.Sen kan det så klart hända vad som helst med alla raser men alla raser kan inte göra samma skada.

Jag hoppas att man kan få se lite trevligare saker av dessa raser så att man kan ändra uppfattning av dem. Men tyvärr blir det lätt att om man ser mycket illa av en ras så undviker man den oavsett vilken ras det är.

Jo precis, oavsett vilken ras det är..

Som skrivet jag låter inte någon okänd hund hälsa på Zaga, det finns liksom ingen anledning.

Jag skaffade inte min hund för stt bevisa för andra vilken underbar hundras det är, jag skaffade en Staffe för att jag såg chansen att ha en liten men stark och uthållig hund..

Dvs jag blir trött på att folk utmålar "kamphundar" som en och samma ras, det är faktiskt en jäkla skillnad på raserna som ingår i begreppet "kamphund"

Jag låter inte Zaga hälsa alls på okända hundar oavsett ras, en liten schnauzer kan ju likväl bita tag i henne och i sin tur sätta spår hos henne..

Dom hundar jag känner till väl får hon också leka med, oavsett ras ...

:bow:

Håller med till punkt och pricka! Aldrig att jag skulle låta mina hundar hälsa på någon okänd hund, vare sig det är en papillon eller en pitbull!

/MosterMia, vars dvärgschnauzers lekflock för tillfället består av två cavalierer, en stooor korsning och en rottis

kl

Jag låter inte heller mina hälsa på främmande hundar. Mina hundar är väldigt små(3 kg st). Och skulle det bli bråk så skadas de så lätt. Många ser mig säkert som en tråkig och mesig småhundsägare som daddar med sina låtsashundar. Men hellre det än att mina hundar blir sönderslitna. Jag är väldigt försiktig med att låta mina umgås med större hundar.
Jag har flera i min bekantskapskrets som fått sina Pappisar svårt skadade av lösa hundar. En hund fick avlivas senast här i veckan. Den blev totalt sönderbiten på sin brukshundsklubb. Av en hund som den träffat väldigt mycket och varit "bästa vän" med. Det gick inte att rädda den pga omfattande skador. Det här var heller ingen sk kamphund som högg.

Mina egna har blivit attackerade även de. Även om de inte fick några synliga skador så blev de väldigt uppskrämda.

Dock så umgås de nästan dagligen med en Amstaff/Pitbull korsning. Men den här hunden känner vi väldigt väl. Och hon låter mina hundar vara helt. Först ville hon gärna pussa ihjäl dem. Men mina blev förbannade. Så nu dyrkar hon dem på avstånd.;)

Jag har kännt en hel del Pitbulls och Staffar. En del av dem har visat både kamplust och viss agression mot andra hundar, oftast inte människor. De har inte fått umgås med mina hundar. Men många har även varit väldigt trevliga. Mycket har berott på ägarna.

oftast är det rasägarna själva som startar dessa "rasse-trådar"

Det spelar liksom ingen roll vilken ras det är, småhundar, kamphundar, vakthundar... utmärkta exempel finns på hästsidorna också om ofta travare och fjordingar...

jag tror loke hade blivit störtkär i din hund. självklart hade han fått leka med henne, men du vet ju vad du skaffat för hund också. sedan är jag inte hysteriskt avogt inställd till engelska staffar. det börjar någonstans vid amstaff ;)

jag tror loke hade blivit störtkär i din hund. självklart hade han fått leka med henne, men du vet ju vad du skaffat för hund också. sedan är jag inte hysteriskt avogt inställd till engelska staffar. det börjar någonstans vid amstaff ;)

Ja för du vet vad skillnaden på de två raserna är ...

Men jag blir "trött" på att folk benämner kamphundar som en RAS, det är en benämning på ett flertal raser som alla har använts till kamp.
Men skillnaden är STOR.

Bullterriern och Staffen är väl dom två raser som hör "mest" ihop...

Jag tror Zaga hade avgudat Loke, du får hojta om du ska uppåt Göteborgstrakten någon gång :D

Senast ändrad:

:bow:

Håller med till punkt och pricka! Aldrig att jag skulle låta mina hundar hälsa på någon okänd hund, vare sig det är en papillon eller en pitbull!

/MosterMia, vars dvärgschnauzers lekflock för tillfället består av två cavalierer, en stooor korsning och en rottis

Vi är ju några i Göteborgområdet från Buke, vi borde kanske ordna någon liten buketräff ?

Vi har ju lika gamla valpar och jag LOVAR, min lilla kampgris har inget ont i sig ( bara en jäkla massa bus och lek )

:D

Jag skulle inte ha något problem att låta mina hundar hälsa på din hund om jag visste att det var du som hade henne. Du är ju medveten om vad du köpt för ras och satt dig in i hur den fungerar.

Dock så ser jag ju inte det om jag bara ser ngn ute på gatan, de allra flesta just kring där jag bor är machokillar med en tuff hund som står och hänger vid t-banan om kvällarna. Dessa går jag omvägar runt när jag är ute.

min största fråga är varför det finns så många idiotiska kamphundsägare som i vått och torrt måste starta trådar och försvara sina älskade nallebjörnar.

ex pittbull är en hund som använts vid kamp. det ligger i deras natur och gener att bita ihjäl andra hundar.n Dock inte utan anledning dock vid en konfrentation mellan 2 hundar litar jag mer på en golden än en pitbull.

har personligen inget emot rasen då jag själv hjälpt till att ta hand om en staff som vart kamphund innan. Mycket trevlig,glad och underbar flicka men man var konstant tvungen att ha stenkoll och hunden kunde ist aldrig vara lös då jag inte litar ett skit på henne med andra hundar. Mot alla var hon en ängel hundvalpar,barn,katter allt. Men i en trängd situation skulle hon antagligen reagerat mycket starkare än min flatte skulle göra. Därav att jag aldrig litade på henne lr kunde ha henne bland barn och andra djur utan 100% koll

Därav ingen hundras för mej. Som sagt inget emot hundarna mest dom oftast idiotiska ägarna som inte har en aning om vad dom faktiskt har i kopplet. Det är Ingen familjehund rätt igenom.

Jo jag förstår dig, jag gör detsamma ( undviker hundmöten ) men det gäller alla hundraser där jag anser att ägaren (kan) brista/brister i sin hundhållning..

Vi har ju lite problem med olika blandraser här i Gbg så jag håller mig och min gris ur deras väg..

Men som jag skrev tidigare, blir så trött på att folk drar alla kamphundar över samma kam... ( som om kamphund är en ras )

Eftersom de finns 3000000 såna hära trådar så tycker jag att alla bukare som har problem med deta kan skicka PM till dom som nu hatar Pitbull ..

De kommer alltid vara en ras sOm folk inte gillar hur mycket jag än älskar pitbullen så kommer folk hata den..som andra hatar andra raser thats IT!!!!!

Bullterriern och Staffen är väl dom två raser som hör "mest" ihop...
Håller med. De har jag aldrig hört någon här i området som råkat ut för utan det är pitbull blandningarna som jag pratade om. Bullteriern känner jag många härliga och har även träffat på trevliga engelsk staff.. Men Amstaff där har jag inte lika bra erfarenheter och inte heller av dessa blandningar mellan amstaff och pitubull osv

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 393
Senast: soom
·
Övr. Hund Skriver anonymt eftersom de personer det handlar om är mina hyresvärdar, varför detta är lite känsligt. Läget är alltså såhär; Grannen...
Svar
16
· Visningar
2 888
Senast: Ensam
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 856
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar