Jag har varit deprimerad i minst 10 år. Jag förstår inte varför jag inte kan bli bättre. I grunden har jag egentligen ett bra liv jämfört med många.
Bra saker i mitt liv:
*Äger två fina hundar
*Är hyfsat fysisk frisk och kapabel
*Bor på landet i hus
*Har bra relation till min familj, har alltid varit vän med mina syskon
*Haft råd att köpa en bra data som jag kan spela på, ett intresse jag tycker om
*Har absolut ingen bra inkomst men kan för det mesta köpa det jag vill ha
Dåliga saker i mitt liv:
*Har grav social ångest som stoppar mig att göra saker jag vill i livet (tex jobba, skaffa vänner, ta körkort, spela online med nya personer, träna/gymma, göra saker på egen hand)
*Kan inte rida pga social ångest och ekonomin. Ett stort lidande för mig då detta alltid varit min stora passion (har / har haft ambition om elitsport)
*Bor fortfarande hemma trots 22 år gammal
*Känner mig ful, tjock och otränad. Möjligtvis har jag kroppsdysmorfi
*Lever på bidrag
*Har trauma från barndomen som sitter kvar
*Har aldrig haft en bra vänskap, endast toxiska. Vet inte hur en bra relation ska vara.
Är mina dåliga saker i livet skäl att må dåligt? Jag orkar knappt gå upp på morgonen. Känner mig otacksam, har ju mina hundar som jag älskar som borde ge mig livskraft. Men inte ens saker jag tycker om att göra kan ge mig kraft längre.
”Gå till en psykolog” kanske ni tänker. Jag har haft kontakt med psykiatrin under hela barndom och tonår utan framgång. Har sån social ångest att jag inte kan prata med dom. Alla säger att dom inte kan hjälpa mig längre. Känner mig gnällig. Men önskar att jag bara kunde trycka på en knapp för mina problem så dom bara kan försvinna och jag kan få bli normal
Bra saker i mitt liv:
*Äger två fina hundar
*Är hyfsat fysisk frisk och kapabel
*Bor på landet i hus
*Har bra relation till min familj, har alltid varit vän med mina syskon
*Haft råd att köpa en bra data som jag kan spela på, ett intresse jag tycker om
*Har absolut ingen bra inkomst men kan för det mesta köpa det jag vill ha
Dåliga saker i mitt liv:
*Har grav social ångest som stoppar mig att göra saker jag vill i livet (tex jobba, skaffa vänner, ta körkort, spela online med nya personer, träna/gymma, göra saker på egen hand)
*Kan inte rida pga social ångest och ekonomin. Ett stort lidande för mig då detta alltid varit min stora passion (har / har haft ambition om elitsport)
*Bor fortfarande hemma trots 22 år gammal
*Känner mig ful, tjock och otränad. Möjligtvis har jag kroppsdysmorfi
*Lever på bidrag
*Har trauma från barndomen som sitter kvar
*Har aldrig haft en bra vänskap, endast toxiska. Vet inte hur en bra relation ska vara.
Är mina dåliga saker i livet skäl att må dåligt? Jag orkar knappt gå upp på morgonen. Känner mig otacksam, har ju mina hundar som jag älskar som borde ge mig livskraft. Men inte ens saker jag tycker om att göra kan ge mig kraft längre.
”Gå till en psykolog” kanske ni tänker. Jag har haft kontakt med psykiatrin under hela barndom och tonår utan framgång. Har sån social ångest att jag inte kan prata med dom. Alla säger att dom inte kan hjälpa mig längre. Känner mig gnällig. Men önskar att jag bara kunde trycka på en knapp för mina problem så dom bara kan försvinna och jag kan få bli normal