Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag berättade om graviditeten för min chef idag.

Först blev hon så glad att hon inte kunde sitta still på stolen utan hoppade upp och kramade om mig.
Sen kom hon på att det var ju rätt tråkigt för henne och avdelningen att jag skulle vara borta en tid då..
Sen kom hon på att hon hade massa saker efter sina barn som jag kunde få, och pratade mest om detta istället för omplanering av projekt resten av samtalet!

Behöver jag säga att jag gillar min chef? :bump:
 
Träningsvärken svarade jag på innan, men just det citerade låter ganska typiskt foglossning.
Tips, läs på om foglossning och vilka rörelser du ska undvika. (jag har skrivit en del här i tråden vill jag minnas).
Har du tur kan du få det att stanna vid träningsvärk, har du otur/inte tar det på allvar så är risken stor att även du får en kniv i röva ;)
Låter inge vidare!! Ska läsa på och ta det på allvar, blir rädd när jag hör om dom som behöver kryckor och rullstol!!
 
Hrm, nu när foglossning kom på tal. Jag har haft en stelhet i ena skinkan som jag först trott var en muskelknuta eftersom en har ömmat till när jag suttit ner länge, eller känts av när jag gått mycket. Den har dock inte gjort särskilt ont. Men idag gör sticker det verkligen som ett knivhugg på precis den punkten och det är svårt/jobbigt att göra vissa saker.
 
Fy va det låter hemskt med foglossning! Flera av mina vänner hade problem med det, stora problem! Sist klarade jag mig helt och nu när jag gått in i v 21 har jag inte märkt något än heller. Hoppas ju givetvis att slippa det även denna gången!
 
Fy fasen, jag fick foglossning skittidigt och hämtade ut bälte redan i juli. ca v6. Har ju haft bekymmer med det i tidigare graviditeter också vilket min bindvävssjukdom bidrar till givetvis. Men det är ett skit. Ibland är jag bara öm och nästa sekund kan jag knappt gå. Att ta ev mig skorna är ett moment jag inte längre klarar. Dvs lyfta foten ur skon. Det är värre än att gå i trappa. Ta mig i och ur bilen är en annan sak som är svår. I övrigt rör jag ju inte så mycket på mig just nu...
 
Min bäbis börjar få till regelrätta sparkar! Känns nästan obehagligt och jag rycker till varje gång :p Men för det mesta är det bök som mest är mysigt :) Började klippa till tyget som ska bli babynest igår. Dottern var himla nyfiken och skulle "hjälpa till" och sa hela tiden "bäbi ha den" :love: Tänkte rida direkt efter jobbet idag medan dottern och pappan är på gympa så kanske jag fortsätta lite på nestet efter vi nattat lilla fröken sen :)
 
Min bäbis börjar få till regelrätta sparkar! Känns nästan obehagligt och jag rycker till varje gång :p Men för det mesta är det bök som mest är mysigt :) Började klippa till tyget som ska bli babynest igår. Dottern var himla nyfiken och skulle "hjälpa till" och sa hela tiden "bäbi ha den" :love: Tänkte rida direkt efter jobbet idag medan dottern och pappan är på gympa så kanske jag fortsätta lite på nestet efter vi nattat lilla fröken sen :)

Vad härligt att dottern är så engagerad i bebisen!!

Kände förresten det första fladdret igår, tror det var det iaf. Svårt att utskilja när man inte vet hur det ska kännas ;).
 
Vad härligt att dottern är så engagerad i bebisen!!

Kände förresten det första fladdret igår, tror det var det iaf. Svårt att utskilja när man inte vet hur det ska kännas ;).

Hon är helt bäbisfixerad ;)

Mysigt att börja känna! Vilken vecka är du i? Med dottern fattade jag först närmare v 20 att det var rörelser. Den här gången kände jag första i v 16 då jag visste hur det skulle kännas nu :p
 
Hon är helt bäbisfixerad ;)

Mysigt att börja känna! Vilken vecka är du i? Med dottern fattade jag först närmare v 20 att det var rörelser. Den här gången kände jag första i v 16 då jag visste hur det skulle kännas nu :p

Ja, det hela känns mer påtagligt :). Är i v. 18 (17+3) så antar att det lär kännas mer och mer framöver, vilket känns välkomnet!
 
Du hade kanske moderkakan i framkant? Då brukar man inte känna lika mycket. Eller så hade du bara turen att ha en lugn bebis ;)

På bb så kollade vår bm intressant på bebis och frågade mig sedan om han sparkade mycket? Man såg nämligen hans lårmuskler väldigt tydligt, och det är tydligen inte jättevanligt :cautious:

Det kanske är så. Eller så är den lugn fast just nu kunde den få vara livlig för just nu funderar jag nästan på om jag inte är gravid alls. Men förhoppningvis är allt bra :)
 
Undrar på om jag börjar kjänna lite liv der inne. Tänkte först at det var tarmrörelser, men det är lite annerlunda och oftare. Snabba små rörelser i mitten der nere och ut mot sidera, mest vänster. Blir roligt med RUL på onsdag. Är da v. 18+4. Har bestämt at vi tar reda på könet.

Hva gjör ni? Ska ni ta reda på könet?

(Ursäkta igen för min dåliga svenska. Bättre at jag skriver på norsk? Men då lärer jag aldri.)

Vi kommer inte att ta reda på könet. Jag tycker att det är kul att gissa :) Fast än har det varit lite dåliga ledtrådar. Men tror det är för att jag jämför så mycket med förra graviditeten.
 
Ja, alltså jag försöker ju som du säger mig se sakerna framför mig men det känns bara så jätteavlägset. Likaså att köpa barnvagn och kläder och allt annat praktiskt runt om.... Jag kan inte se mig göra det och får nästan bara ångest av att jag ska behöva köpa vagn m.m. Känner en del som är gravida och som tycker att köpa saker och planera var/är det bästa.. ehh säger jag.

Jag hade jättesvårt att köpa något förra gången och väntade in i det sista med att handla. Det kändes bara konstigt..
Fick ett tips om ett bra terrängfordon till vagn här på buke. Sen gick jag ut på blocket och det första som jag ser är just den vagnen till bra pris och jättefint skick. Fast den fanns i Uppsala 7 mil bort men som tur var jobbar min mamma där och hon skulle precis sluta jobbet så den var typ inhandlad en timme senare :)
En Emmaljunga Duo Edge blev det, rekommenderas om man bor på landet iaf. Men den är rätt otymlig att ta med sig i bilen.
 
Var på mvc idag och fick tid till sjukgymnast för att reda ut om det är foglossning eller ev nån gammal skada som spökar. Hade hoppats på att jag hade lite dåliga värden nånstans så att det fanns nåt bra piller jag kunde knapra i mig för att få bli pigg igen men nope, allt var tipptopp...

Så nu är det bara lång väntan till nästa UL :)
 
Jag har verkligen fastnat i barnvagnsträsket. Jag vill inte ha en stor otymplig vagn, när jag är hemma så kommer den i vanlig ordning bo i bilen typ. Den behöver ha ett justerbart högt handtag eftersom mannen är 190+ och jag vill ha en duo, gärna med bilskyddet och snabbfästen så man kan ta stolen på vagnen i början. Kort och gott, jag vill typ inte ha en svensk vagn som alla andra har och den ska vara billig. Men shit vad handikappande att leta på nätet och läsa på än tyska, holländska, polska osv. Jag som knappt kan svenska ;)

Inser att när jag fick barn första gången så fanns det inte många märken på marknaden och de var ta mig tusan dyra då också. Vi gav 5000:- för vår Emmaljunga för 15 år sedan! Stor, otymplig och inte kul att köra. Bäst har jag gillat den joggingvagn vi köpte samma år som de kom ut på marknaden typ, underbar och tog sig fram överallt, hästhagar, kalhyggen i skogen, ja allt. Var bara att köra på framhjulet liksom. Sen blev det en tvillingvagn från Emmaljunga sex år senare och visst hade det hänt grejer i utvecklingen, men fortfarande inte imponerad. Brio har jag aldrig gillat. Teutonia hade min mamma till lillebrorsan som är 24 i år. Kommer ihåg att den var grymt snygg att se på vs vad som annars fanns, men såå klumpig. Men den hade rött underrede och grå överdel.. (barndomsminnen) Nu suktar jag efter en kaki, grå, brun eller annan smutstålig färg, chassit får gärna vara i en rolig färg... Alltså inga ljusa färger -vis av erfarenheten så är det ett helsike att hålla fräscht liksom faktiskt svart sen när barnet kan själv och "kravlar från lerpölen i stallet upp i vagnen", utesluter dock inte svart färg då jag inte vill ha en pippigul/grön/rosa.

Skulle kanske kunna tänka mig en sån här... http://www.ebay.de/itm/Kinderwagen-..._Kinderwagen_Buggies&var=&hash=item3a8e288f23 men verkar finnas i Sverige också till ungefär samma pris...
 
Jag har verkligen fastnat i barnvagnsträsket. Jag vill inte ha en stor otymplig vagn, när jag är hemma så kommer den i vanlig ordning bo i bilen typ. Den behöver ha ett justerbart högt handtag eftersom mannen är 190+ och jag vill ha en duo, gärna med bilskyddet och snabbfästen så man kan ta stolen på vagnen i början. Kort och gott, jag vill typ inte ha en svensk vagn som alla andra har och den ska vara billig. Men shit vad handikappande att leta på nätet och läsa på än tyska, holländska, polska osv. Jag som knappt kan svenska ;)

Inser att när jag fick barn första gången så fanns det inte många märken på marknaden och de var ta mig tusan dyra då också. Vi gav 5000:- för vår Emmaljunga för 15 år sedan! Stor, otymplig och inte kul att köra. Bäst har jag gillat den joggingvagn vi köpte samma år som de kom ut på marknaden typ, underbar och tog sig fram överallt, hästhagar, kalhyggen i skogen, ja allt. Var bara att köra på framhjulet liksom. Sen blev det en tvillingvagn från Emmaljunga sex år senare och visst hade det hänt grejer i utvecklingen, men fortfarande inte imponerad. Brio har jag aldrig gillat. Teutonia hade min mamma till lillebrorsan som är 24 i år. Kommer ihåg att den var grymt snygg att se på vs vad som annars fanns, men såå klumpig. Men den hade rött underrede och grå överdel.. (barndomsminnen) Nu suktar jag efter en kaki, grå, brun eller annan smutstålig färg, chassit får gärna vara i en rolig färg... Alltså inga ljusa färger -vis av erfarenheten så är det ett helsike att hålla fräscht liksom faktiskt svart sen när barnet kan själv och "kravlar från lerpölen i stallet upp i vagnen", utesluter dock inte svart färg då jag inte vill ha en pippigul/grön/rosa.

Skulle kanske kunna tänka mig en sån här... http://www.ebay.de/itm/Kinderwagen-..._Kinderwagen_Buggies&var=&hash=item3a8e288f23 men verkar finnas i Sverige också till ungefär samma pris...
Vi hade en mountain buggy Swift till sonen. Mannen är 185 och tyckte att den var mycket bättre på alla sätt och vis än bugaboon som vi också hade.

Swiften är superstabil, lätt (9kg), grym att köra på alla typer av underlag, går att klicka på bilbarnstol på. Vi sålde den när sonen fyllde 3 år för då var han lite för lång för den att sova i. Den är kortare och smalare än den vanliga Urban jungle så man kommer fram överallt och den får plats i typ alla bilar.
Vi har kört i djup snö, sandstrand, terrängstigar och det är inga problem. Den funkar även ypperligt i stan eller på bussen!

Den är billigare utomlands. Mitt tips är att köpa chassi med sittdel nytt och sen köpa liggdelen begagnad på typ blocket.

Mvh Miks
 
Vi har en Jeep Liberty. Den är grym att köra på alla underlag och väldigt enkel att fälla ihop. Shoppingkorgarna är väldigt rymliga jämfört med Brion och Buggaboon som vi också har haft. Har kört i snö, hästhagar, lera, på knöliga stigar och traktorvägar osv och den är helt suverän. Den passar ihop med AktaGracos babyskydd. Den har även inbyggda högtalare så att man kan spela musik med sin telefon eller mp3. :) Tyvärr finns det ingen liggdel till den. Min man är 194 cm och han har inga problem med att den är för låg (går inte att ställa höjden på handtaget). Den kostade ca 1600 kr.
81a%2BvFmzmgL._SL1500_.jpg
 
Funderar också på vagnar. Emmaljunga city crossen som vi har till dottern kommer bäbis få ha med liggdelen i. Men sen kommer vi med alla säkerhet behöva ha någon lättare vagn som dottern kan sitta i när vi är ute på promenad allihop. Sen är det ju det där med syskonvagn eller inte. Men det avvaktar vi nog lite.
 
Fick reda på av barnmorskan idag att jag hade dåliga värden på sköldkörteln. Så nu är det bara att börja äta levaxin. Jippie, eller något. Det var väl iofs ingen jättesensation eftersom både min mamma och min morfar äter det. Men jag har inte haft några symptom som jag tänkt på så jag har aldrig kollat upp det tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 292
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 317
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp