Varför alla dödsfall?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
Sv: Varför alla dödsfall?

Jo, jag instämmer i detta. Är själv gammal idrottare, och skulle aldrig komma på tanken att gå ett träningspass med feber i kroppen. Och inte heller om jag står på medicinering (Penicillin).
När det gäller min unghäst så ville jag ta hem honom under sjukperioderna och återkomma med honom när han var frisk. Men idiotiskt nog lyssnade jag på tränaren, som har mkt goda referenser från bl a en av Sveriges bästa tränare/kuskar, och lät hästen vara kvar. Jag förbannar mej själv idag att jag inte insisterade mera och att jag inte tog hem hästen. Det är lätt att vara efterklok.
Ringer mälarkliniken idag för att boka tid för komplett genomgång.

Den här teorin med underliggande infektioner som kom upp nånstans i början av tråden; där gäller ju samma för människor. Vi ska ju inte anstränga oss med halsont, för det onda i halsen indikerar på att kroppen innehar en funktion. Om jag inte minns fel var det en tolvårig pojke förra sommaren som avled på fotbollsträningen för att hjärtat/kroppen inte klarade mer. Och då var det en underliggande infektion som ställde till det.

Jag pratade nyss med Benny och det var tydligen ingen infektion, inte vad de kunde få fram iallafall.Det är alltså fortfarande tt frågetcken.

Jag tror på Bulwark samt tror jag att man övertränat dessa hästarna. t.ex. sätter igång med en rivstart efter vila osv.

Människor som lider av fetma och rättvadeva springer en mil borde få problem med hjärtat förr eller senare. Jag menar inte att hästarna är äverviktiga men fetman var där bara för att säga att de inte var tränade;)

Dessutom finns det ju fotbollspelare som bara fallit ihop döda helt plötsligt. Det har visat sig att Diklof*nak är tjuven i dramat. Kanske finns det en motsvarighet till denna medicin fast för hästar?

Liknande trådar

Trav Rune U.S. är död. Så tråkigt. http://travnet.se/www/public/webb/default.asp?infoID=59389&infoTyp=nyhet#
Svar
0
· Visningar
958
Senast: Roquepine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Mantorpstränaren Claes Svensson (bilden) hotas av åtal för att han slog sin häst under ett lopp på hemmabanan i somras. Läs...
Svar
2
· Visningar
1 237
Senast: kopparberg
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Prince Juliano e. Juliano Star har flyttats från Karl-Erik Kihlman till Timo Nurmos. Läs mer...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Förväntningarna inför Brioni s årsdebut på Jägersro var höga. Den här hästen har ju nämnts både som en kandidat till...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka