Jag hade rätt om kurilerkörsbären! Nu på eftermiddagen började de blomma. Ska se om jag kommer ihåg att ta ngt kort i morgon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har någon tips på en, eller kanske flera, snabbväxande tåliga klätterväxter som kan tänkas hjälp mig att täcka en sida av en såndär spaljé med liggande ribbor som är så poppis nuförtiden? Väggen ifråga är 3m bred och nästan 5m hög, halvskugga i zon 5.
Blommar de alltid tidigt? Eller bara i år? Eller bor du i ett vädermässigt gynnsamt läge?Jag hade rätt om kurilerkörsbären! Nu på eftermiddagen började de blomma. Ska se om jag kommer ihåg att ta ngt kort i morgon.
Har någon tips på en, eller kanske flera, snabbväxande tåliga klätterväxter som kan tänkas hjälp mig att täcka en sida av en såndär spaljé med liggande ribbor som är så poppis nuförtiden? Väggen ifråga är 3m bred och nästan 5m hög, halvskugga i zon 5.
Mina punkpåskliljor tyckte att det var kallt i natt. De halvligger fortfarande och klagar på kylan. Men hårrufset är snyggt!
https://instagram.com/p/1VEUB3PIHf/
Partar punkare? Jag trodde att de bara revolteradeÄsch då, de har bara partat lite hårt över natten de är ju punkare!
Partar punkare? Jag trodde att de bara revolterade
Jag GILLAR punkare! Har faktiskt aldrig träffat en otrevlig punkare. De vill se så tuffa ut - och så har de ett hjärta av guld. Men jag ser sällan några nuförtidenMin näst äldsta kusin hade en punkperiod (komplett med säkerhetsnål genom kinden till hans mors förfäran) men partandet var det ingen skillnad på... dvs för mycket
Blommar de alltid tidigt? Eller bara i år? Eller bor du i ett vädermässigt gynnsamt läge?
Kom ihåg att ta bilder på krumilurkörsbären
Till hösten vill vi se vinröda krumilurblad - kom ihåg att fota
Jag bor i zon 1 men Kurilerkörsbärsträden ska blomma i April/Maj så de är inte helt fel på det.
De blommar på bar kvist (finns vita och rosa) när allt utom påskliljor är dött, typ. Sen är de supertråkiga små träd när allt annat blommar (bara grönt, vanligt bladverk) sen när allt annat dör så ändras bladfärgen till djupt vinröd. Jag gillar verkligen de här små träden och kan varmt rekommendera dem. De blir ca 1,5 till 2m höga.
Här fanns ett rosa väldigt felplacerat kurilerkörsbärsträd när vi flyttade in. I höstas köpte jag ett vitt och efter blomningen ska det rosa få flytta till sin nya plats bredvid det vita. Håll tummarna för att det överlever flytten. Och att vi överlever flyttandet av det. Någon tyckte det var en lämplig ide att plantera det i en "stenslänt/ stenröse" så att det växer halvt igenom trappräcket på baksidan
Ska försöka att komma ihåg det. Annars får du hojtaTill hösten vill vi se vinröda krumilurblad - kom ihåg att fota
Jag tror jag har dödat hälften av mina småplantor Dom fick flytta ut till varmaste hörnet utomhus i helgen - ja jag vet att det var galet, det var minusgrader inatt...
Nu har dom fått en glasskiva som växthus, vi får se hur tuffa dom är - annars är det bara att börja om... är det för sent att gro nya tomatplantor nu, hinner dom bli nåt i värsta fall köper jag plantor
Tack gulliga du för erbjudandetBor du i Stockholm kan du få en San Marzano av mig. Jag har en till två plantor som söker egna hem.