Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har en Jeep Liberty. Den är grym att köra på alla underlag och väldigt enkel att fälla ihop. Shoppingkorgarna är väldigt rymliga jämfört med Brion och Buggaboon som vi också har haft. Har kört i snö, hästhagar, lera, på knöliga stigar och traktorvägar osv och den är helt suverän. Den passar ihop med AktaGracos babyskydd. Den har även inbyggda högtalare så att man kan spela musik med sin telefon eller mp3. :) Tyvärr finns det ingen liggdel till den. Min man är 194 cm och han har inga problem med att den är för låg (går inte att ställa höjden på handtaget). Den kostade ca 1600 kr.
81a%2BvFmzmgL._SL1500_.jpg
Var har du köpt den?
 
Hittade den typ bara i USA? Jeep säljer den för sisådär 1500 beroende på modell medan tillverkaren Kolcraft vill ha mer för den! Skumt.
 
BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
2 Mars, FengurLaugar, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
17 Mars Jast, 1:a barnet, pojke
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
4 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
16 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Uppdaterade BF listan lite.

Var på RUL i dag. Alt som det skulle. Lille låg med huvudet ned och sparkade som bara det. Inget konstigt att jag började känna det förre veckan. Blev flyttat 3 dagar. Från 14 till 17 mars, och det är en liten kille. Sambo blev jätte nöjd. Jag trodde det inte spelet någon roll för mig men kände faktisk att jag blev lite besviken för att det inte blev tjej. Vet inte varför. Men det varade i 30 minuter sen var jag glad igen.
 
Åh vad fint!!! Var det svårt?? Om du utgår från att den som frågar inte är särskilt skillad alls på det där med att sy... Lyckades med att få ihop två vänstertofflor som mitt bästa resultat under syslöjden för sisådär 15 år sen...

Det var inte så svårt! :) Jag är helt lost när det gäller sånt här annars. Det enda jag syr är trasiga eksemtäcken till hästen och då är det väldigt inte noga hur det ser ut bara det hänger ihop :p Kan ju säga så här, kan jag, kan vem som helst! :D

Min man var riktigt impad när jag visade honom! Han tyckte det var bra gjort eftersom jag knappt sytt alls mer än på syslöjden på högstadiet :p
 
Det var inte så svårt! :) Jag är helt lost när det gäller sånt här annars. Det enda jag syr är trasiga eksemtäcken till hästen och då är det väldigt inte noga hur det ser ut bara det hänger ihop :p Kan ju säga så här, kan jag, kan vem som helst! :D

Min man var riktigt impad när jag visade honom! Han tyckte det var bra gjort eftersom jag knappt sytt alls mer än på syslöjden på högstadiet :p

Känns som det är läge att åka på visit hem till Gotland och sno med sig mammas gamla symaskin tillbaka!
 
Det var inte så svårt! :) Jag är helt lost när det gäller sånt här annars. Det enda jag syr är trasiga eksemtäcken till hästen och då är det väldigt inte noga hur det ser ut bara det hänger ihop :p Kan ju säga så här, kan jag, kan vem som helst! :D

Min man var riktigt impad när jag visade honom! Han tyckte det var bra gjort eftersom jag knappt sytt alls mer än på syslöjden på högstadiet :p

Vad vart förresten kostnaden ungefär? Tänker om jag kommer tycka det är värt besväret om jag tycker det är svårt O_o
 
Vad vart förresten kostnaden ungefär? Tänker om jag kommer tycka det är värt besväret om jag tycker det är svårt O_o

Tror tyget jag köpte inte var det billigaste precis. Tänkte aldrig på priset utan köpte det jag ville ha bara :D Men allt som allt kanske 400 kr. Har googlat efter babynest att köpa och nya kostar närmare 900 kr och det är jag för snål för :o Hade jag inte velat göra ett eget så hade bäbis fått bli utan ;)

Jag förberedde min mamma på att hon skulle få ta över om jag blev knäpp på det! Men jag sydde klart det själv på två kvällar :)
 
Uppdaterade BF listan lite.

Var på RUL i dag. Alt som det skulle. Lille låg med huvudet ned och sparkade som bara det. Inget konstigt att jag började känna det förre veckan. Blev flyttat 3 dagar. Från 14 till 17 mars, och det är en liten kille. Sambo blev jätte nöjd. Jag trodde det inte spelet någon roll för mig men kände faktisk att jag blev lite besviken för att det inte blev tjej. Vet inte varför. Men det varade i 30 minuter sen var jag glad igen.
Mitt ex sa att det inte spelade någon roll vilket kön barnet hade (då vi väntade första barnet) men när han väl var född så framkom det att det allt var lite viktigt att det var just en pojke.
 
Uppdaterar: Har nu fått korrekt datum för i förhållande till ivf.

BF-Lista
Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
2 Mars, FengurLaugar, 2:a barnet
11 Mars Girasol, 5:e barnet, flicka
17 Mars Jast, 1:a barnet, pojke
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet
April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
4 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
16 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet
Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Varit på RUL idag och allt såg bra ut med bäbisen som döm om min förvåning är en flicka!!! MEN moderkakan ser inte riktigt bra ut och troligtvis är det den som blöder och inte att kroppen försöker göra sig av med den döda tvillingen där vi fortfarande såg hinnsäcken. Jag är ändå ganska van att titta på ultraljud i sig och kände mig som en fågelholk och sa till slut, vad konstigt det ser ut, ser ju ut som om min grovtarm skymmer bäbisen. Nja sa barnmorskan, det är moderkakan och den är delad i sk. biplacenta. Det brukar normalt sett inte vara någon fara för barnet men de ska kolla upp det. Så förutom läkarbesöket 23/10 så har vi fått ultraljud till läkare den 30/10. Så just nu känns det som om där är lite pådrag över lag.

Annat kul var att när vi skulle lämna ultraljudet så sitter det en mamma i väntrummet med exakt den Tako Laret -vagnen vi har tittat på, så nu fick vi klämma och känna irl. Närmsta affär är annars 22 mil bort.
 
Jag ska på inskrivning nästa vecka och tänkte fråga om sambon har någon glädje av att följa med eller ej?
Han var med på hälsosamtalet i v. 6, BM ställde lite frågor till honom då och de funderingar som vi hade tog vi upp vid det tillfället. Nästa vecka verkar det bara tas prover som vi får svar på under UL i v. 12.
 
Jag ska på inskrivning nästa vecka och tänkte fråga om sambon har någon glädje av att följa med eller ej?
Han var med på hälsosamtalet i v. 6, BM ställde lite frågor till honom då och de funderingar som vi hade tog vi upp vid det tillfället. Nästa vecka verkar det bara tas prover som vi får svar på under UL i v. 12.

Min man var inte med på varken hälsosamtal eller inskrivning med dottern och inte inskrivningen den här gången (skippade hälsosamtalet). Känns inte som att han skulle haft någon värre nytta av det faktiskt. Men jag hade med honom senare i graviditeten då förlossningsbrevet skulle skrivas. Det kommer han få följa med på även denna gång för den infon vill jag att han har med sig också ifall jag inte fattar så mycket när allt drar igång :p
 
Jag ska på inskrivning nästa vecka och tänkte fråga om sambon har någon glädje av att följa med eller ej?
Han var med på hälsosamtalet i v. 6, BM ställde lite frågor till honom då och de funderingar som vi hade tog vi upp vid det tillfället. Nästa vecka verkar det bara tas prover som vi får svar på under UL i v. 12.
Min sambo följde med, men det var nog egentligen inte nödvändigt så egentligen. Vi ville det båda två.
Provtagningen inför kub var bara blodprov så då gick jag själv men kubtestet ska han med på sen :-)
 
Det där med att bada bubbelpool??
Jag ska på spa med en väninna och nu läser jag på anläggningenshemsida att jag som gravid inte bör bada bubbelpool. Varför då? Bebis ligger ju skyddad inne i magen. Vet ni?
 
Kan tipsa om en tjej på Facebook som syr babynest. Vi köpte ett av henne när vi väntade barn 2012-2013. Är hur nöjd som helst med mitt! Kostar ca 400:- tror jag. Ifall någon vill veta mer så får ni skicka ett PM,för antar att man inte får länka här. ;)
 
Mitt tips är egentligen att sy babynest själv. Är bara ett par raksömmar, så det borde de allra flesta klara av :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 292
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 317
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp