Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow! Vad är det? Ser inte riktigt ut som en höstaster men det kanske det är ändå?Är höstblommande växter alltid rosa? Jag har kärleksört, törnrosas kjortel och så den här som inte är så fin egentligen, men den lyser upp i höstmörkret:
Jag vet inte vad det är. Den är hög. Jag stod på en stege när jag fotadeWow! Vad är det? Ser inte riktigt ut som en höstaster men det kanske det är ändå?
Beror på sort.Trädgårdsnovisen undrar: Äpplena har inte mognat klart än och nu börjar det vara minusgrader på morgonsidan. Ska jag plocka äpplena eller låta dem sitta kvar på träden?
Det är Aroma. Det som finns kvar av dem. Vet inte om det är rådjur eller älgar som har varit och plundrat. Om de bara ätit frukten hade varit okej, men de har ätit grenar ocksåBeror på sort.
Vinteräpplen mognar i förrådet. Är inte goda på hösten men framåt en-två månader efteråt är de goda. Är det bara sena hästäpplen kan det hända att det inte sker så mycket med dem?
OK.Det är Aroma. Det som finns kvar av dem. Vet inte om det är rådjur eller älgar som har varit och plundrat. Om de bara ätit frukten hade varit okej, men de har ätit grenar också
Då plockar jag hälften och så får vi se hur mycket äppelätarna ute lämnar kvar på träden. De är bortskämda också. Äpplen som ligger på marken äter de inte...Jag skulle tro att du kan både lämna kvar på trädet och plocka in. Gör ett test!
Men dom är goda ska du låna en bössa(rådjur är inte gulliga, de är som råttor. Överallt där man inte vill ha dem)
Men dom är goda ska du låna en bössa
Det är för att de tänker på hönsfåglarna som helst vill ha äpplena på marken och gärna med lite olika insekter iDå plockar jag hälften och så får vi se hur mycket äppelätarna ute lämnar kvar på träden. De är bortskämda också. Äpplen som ligger på marken äter de inte...
De omtänksamma rådjuren/älgarna kunde tänka lite mer på tomtägaren För några hönsfåglar finns inte härDet är för att de tänker på hönsfåglarna som helst vill ha äpplena på marken och gärna med lite olika insekter i
Känner igen det, det har jag sagt till mina också men de bryr sig inte heller. Äpplen har jag dock i sådana mängder att jag inte märker om de nallar lite, däremot kunde de gärna låta bli att feja hornen på stammarna.De omtänksamma rådjuren/älgarna kunde tänka lite mer på tomtägaren
Hade jag ett sånt där fantastiskt träd i min trädgård skulle ingenting bli gjortHär är en till höstbild från min trädgård:
Mer än att räfsa löv ... som tur är har jag frivilliga små lövräfsare som sköter den biten, men det är ett fint träd.Hade jag ett sånt där fantastiskt träd i min trädgård skulle ingenting bli gjort
Jag är så glad åt min ek som bara är runt 65 år gammal, men vid jämförelse så är den inte så mycket att hurra för.Mer än att räfsa löv ... som tur är har jag frivilliga små lövräfsare som sköter den biten, men det är ett fint träd.
Om någon vill se är här en bild på stammen som är en bit över fem meter i omkrets: