Varför blir jag inte förvånad?

Sv: Varför blir jag inte förvånad?

tyckte de fanns en till...nästan värre. Skulle aldrig köpa en hund av blandingen rottis, schäfer, norsk älghund, sibirien huskey och collie. lär bli mycket jobb :crazy:

tyckte de fanns en till...nästan värre. Skulle aldrig köpa en hund av blandingen rottis, schäfer, norsk älghund, sibirien huskey och collie. lär bli mycket jobb :crazy:
:eek:

Angående ämnet: Dom är säkert jättesöta, både mamma och pappa. Klart att det ska bli små barn! :crazy:

Ser sällan sådana annonser, så ditt uttalande är verkligen att hårddra. Kan dock inte läsa att denna hund är en gatuhund. Bara för den är från Spanien så betyder det inte per automatik att det är så. Träffade en dam förra veckan som hade en hund från Spanien, den hunden hade hon fått av sin granne där nere...är den en gatuhund då ?

Senast ändrad:

Jag har själv avlat på blandras. Men då en känd korsning och stor efterfrågan (valparna tingade innan tiken ens fött dom)

Men viss blandrasavel blir man ju mörkrädd av. :eek:

Av texten att dömma lät det ju som en tjuvparning.... undra om dom 2 andra också var det :confused:

En bekant till oss har köpt en korsning mellan spansk gatuhund och en "fin" pappa, den parningen var planerad och det var tikens fjärde kull (var 3 år) ... då blir man mörkrädd. Dom visste inte vad föräldrarna var för ras och anledningen till att dom parade var att föräldrarna var sååååå snälla och dom ville ha en "ny" tik. Skickade iväg ett mail och frågade om olika saker till dom men fick inga vettiga svar... bara att mamman och pappan var snälla/söta/gulliga och att dom var friska (dock ingen veteriärundersökning).

Sånt kan man ärligt talat aldrig sia om i förtid..eller kan du ?

Man kan misstänka. Vad föranleder din förhoppning om att brukshundsmixen ovan skulle bli LÄTT att jobba med? Betänk ytterligare att bruks och tävlingsintresserade som möjligen skulle kunna shejpa till den, inte kommer att köpa den.

Senast ändrad:

Vem ska förbjuda blandrasavel? Regeringen?

Jag tycker att mycke av den renrasiga aveln är ungefär lika illa som blandrasaveln.

Jag tycker att det börjar bli lite av sandlåde nivå på det här med blanras mot renras!!!Börja med att sopa rent fram för eran egen dörr innan ni ger er på andras.En hund är för mig en hund.Sen är det skit samma om det är en blandras eller inte,bara hunden är sund och trevlig.
J*vla snobberi,det är vad det är!!:mad:

En hund är en hund. Har någon sagt något annat? En blandras är självklart lika mycket värd och ska älskas lika mycket som en renras.

En hund är en hund. Har någon sagt något annat? En blandras är självklart lika mycket värd och ska älskas lika mycket som en renras.

Jag ser aldrig såna här länkar till renras avel,där men förfärar sig över extrem aveln.MEN,ni sitter ju här och tycker att blandras aveln ska förbjudas.Det tolkar åtminstone jag som ni inte tycker att "blandisar är lika mycket värda.Är det priset på hunden eller???

Då har du missat alla trådar om extrem schäfer avel då? För det vet jag har varit uppe en massa gånger

Jag har aldrig någonsin startat en sån här tråd och har heller inget behov av att sitta och leta på blocket efter alla konstiga annonser, som många uppenbarligen gör eftersom det ploppar upp såna här trådar stup i kvarten.

Jag tycker att alla levande hundar ska älskas och behandlas med samma respekt och värdighet. Det är därför jag inte förstår varför man föder upp valpar som med stor sannorlikhet kommer behandlas som "slit och släng" (tyvärr vanligare med blandras än med renras) eller varför man korsar raser med så olika arbetsbakgrund att resultatet riskerar bli helt förvirrat vilket många gånger leder till att hunden hamnar på blocket när ägarna tröttnar.

Jag förespråkar inte extremaveln heller. Senast igår började jag nästan gråta när jag såg en bild på en mastiff som inte kunde se någonting för alla rynkor hon hade.

Det är rent och fint utanför min ytterdörr. Om det är snobberi att se till hundartens bästa så får det väl vara det.

Jag tror ingen här ser ner eller tycker illa om blandraser, däremot är det onödigt att framställa fler, särskilt när så många hamnar på hundhem.

Liknande trådar

Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
930
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka