Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar på om jag börjar kjänna lite liv der inne. Tänkte först at det var tarmrörelser, men det är lite annerlunda och oftare. Snabba små rörelser i mitten der nere och ut mot sidera, mest vänster. Blir roligt med RUL på onsdag. Är da v. 18+4. Har bestämt at vi tar reda på könet.

Hva gjör ni? Ska ni ta reda på könet?

(Ursäkta igen för min dåliga svenska. Bättre at jag skriver på norsk? Men då lärer jag aldri.)
2,5 vecka till rul idag, är i vecka 19 då. Kommer ta reda på könet om vi kan, jag är alldeles för nyfiken för att inte ta reda på något som man kan ;)
 
Jag var så himla okänslig förra gången så det kanske är samma den här gången. Upplevde aldrig att dottern sparkade något direkt, iaf inte så det gjorde ont, lite obehagligt när hon tog spjärn där inne bara :p
Du hade kanske moderkakan i framkant? Då brukar man inte känna lika mycket. Eller så hade du bara turen att ha en lugn bebis ;)

På bb så kollade vår bm intressant på bebis och frågade mig sedan om han sparkade mycket? Man såg nämligen hans lårmuskler väldigt tydligt, och det är tydligen inte jättevanligt :cautious:
 
Halvtid idag! 19+6. Går alltså in i v 21 i morgon :)

Bara jag tänker mig för och inte har för mycket på gång så jag får migrän så rullar det som vanligt. Är så himla glad att jag orkar rida som vanligt fortfarande! Slutade rida den här hästen i v 20 sist när magen började komma mer. Men då var han busig unghäst som ännu inte var så utbildad och vi hade inte ridit ihop oss än. Nu är han 7 år och gör det jag vill att han ska göra! Vi känner varann utan och innan så jag känner mig trygg på hans rygg :) Men så fort jag känner mig osäker kommer jag sluta rida för då är det inte värt det längre.
 
Åh vad spännande. Då kan vi ha en gissningstävling.

Jag gissar på pojke. :D

Haha :D Min man tror att det är en tjej. Även min bästa kompis tror det är en tjej. Själv har jag ingen känsla för vad det kan vara faktiskt. Men graviditeten är väldigt lik som den var med dottern. Men det behöver ju inte betyda nåt :p
 
@Olina vi ska också på ultraljud den 5/11, är i vecka 16 nu :).

Idag har jag en svacka, är orolig inför vad som komma skall och är lite trött på att vara trött :cautious:. Känns som jag är trött i kroppen men inte i huvudet och den rastlösheten är svårhanterlig för mig och resulterar i ett stressat inre.
 
Tror inte jag har förstått det riktigt heller, känns jobbigt och ostrukturerat, kontrollbehovet gör sig påmint.
 
Det där med att inte förstå att man är gravid är en intressant förtelse tycker jag... Jag kände precis samma sak förra gången.
Man kände sparkarna, magen växte, man hade sett ultraljud (vi gjorde totalt 4 st förra gången tror jag), hade bilder på kyl, gick på besök hos bm stup i kvarten ect ect

Men förstå att det skulle komma en bebis utav det? Nä, det lyckades jag inte alls med. Många jobbar med "målbilder" under förlossningen, dvs se framför sig vad som ska komma. Byta blöjor, ut och gå med vagnen, första leendet mm. Jag kunde inte i min vildaste fantasi ens föreställa mig att vi skulle ut och gå med barnvagn, med vårt barn :confused: Låna ett barn, och ut och gå, absolut, men vårt barn? Inte en chans :p
 
Åh, jag skulle verkligen vilja kunna träna. Eller bara cykla. Eller promenera. Eller åtminstone ta mig från hemmet till tunnelbanan utan att spy på vägen. Är det så mycket begärt verkligen? Jag är i v 13 och har gått upp SEX kilo sen jag upptäckte att jag var gravid. Och nej, jag äter inga onyttigheter (äckligt just nu). Men den enda mat jag klarar att äta är pasta, potatis och bröd i princip. Man kan säga att jag gör en bak och framvänd LCHF typ. Och det visar sig definitivt på vågen. Speciellt i kombo med att jag inte kan röra på mig längre utan att spy.

Har hunnit vara inne på sjukhus en helg eftersom allt kräkande (10-15 ggr/dag) gjorde att jag fick synrubbningar och allt började blinka. Sen någon vecka tillbaka kräks jag bara fem gånger per dag och det är ju en semester i jämförelse, men jag har fått det sämsta av två världar eftersom jag BÅDE kräks och ökar i vikt. Jag är nog inte gjord för att vara gravid. Kunde min sambo ta över nu skulle jag vara så jävla tacksam.

Men men, jag har varit på KUB-test och fick en av 5258, så det var ju bra. Fick se en livlig sprattlande "fisk" där inne och det var fint. Heja heja mig och er andra som har det jobbigt. Det är ingen walk in the park det här inte!
Usch ja, men för de flesta så vänder det. Lider dock med dig.
 
Undrar på om jag börjar kjänna lite liv der inne. Tänkte först at det var tarmrörelser, men det är lite annerlunda och oftare. Snabba små rörelser i mitten der nere och ut mot sidera, mest vänster. Blir roligt med RUL på onsdag. Är da v. 18+4. Har bestämt at vi tar reda på könet.

Hva gjör ni? Ska ni ta reda på könet?

(Ursäkta igen för min dåliga svenska. Bättre at jag skriver på norsk? Men då lärer jag aldri.)
Vi har RUL på torsdag och då är jag 19+0. Vi ska ta reda på könet om det går, har vi otur så kniper ju bäbisen så det inte går att se. Dock är jag väldigt säker på att det är en pojke, skulle tappa hakan om det är en flicka men för familjebalansen vore det bra med en flicka då jag redan har 3 söner och 1 dotter. Annars så spelar det ingen som helst roll vilket kön. Men vill gärna veta, har dels inga kläder sparade och har väldigt svårt att glädja mig åt graviditeten eftersom den är så komplikationsfylld.
 
Det där med att inte förstå att man är gravid är en intressant förtelse tycker jag... Jag kände precis samma sak förra gången.
Man kände sparkarna, magen växte, man hade sett ultraljud (vi gjorde totalt 4 st förra gången tror jag), hade bilder på kyl, gick på besök hos bm stup i kvarten ect ect

Men förstå att det skulle komma en bebis utav det? Nä, det lyckades jag inte alls med. Många jobbar med "målbilder" under förlossningen, dvs se framför sig vad som ska komma. Byta blöjor, ut och gå med vagnen, första leendet mm. Jag kunde inte i min vildaste fantasi ens föreställa mig att vi skulle ut och gå med barnvagn, med vårt barn :confused: Låna ett barn, och ut och gå, absolut, men vårt barn? Inte en chans :p

Ja, alltså jag försöker ju som du säger mig se sakerna framför mig men det känns bara så jätteavlägset. Likaså att köpa barnvagn och kläder och allt annat praktiskt runt om.... Jag kan inte se mig göra det och får nästan bara ångest av att jag ska behöva köpa vagn m.m. Känner en del som är gravida och som tycker att köpa saker och planera var/är det bästa.. ehh säger jag.
 
Köpa barnvagn är ångest - vet du hur många där finns ut? Och hur dyra de är? :p
(tips är att börja med detta i tid så man hinner testa sig till vad man gillar/vill ha. Väljer man att köpa nytt är det dessutom inte ovanligt med 3 månaders leveranstid ibland...)

Kläder och annat - jag säger bara Ullared! I vecka 36 var jag där förra gången och köpte in allt som behövdes. Plättlätt. (och då hade man dessutom kommit lite längre i tanken, man visste att det skulle komma en bebis även om man inte förstod det ;) )
 
Vi har RUL på torsdag och då är jag 19+0. Vi ska ta reda på könet om det går, har vi otur så kniper ju bäbisen så det inte går att se. Dock är jag väldigt säker på att det är en pojke, skulle tappa hakan om det är en flicka men för familjebalansen vore det bra med en flicka då jag redan har 3 söner och 1 dotter. Annars så spelar det ingen som helst roll vilket kön. Men vill gärna veta, har dels inga kläder sparade och har väldigt svårt att glädja mig åt graviditeten eftersom den är så komplikationsfylld.
Dina problem lättar inte alls? Blöder du fortfarande?
(det kanske är dax att skaffa samtalskontakt via bm innan allt blir för mycket för dig?)
 
Köpa barnvagn är ångest - vet du hur många där finns ut? Och hur dyra de är? :p
(tips är att börja med detta i tid så man hinner testa sig till vad man gillar/vill ha. Väljer man att köpa nytt är det dessutom inte ovanligt med 3 månaders leveranstid ibland...)

Kläder och annat - jag säger bara Ullared! I vecka 36 var jag där förra gången och köpte in allt som behövdes. Plättlätt. (och då hade man dessutom kommit lite längre i tanken, man visste att det skulle komma en bebis även om man inte förstod det ;) )

Haha, ja jag har ju liksom förstått det men där var jag lite smart tyckte jag ;). Gjorde en konversation på FB med mina kompisar som är mammor som alla har häst och frågade vad de har för vagn och för och nackdelar och det verkar som det var en enhälligt svar så den vagnen blir det nog :D

Ullared har jag redan tänkt på att åka till. Sambon ville egentligen ge mig det i present när jag fyllde år men mådde så dåligt då så jag tyckte att vi skulle skjuta upp det ett tag och det gick han med på :love:
 
Haha, ja jag har ju liksom förstått det men där var jag lite smart tyckte jag ;). Gjorde en konversation på FB med mina kompisar som är mammor som alla har häst och frågade vad de har för vagn och för och nackdelar och det verkar som det var en enhälligt svar så den vagnen blir det nog :D

Ullared har jag redan tänkt på att åka till. Sambon ville egentligen ge mig det i present när jag fyllde år men mådde så dåligt då så jag tyckte att vi skulle skjuta upp det ett tag och det gick han med på :love:
Jag rekommenderar att åka sent (då vet man mer vad man inte fått av andra), men gärna tidigare än v36. (framförallt om man har foglossning! Har man mycket foglossning rek. jag att låna en rullstol, det var gudomligt skönt :love: ).
 
Jag rekommenderar att åka sent (då vet man mer vad man inte fått av andra), men gärna tidigare än v36. (framförallt om man har foglossning! Har man mycket foglossning rek. jag att låna en rullstol, det var gudomligt skönt :love: ).

Mm vill nog inte åka så sent i alla fall men ändå rätt sent så man vet ungefär som du säger vad man fått av andra :)

Aha, vad bra att man kan låna rullstol. Det kan säkert komma att behövas :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 291
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 317
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp