Såg ditt inlägg, men jag har tyvärr inget svarPuttar!
Eftersom det är en utomhusväxt så borde den väl kunna övervintra ute om du kan packa in krukan så att det blir frostfritt *spånar lite*...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg ditt inlägg, men jag har tyvärr inget svarPuttar!
Såg ditt inlägg, men jag har tyvärr inget svar
Eftersom det är en utomhusväxt så borde den väl kunna övervintra ute om du kan packa in krukan så att det blir frostfritt *spånar lite*...
Bubbelplast och frigolit typHmm ja, hur sjutton gör jag det då?
Dör den om jag tar in den över vintern?
Jag har inte heller svarat eftersom jag inte vet. Jag har alla mina rhododendron planterade utomhus. En viktig fråga är ju var du bor och vad du har för möjligheter att hålla krukan från att frysa rakt igenom. Har du något ställe där du kan ställa in den, där det inte blir lika kallt som ute? Inomhus tror jag inte riktigt på, men har ju aldrig provat :-)Hmm ja, hur sjutton gör jag det då?
Dör den om jag tar in den över vintern?
Jag har inte heller svarat eftersom jag inte vet. Jag har alla mina rhododendron planterade utomhus. En viktig fråga är ju var du bor och vad du har för möjligheter att hålla krukan från att frysa rakt igenom. Har du något ställe där du kan ställa in den, där det inte blir lika kallt som ute? Inomhus tror jag inte riktigt på, men har ju aldrig provat :-)
Du känner ingen som kan vara fodervärd över vintern? Någon som har en trädgård där du kan gräva ner krukan?Ett förråd har vi Lite samma sak med mitt rosträd.. Vaaarför har jag köpt sånt här
Du känner ingen som kan vara fodervärd över vintern? Någon som har en trädgård där du kan gräva ner krukan?
Good point.@aprilmaj jag hoppar hit istället för att inte "trädgårdslusa-ner" den andra tråden
Kan du inte ta en bild på tagetesträdet? Jag tycker att det låter ganska fint, det måste väl blomma hela sommaren som de vanliga blommorna eller?
I lingonskogen är det fullt av lingonblommor också. Mer än vanligt.Alltså... ur led är verkligen tiden! Min kaprifol har precis börjat blomma...
Njae, jag kan vänta tills den blommar igenGood point.
Det blommar inte längre. Vill du ha bild ändå?
En fantastisk växt. Fjärilar och bin kommer att bli lyckliga.1 anisisop (jättestor!)
Njae, jag kan vänta tills den blommar igen
Idag var jag på en trädgårdshandel som sålde ut perenner för ½ priset...
Resultat: 2 olika nävor, 2 blåverbena, 1 anisisop (jättestor!) och en silverax brunette
Funderar på att åka dit igen när jag har mer tid att botanisera än vad jag hade idag...
eller hur...Sådana där utförsäljningar är livsfarliga...